MMC Kamikaze IPV: pekelná tříkolka

Představte si stařičký Velorex. Zesilte rám, dejte tam motor z ďábelské Suzuki Hayabusa, který je s turbodmychadlem naladěn na výkon 294 kW (rovných 400 k), a poháněné zadní kolo vyměňte za 78 cm široké monstrum zabalené do pneumatiky. Přidejte pár vychytávek a výsledkem bude MMC Kamikaze.
MMC Kamikaze IPV: pekelná tříkolka

Martino Motor Company (MMC) poskládal zajímavou tříkolku, kde samotný název Kamikaze IPV (Integrated Performance Vehicle) předesílá, že nepůjde o žádný klasický stroj. Za cenu 66 800 eur si pořídíte vozidlo, které má před sedadlem čtyřválcovým motor ze Suzuki Hayabusa. V motocyklu agregát o objemu 1,3 l produkuje 129 kW (175 k), ale v tříkolce má díky turbodmychadlu s mezichladičem stlačeného vzduchu výkon 294 kW (rovných 400 k). A při celkové hmotnosti 453 kg už asi tušíte, že Kamikaze IPV bude po čertech zběsilý stroj.

Motor spolupracuje s manuální šestistupňovou převodovkou, která přenáší výkon na zadní, 18palcové kolo o šířce 78 cm. Konstrukce za zadním kolem je známá z dragsterů a má zabraňovat překlopení tříkolky při zběsilých akceleracích. O bezpečnost pilota se stará anatomická skořepina s čtyřbodovým pásem a mohutný ochranný oblouk za sedadlem. Dynamické parametry výrobce zatím nezveřejnil, ale ve zrychlení lze očekávat famózní čísla.


MMC Kamikaze IPV

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 8 příspěvků
Minitest Škoda Karoq 1.0 TSI: Dělám, co můžu! Stačí to?

Škoda Karoq 1.0 TSI (minitest)

Zázraky od malého litrového tříválce v poměrně velkém crossoveru raději nečekejte, poněkud překvapivě však základní motor z Karoqu nepoužitelnou brzdu provozu nedělá.

12.  5.  2018 | Miro Mihálik | 85 příspěvků
Minitest BMW 630d xDrive Gran Turismo: Rudý samet

BMW 630d xDrive GT (minitest)

Třílitrový šestiválce s jedním turbodmychadlem byl ještě donedávna základním vznětovým agregátem BMW 6 GT. Výkon 195 kW není malý, dost možná ani více nepotřebujete.

8.  5.  2018 | Jan Mička | 12 příspěvků