Mnoho řidičů neví, jak používat moderní systémy aut. I tak je chtějí

Dnešní automobily jsou doslova přecpány moderní technikou a chytrou výbavou. Jistá britská studie ovšem nyní zjistila, že velký počet majitelů neumí některé systémy svého auta vůbec používat.

Společnost Jardine Motors Group, provozující řadu automobilových dealerství nejen v Británii, provedla zajímavý průzkum, který se zaměřil na výbavu nových vozidel a její reálné využití majiteli. Závěry nejsou příliš lichotivé.

Stále rozšířenější komfortní a bezpečnostní výbava by měla řidičům zpříjemnit jízdu či zvýšit jejich ochranu v případě nebezpečí. Z dotázaného počtu 1000 majitelů, kteří si v posledních 3 letech zakoupili nové auto, však celá polovina přiznala, že systémy svého vozu často považuje za přítěž. Výbava prý sice zvyšuje „atraktivnost“ jejich vozu, ale zde výhody končí.

Vozy Tesla prý budou jako KITT ze seriálu Knight Rider, říká Elon Musk

Vozy Tesla prý budou jako KITT ze seriálu Knight Rider, říká Elon Musk

Přes 50 % respondentů například uvedlo, že nemá ponětí, jak pracovat s tempomatem, parkovacím asistenem nebo systémem pro udržování jízdy v pruhu. Podobně také neměli tušení, jak ve svém autě aktivovat třeba sportovní režim nebo uložit do paměti nastavení elektricky ovládaných sedaček.

Celých 32 % dotázaných pak neumělo ve svém autě pracovat s navigací, kdežto 10 % připustilo, že ani neví, jak zapnout vyhřívaní sedaček a volantu, uložit stanici rádia nebo spárovat telefon s infotainment systémem, přestože jejich auto těmito funkcemi disponuje. 

Co skrývá záslepka u voliče převodovky? V nouzi vás může zachránit

Co skrývá záslepka u voliče převodovky? V nouzi vás může zachránit

Polovina řidičů také přiznala, že netuší, k čemu slouží všechna tlačítka v jejich výbavou naplněných vozech. Technologickou výbavu dokonce 49 % majitelů označilo za zbytečnou, jelikož ji stejně nepoužívají. Paradoxně ale 8 z 10 majitelů považovalo moderní komfortní a bezpečnostní systémy za klíčový prvek při výběru nového auta.

„Nabízené systémy silně ovlivňují výběr nového auta, i když zájemci nemají příliš tušení, k čemu jim budou při jízdě sloužit. Mnoho lidí je skvěle znějícími funkcemi při koupi auta zlákáno, ale nakonec se je úplně zapomenou naučit používat,“ okomentoval průzkum Matt Wrigley z Jardine Motors Group.

TEST BMW X4 M40d/240 kW: Začnu mít konečně rád crossovery?

BMW X4 M40d

Projet se v nejvýkonnější naftové X4 někde na riviéře, prskali bychom nad jejím podivným designem. Když ale máte na silnicích kalamitu a objevíte její zábavně naladěnou čtyřkolku, máte Vánoce i v únoru.

17.  2.  2019 | Miro Mihálik | 21 příspěvků
Minitest Škoda Superb 1.5 TSI ACT DSG: Je to o úhlu pohledu

Škoda Superb 1.5 TSI ACT (minitest)

Nový motor, stejný výkon. Změnila se nějak základní Škoda Superb s jednotkou 1.5 TSI?

15.  2.  2019 | Vladimír Kadera | 90 příspěvků
TEST Škoda Kodiaq RS 2.0 TDI/176 kW: Dává smysl, jen trochu jiný

Škoda Kodiaq RS 2.0 TDI/176 kW

Při hodnocení Škody Kodiaq RS velice záleží na přístupu „pozorovatele“. Pokud vůz budete brát jako sportovní SUV, zřejmě vám brzy dojdou argumenty. V nabídce však rozhodně není nadbytečný.

12.  2.  2019 | Jan Mička | 85 příspěvků