Mnoho řidičů neví, jak používat moderní systémy aut. I tak je chtějí

Dnešní automobily jsou doslova přecpány moderní technikou a chytrou výbavou. Jistá britská studie ovšem nyní zjistila, že velký počet majitelů neumí některé systémy svého auta vůbec používat.

Společnost Jardine Motors Group, provozující řadu automobilových dealerství nejen v Británii, provedla zajímavý průzkum, který se zaměřil na výbavu nových vozidel a její reálné využití majiteli. Závěry nejsou příliš lichotivé.

Stále rozšířenější komfortní a bezpečnostní výbava by měla řidičům zpříjemnit jízdu či zvýšit jejich ochranu v případě nebezpečí. Z dotázaného počtu 1000 majitelů, kteří si v posledních 3 letech zakoupili nové auto, však celá polovina přiznala, že systémy svého vozu často považuje za přítěž. Výbava prý sice zvyšuje „atraktivnost“ jejich vozu, ale zde výhody končí.

Vozy Tesla prý budou jako KITT ze seriálu Knight Rider, říká Elon Musk

Vozy Tesla prý budou jako KITT ze seriálu Knight Rider, říká Elon Musk

Přes 50 % respondentů například uvedlo, že nemá ponětí, jak pracovat s tempomatem, parkovacím asistenem nebo systémem pro udržování jízdy v pruhu. Podobně také neměli tušení, jak ve svém autě aktivovat třeba sportovní režim nebo uložit do paměti nastavení elektricky ovládaných sedaček.

Celých 32 % dotázaných pak neumělo ve svém autě pracovat s navigací, kdežto 10 % připustilo, že ani neví, jak zapnout vyhřívaní sedaček a volantu, uložit stanici rádia nebo spárovat telefon s infotainment systémem, přestože jejich auto těmito funkcemi disponuje. 

Co skrývá záslepka u voliče převodovky? V nouzi vás může zachránit

Co skrývá záslepka u voliče převodovky? V nouzi vás může zachránit

Polovina řidičů také přiznala, že netuší, k čemu slouží všechna tlačítka v jejich výbavou naplněných vozech. Technologickou výbavu dokonce 49 % majitelů označilo za zbytečnou, jelikož ji stejně nepoužívají. Paradoxně ale 8 z 10 majitelů považovalo moderní komfortní a bezpečnostní systémy za klíčový prvek při výběru nového auta.

„Nabízené systémy silně ovlivňují výběr nového auta, i když zájemci nemají příliš tušení, k čemu jim budou při jízdě sloužit. Mnoho lidí je skvěle znějícími funkcemi při koupi auta zlákáno, ale nakonec se je úplně zapomenou naučit používat,“ okomentoval průzkum Matt Wrigley z Jardine Motors Group.

Minitest Suzuki Vitara 1.4 BoosterJet 4×4: Pořád jako pírko!

Suzuki Vitara 1.4 BoosterJet 4×4 (minitest)

Aktuální Vitara už nějakou dobu spoléhá výlučně na benzínové turbomotory a nedávno k nim nově přibylo i více bezpečnostních systémů. Jak jezdí se čtrnáctistovkou, manuálem a pohonem všech kol?

13.  12.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků
Minitest Nissan Altima 2.5 CVT SV: Mnohem lepší, než se může zdát

Nissan Altima 2.5 CVT SV (minitest)

Větší japonské sedany Evropa téměř ignoruje, z vlastní zkušenosti z amerických cest vám ale můžeme říci, že je to docela škoda. Třeba Nissan Altima je skvělý vůz s neskutečnou spotřebou!

11.  12.  2018 | Miro Mihálik | 67 příspěvků
Minitest Mini Cooper S E Countryman All4: Nabíjejte, jinak smysl nedává

Mini Cooper S E Countryman All4 (minitest)

Bruselští byrokraté nám připravili podmínky, které už brzy spustí lavinu hybridů. Pojďte se s námi skrze benzin-elektrický Countryman podívat, jak bude vypadat všední realita příštích let.

8.  12.  2018 | Miro Mihálik | 12 příspěvků