Mnichovská MPV končí. Řady 2 Gran Tourer a Active Tourer nedožijí další generace

Motor uložený vpředu napříč a pohon předních kol úplně nesouhlasí s filozofií značky. U rodinného MPV to však nebylo tak podstatné.

Pravda, dvojice modelů BMW řady 2 Active Tourer a Gran Tourer působí v portfoliu značky tak trochu jako pěst na oko. BMW se chtělo tenkrát vytáhnout na Mercedes-Benz třídy B a pustilo se do výroby vlastních minivanů.

BMW 2 Active Tourer má po faceliftu. Poznáte vůbec nějaký rozdíl?

BMW 2 Active Tourer má po faceliftu. Poznáte vůbec nějaký rozdíl?

Jejich život je však již u konce. Jak prozradil Peter Henrich, produktový manažer automobilky BMW britskému magazínu Autocar, modely řady 2 Active Tourer a Gran Tourer skončí se současnou generací. Podle něj prý modely nejsou v centru toho, o co automobilka stojí.

Možná to má ale co dělat i s tím, že prodeje v poslední době klesaly. Nezapomněl však dodat, že se v BMW pokusí tyto vozy transformovat v SUV. Nebudou tak tedy mít žádnou přímou náhradu, ale mohou vzniknout zcela jiné modely.

BMW 8 Gran Coupé konečně oficiálně: Je to krásný cesťák pro asijské golfisty

BMW 8 Gran Coupé konečně oficiálně: Je to krásný cesťák pro asijské golfisty

I když je život mnichovských MPV u konce, neznamená to, že šlo o propadák. Ba naopak, modelům se podařilo přitáhnout ke značce zcela nové zákazníky a v roce 2016 se jenom v Evropě prodalo dokonce přes sto tisíc kusů této dvojice.

Ve výsledku nešlo o špatná auta, jak jsme se přesvědčili ve srovnávacím testu modelu Active Tourer s Volkswagenem Golf Sportsvan. Budou vám MPV od BMW chybět? Nebo se bez nich obejdete?

TEST Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI: Když dva nedělají totéž

Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI

Opel Combo pochází z kvarteta rodných bratrů, kteří se s obměnami prodávají pod značkami PSA i Toyoty. Je tedy nasnadě, že v odpovídajících verzích se nebudou výrazně lišit. Což je do značné míry pravda, avšak rozdíly se najdou a užitková verze se od osobních modelů liší víc, než by se na první pohled zdálo.

18.  7.  2019 | Petr Schnagl | 11 příspěvků
Za volantem nového Audi A4: S4 TDI má neskutečnou sílu, TDI Evo zase spotřebu

Audi A4 2.0 TDI Evo a S4 TDI (první svezení)

Nejúspěšnější model automobilky Audi, A4, slaví v letošním roce 25 let od začátku výroby. Facelift je ideálním dárkem, obzvláště když se nezaměřil pouze na změnu vzhledu.

17.  7.  2019 | Jan Mička | 69 příspěvků
TEST Mazda 3 Skyactiv-D (85 kW): Válka proti mainstreamu

Mazda 3 Skyactiv-D

Vpředu nijak zvlášť výkonný diesel, vzadu torzní příčka, mezigeneračně vyšší hmotnost a základní cena téměř 600 tisíc. Skoro se chce říct, že tohle už nezachrání ani ta hezká tvářička. Až na to, že nová trojka je něčím víc než jen neobyčejně vypadajícím hatchbackem.

16.  7.  2019 | Miro Mihálik | 62 příspěvků