Mladý Ital s Focusem WRC největším překvapením Barum rallye

Ve znamení velkého souboje o čtvrté místo v absolutní klasifikaci mezi Hrdinkou, Baumschlagerem a Datim skončila závěrečná druhá etapa 31. ročníku letošní Barum rallye.
Mladý Ital s Focusem WRC největším překvapením Barum rallye

Výborné čtvrté místo, hned za stupni vítězů, nakonec ukořistil dravý Dati na Focusu WRC zlínského Jolly Clubu.

Celkovým vítězem soutěže se stal podruhé za sebou s přehledem jedoucí Roman Kresta na voze Škoda Octavia WRC 1m:44.6s s před Kuligem z Polska na voze Toyota Corolle WRC. Na třetím místě v neděli odpoledne finišoval plzeňský Pech také na Toyotě.

Takové umístění na prvních třech místech se však dalo očekávat, ale obrovské zrychlení a tlak vítěze nedávné Deutschland rallye ve skupině N Emanuele Datiho příjemně překvapilo mnohé odborníky a hlavně početné davy diváků. Těch na Barum rallye přijelo přes 300 tisíc.

Neuvěřitelný souboj o čtvrté místo absolutně sváděl italský mladík s agresivně jedoucím Hrdinkou na Subaru Impreza WRC a útočícím Baumschlagerem z Rakouska na voze Ford Focus WRC. Ten v sobotu prohlásil, že zaútočí i na třetí místo Pecha. Dati startoval do druhé etapy ze šestého místa, ale svou sérií druhých nejrychlejších časů dovezl Focus WRC zlínského Jolly Clubu do cíle 3.6 vteřiny před brněnským Hrdinkou. Sympatický Baumschlager se v průběhu soutěže potýkal s drobnými technickými problémy, trochu také chyboval, a tak se musel spokojit se šestým místem celkové klasifikace.

Emanuele Dati o jeho účasti na své první asfaltové rallye s vozem specifikace World Rally Car řekl: “Na Barum rallye jsem se přijel hlavně učit. Vždyť jsem v minulosti soutěžil jen na šotolině s vozy skupiny N. V Německu jsem si asfalt vyzkoušel poprvé s enkovým Mitsubishi. V budoucnosti bych ale rád pilotoval „wéercéčko“, takže bylo na čase se s vozem této specifikace seznámit.“

„Všichni v Jolly Clubu pro náš úspěch udělali maximum, za což jim moc děkuji. Začínat na plný plyn hned od startu by nebylo rozumné, a tak jsem s Maxem raději zahájil volněji. Vím, že jsem v sobotu dělal chyby hlavně při startech, ale Focus a tým fungoval podle mých představ. Postupně jsem si na auto zvykal a na asfaltových tratích se otrkával. V neděli jsem zrychlil. Čtvrté místo považuji za úspěch. Velká škoda, že soutěž nepokračuje také v pondělí.“

Barum rallye nedokončili Kuchar ani Kuzaj na Corollách WRC, oba z Polska, Gargulák s áčkovým Lancerem Evo VI, ani domácí Triner, vítěz letošní Rallye Český Krumlov, jedoucí tradičně v kokpitu Octavie WRC, kterého zradila převodovka.

Soutěž s centrem ve Zlíně letos přilákala téměř půl milionu diváků z celé střední Evropy a nebylo se čemu divit. Vždyť na startu se sešla snad největší konkurence vozů a posádek nejen v historii vlastní rallye, ale i v historii automobilových soutěží v České republice. Organizátoři Barum rallye opět dokázali, že jsou v republice nejlepší. Dokázali přilákat skvělou konkurenci, připravili zajímavou trať a vše související s hladkým průběhem soutěže fungovalo spolehlivě.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek

Speciál: Ford Focus

Třetí generace Fordu Focus je koncipována jako globální: prakticky stejný model se prodává v Evropě, Americe i Asii. Vznětové motory TDCi a karoserie kombi jsou ale vyhrazeny jen evropským zákazníkům.

Nástupce byl představen 10. dubna 2018 v Londýně.  Stojí na zbrusu nové platformě, slibuje větší vnitřní prostor a zejména zcela nové motory. Vedle známých výbavových linií zahrnuje nabídka také luxusní Vignale i off-roadově založenou verzi Active s větší světlou výškou.

Nová generace • Ford Focus ST • Minitest Ford Focus Active 2.0 EcoBlue AT • Hybridní verze • 2.0 TDCi vs. 2.3 EcoBoost

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Subaru BRZ Final Edition: Devět let nás učilo tlačit na pilu. Teď už naposledy

Subaru BRZ Final Edition

Subaru již devátým rokem připomíná, že teď je ten správný čas na pořízení řidičského kupé za hodně dobré peníze. Kdo i letos zaváhá, nejspíš bude mít na nějakou dobu smůlu.

13.  1.  2021 | Vladimír Kadera | 32 příspěvků
TEST Audi e-tron 55 quattro Sportback: Tichý a hodně nápadný žrout elektřiny

Audi e-tron 55 quattro SB

Audi e-tron jsme tu měli už předloni. Tenkrát jsme s ním vyrazili do Rakouska a zažili pár neočekávaných dobrodružství. Dnes tu máme elegantnější verzi Sportback. Do žádných akcích se ale nehrneme, mrkneme na jeho schopnosti hezky v domácích podmínkách.

10.  1.  2021 | Vladimír Kadera | 118 příspěvků
Renault Captur E-Tech v dlouhodobém testu: Povedený start! Rychlík to ale není

Renault Captur E-Tech 160 (1. díl)

Testovací auta se u nás zpravidla zdrží necelý týden. S plug-in hybridním Renaultem Captur však máme troch větší plány.

8.  1.  2021 | Jan Mička | 14 příspěvků