Mladoboleslavská legenda: byla vyrobena 1,5 miliontá Octavia II

Mladoboleslavská legenda: byla vyrobena 1,5 miliontá Octavia II

Škoda vyrobila 1,5 miliontou Octavii druhé generace. Snímek, který při té příležitosti poskytla mladoboleslavská automobilka, sice není příliš hezký, ale jistě neubere na radosti všem, kdo si tento vůz oblíbili. Octavia vstoupila mezi legendy.  

Jubilejní vůz – bílá Octavia Combi ve verzi „GreenLine“ – sjel z linky hlavního výrobního závodu v Mladé Boleslavi. (Do jubilejního počtu se nezapočítává čínská produkce technicky totožného modelu, prodávaného pod názvem „MingRui“.) 

„Octavia je už 15 let srdcem značky Škoda. Je to pravý ‚simply clever’ vůz – prostorný, praktický, rodinný a finančně dostupný,“ říká Michael Oeljeklaus, člen představenstva Škoda pro oblast výroby a logistiky.

První „novodobá“ Octavia (Octavia I) byla vyrobena v roce 1996. Produkce druhé generace (Octavia II) byla zahájena v roce 2004.

Vůz se dodává jako limuzína nebo kombi, v nabídce jsou kromě toho vozy s pohonem všech kol a sportovní varianta „RS“. S modelem Octavia Green E-Line vyvinula mladoboleslavská automobilka první vůz značky s čistě elektrickým pohonem.  

Octavia II

Vyrábí se (popřípadě montuje) na celém světě, v závodech v Mladé Boleslavi a Vrchlabí (Česká republika), Kaluze (Rusko) a Aurangabádu (Indie) jako CKD, v Usť-Kamengorsku (Kazachstán), Bratislavě (Slovensko) a Solomovnovu (Ukrajina). Vůz, prodávaný v Číně pod názvem „MingRui“ se od roku 2007 vyrábí v podniku Shanghai Volkswagen. 

 

 
 
Minitest Volkswagen Caddy Maxi 1.4 TGI: Spořivému plyn nesmrdí

VW Caddy Maxi 1.4 TGI (minitest)

VW láká na model Caddy poháněný zemním plynem nízkými provozními náklady. Stačí ale ceny CNG na to, aby se do německé dodávky zamilovali nejen zapřisáhlí skrblíci?

včera | Miro Mihálik | 9 příspěvků
TEST Renault Mégane R.S.: Hraboš přetáčivý

Renault Mégane R.S.

Renault Sport si s novým Méganem vyhrál docela jinak než u předchozích generací. Kvůli tomu jej ale ještě netřeba zatracovat.

9.  8.  2018 | Milan Lažanský | 28 příspěvků
TEST Ford Focus 1.5 EcoBoost ST-Line: Konečně zase baví!

Ford Focus 1.5 EcoBoost ST-Line

Nejnovější Ford Focus přichází dvacet let po uvedení modelu jako takového. Pro první test jsme zvolili nejsilnější, nejsportovnější, ale nikoliv nejdražší provedení ST-Line. Výkon 182 koní přitom produkuje pouze tříválcový motor!

7.  8.  2018 | Jan Mička | 139 příspěvků