Mladý Ital s Focusem WRC největším překvapením Barum rallye

Ve znamení velkého souboje o čtvrté místo v absolutní klasifikaci mezi Hrdinkou, Baumschlagerem a Datim skončila závěrečná druhá etapa 31. ročníku letošní Barum rallye.
Mladý Ital s Focusem WRC největším překvapením Barum rallye

Výborné čtvrté místo, hned za stupni vítězů, nakonec ukořistil dravý Dati na Focusu WRC zlínského Jolly Clubu.

Celkovým vítězem soutěže se stal podruhé za sebou s přehledem jedoucí Roman Kresta na voze Škoda Octavia WRC 1m:44.6s s před Kuligem z Polska na voze Toyota Corolle WRC. Na třetím místě v neděli odpoledne finišoval plzeňský Pech také na Toyotě.

Takové umístění na prvních třech místech se však dalo očekávat, ale obrovské zrychlení a tlak vítěze nedávné Deutschland rallye ve skupině N Emanuele Datiho příjemně překvapilo mnohé odborníky a hlavně početné davy diváků. Těch na Barum rallye přijelo přes 300 tisíc.

Neuvěřitelný souboj o čtvrté místo absolutně sváděl italský mladík s agresivně jedoucím Hrdinkou na Subaru Impreza WRC a útočícím Baumschlagerem z Rakouska na voze Ford Focus WRC. Ten v sobotu prohlásil, že zaútočí i na třetí místo Pecha. Dati startoval do druhé etapy ze šestého místa, ale svou sérií druhých nejrychlejších časů dovezl Focus WRC zlínského Jolly Clubu do cíle 3.6 vteřiny před brněnským Hrdinkou. Sympatický Baumschlager se v průběhu soutěže potýkal s drobnými technickými problémy, trochu také chyboval, a tak se musel spokojit se šestým místem celkové klasifikace.

Emanuele Dati o jeho účasti na své první asfaltové rallye s vozem specifikace World Rally Car řekl: “Na Barum rallye jsem se přijel hlavně učit. Vždyť jsem v minulosti soutěžil jen na šotolině s vozy skupiny N. V Německu jsem si asfalt vyzkoušel poprvé s enkovým Mitsubishi. V budoucnosti bych ale rád pilotoval „wéercéčko“, takže bylo na čase se s vozem této specifikace seznámit.“

„Všichni v Jolly Clubu pro náš úspěch udělali maximum, za což jim moc děkuji. Začínat na plný plyn hned od startu by nebylo rozumné, a tak jsem s Maxem raději zahájil volněji. Vím, že jsem v sobotu dělal chyby hlavně při startech, ale Focus a tým fungoval podle mých představ. Postupně jsem si na auto zvykal a na asfaltových tratích se otrkával. V neděli jsem zrychlil. Čtvrté místo považuji za úspěch. Velká škoda, že soutěž nepokračuje také v pondělí.“

Barum rallye nedokončili Kuchar ani Kuzaj na Corollách WRC, oba z Polska, Gargulák s áčkovým Lancerem Evo VI, ani domácí Triner, vítěz letošní Rallye Český Krumlov, jedoucí tradičně v kokpitu Octavie WRC, kterého zradila převodovka.

Soutěž s centrem ve Zlíně letos přilákala téměř půl milionu diváků z celé střední Evropy a nebylo se čemu divit. Vždyť na startu se sešla snad největší konkurence vozů a posádek nejen v historii vlastní rallye, ale i v historii automobilových soutěží v České republice. Organizátoři Barum rallye opět dokázali, že jsou v republice nejlepší. Dokázali přilákat skvělou konkurenci, připravili zajímavou trať a vše související s hladkým průběhem soutěže fungovalo spolehlivě.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

bazar

Ford Transit 2,2
Rok výroby: 2011
Stav: 46 069 km
Cena: 280 000 Kč
Ford Focus 1,6
Rok výroby: 2012
Stav: 114 106 km
Cena: 170 000 Kč
Ford Kuga 2
Rok výroby: 2009
Stav: 163 746 km
Cena: 256 000 Kč
Ford Focus 1,6
Rok výroby: 2006
Stav: 191 512 km
Cena: 69 000 Kč
Ford Galaxy 1,9
Rok výroby: 2003
Stav: 264 758 km
Cena: 76 000 Kč
Ford Focus 1,6
Rok výroby: 2008
Stav: 158 232 km
Cena: 109 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků