Mladoboleslavská legenda: byla vyrobena 1,5 miliontá Octavia II

Mladoboleslavská legenda: byla vyrobena 1,5 miliontá Octavia II

Škoda vyrobila 1,5 miliontou Octavii druhé generace. Snímek, který při té příležitosti poskytla mladoboleslavská automobilka, sice není příliš hezký, ale jistě neubere na radosti všem, kdo si tento vůz oblíbili. Octavia vstoupila mezi legendy.  

Jubilejní vůz – bílá Octavia Combi ve verzi „GreenLine“ – sjel z linky hlavního výrobního závodu v Mladé Boleslavi. (Do jubilejního počtu se nezapočítává čínská produkce technicky totožného modelu, prodávaného pod názvem „MingRui“.) 

„Octavia je už 15 let srdcem značky Škoda. Je to pravý ‚simply clever’ vůz – prostorný, praktický, rodinný a finančně dostupný,“ říká Michael Oeljeklaus, člen představenstva Škoda pro oblast výroby a logistiky.

První „novodobá“ Octavia (Octavia I) byla vyrobena v roce 1996. Produkce druhé generace (Octavia II) byla zahájena v roce 2004.

Vůz se dodává jako limuzína nebo kombi, v nabídce jsou kromě toho vozy s pohonem všech kol a sportovní varianta „RS“. S modelem Octavia Green E-Line vyvinula mladoboleslavská automobilka první vůz značky s čistě elektrickým pohonem.  

Octavia II

Vyrábí se (popřípadě montuje) na celém světě, v závodech v Mladé Boleslavi a Vrchlabí (Česká republika), Kaluze (Rusko) a Aurangabádu (Indie) jako CKD, v Usť-Kamengorsku (Kazachstán), Bratislavě (Slovensko) a Solomovnovu (Ukrajina). Vůz, prodávaný v Číně pod názvem „MingRui“ se od roku 2007 vyrábí v podniku Shanghai Volkswagen. 

 

 
 
Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity je v podstatě běžný městský skútr, který ale díky své koncepci nabízí řadu výhod. Můžete ho řídit i s běžným béčkem nebo řidičákem A1, nabízí extra porci stability navíc a může ho tak řídit i naprostý začátečník. Navíc, ze semaforů odjedete vždy jako první a ve finále nabízí i nejnižší cenu ze všech tříkolových skútrů.

25.  6.  2017 | Michal Žďárský | 10 příspěvků
Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Na dovolenou si velká část motoristů bere i své bicykly. Pokud je nechcete převážet na střešním nosiči, zbývá řešení v podobě upevnění nosiče na víko zavazadelníku či na tažné zařízení. Švýcarský autoklub otestoval obě varianty na různých modelech.

18.  6.  2017 | Milan Lažanský | 33 příspěvků
Test: VW Golf GTI je i po faceliftu nejlepším hot-hatchem všedních dnů...

Volkswagen Golf GTI (2017)

Nedávný facelift Volkswagenu Golf se dotkl i verze GTI. Vyzkoušeli jsme základní variantu s manuální převodovkou.

15.  6.  2017 | Milan Lažanský | 44 příspěvků