Mladí řidiči se více bojí ostatních řidičů než vlastní smrti, ukázal průzkum

Řekli byste, že budou mít začínající řidiči větší strach z ostatních účastníků provozu, než třeba z pavouků a hadů?
Mladí řidiči se více bojí ostatních řidičů než vlastní smrti, ukázal průzkum

Zajímavý průzkum provedla automobilka Ford mezi mladými řidiči ve Spojených státech. Výsledky jsou možná i trochu šokující, neboť začínající řidiči mají větší strach z ostatních nebezpečných řidičů než třeba z vlastní smrti či z pavouků.

Průzkumu se zúčastnilo přes 1000 začínajících řidičů ve věku od 16 do 34 let (v některých amerických státech se smí řídit už od šestnácti). Hned 88 % dotázaných uvedlo, že mají strach z ostatních nebezpečných řidičů. Vypadá to, že imaginární „piráti silnic“ se usadili i v hlavách řidičů za oceánem.

V České republice máme nejhorší řidiče. Horší je pouze Korea

V České republice máme nejhorší řidiče. Horší je pouze Korea

Strach z ostatních řidičů dokonce překonal jindy obvyklé fóbie mladých lidí, jako třeba mluvení na veřejnosti (75 %), strach ze smrti (74 %) a strach z pavouků a hadů (shodně 69 %).

Pokud byl okruh otázek zúžen jen na obavy spojené s řízením auta, nejvíce se začínající a mladí řidiči bojí jízdy za snížené viditelnosti (83 %) a pak namrzlé a zasněžené silnice (79 %). Zvláštní, někteří majitelé zadokolek se nemohou takových podmínek celý rok dočkat...

Tři čtvrtiny dotázaných také uvedly, že mají strach z parkování do úzké mezery a 74 % se bojí vycouvávání na rušnou ulici. Sedmdesát procent řidičů se pak bojí, že přehlédnou auto v mrtvém úhlu zrcátek a 69 % uvádí, že mají strach z toho, že se na silnici ztratí.

Zajímavé také je, že velký strach mají začínající řidiči z těch, kteří se nevěnují řízení, a svádí to na moderní zábavní systémy v autech a mobilní telefony. To by mohlo značit, že si začínající řidiči hrozbu nepozornosti uvědomují docela dobře, i když statistiky ukazují, že právě mezi mladými řidiči je nevěnování se řízení velmi častou příčinou nehod.

Teenageři za volantem: 6 z 10 nehod způsobilo nevěnování se řízení

Teenageři za volantem: 6 z 10 nehod způsobilo nevěnování se řízení

Naopak se mladí řidiči nebojí autonomních vozů. Hned polovina dotázaných z nich strach nemá vůbec a dokonce 52 % z nich by raději jelo autonomním vozem, než aby museli řídit sami.

Dotázaní si také myslí, že by se měly automobilky snažit pomoci začínajícím řidičům tyto fobie překonat například změnou designu aut, aby z nich bylo lépe vidět a aby tolik nesváděla k nevěnování se řízení. Například 65 % dotázaných by si určitě do auta koupilo automatický parkovací asistent, 62 % pak systém hlídání mrtvých úhlů.

Průzkum: Řidiči jsou zmateni výbavou aut a plno věcí nepoužívají

Průzkum: Řidiči jsou zmateni výbavou aut a plno věcí nepoužívají

bazar

Ford Focus C-Max 1,8
Rok výroby: 2008
Stav: 151 537 km
Cena: 100 000 Kč
Ford Transit 2,2
Rok výroby: 2011
Stav: 46 069 km
Cena: 270 000 Kč
Ford Kuga 2
Rok výroby: 2009
Stav: 163 746 km
Cena: 250 000 Kč
Ford Transit 2,4
Rok výroby: 2008
Stav: 206 384 km
Cena: 129 000 Kč
Ford Focus C-Max 1,6
Rok výroby: 2011
Stav: 114 958 km
Cena: 184 000 Kč
Ford Mondeo 2
Rok výroby: 2017
Stav: 2 705 km
Cena: 700 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test: Ford Fiesta je stále řidičskou volbou, univerzálem bez vad ale ne

Ford Fiesta

Naší recenzí tentokrát prošla nová generace Fordu Fiesta.

20.  9.  2017 | Milan Lažanský | 25 příspěvků
Kabriolet versus kupé: O kolik se zvýší spotřeba při jízdě s otevřenou střechou?

Test spotřeby kabrioletu

Přemýšleli jste někdy nad tím, jestli se spotřeba paliva dramaticky zvýší při jízdě s otevřenou střechou? Vyzkoušeli jsme to.

18.  9.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků
Test krátkých sprintů: Je lepší motorka, elektrovůz, nebo BMW 760i?

Test krátkých sprintů

Ne vždy musí být motocykl při startu od semaforů rychlejší než auto. Při testu redaktoři Autorevue.cz proti sobě postavili dva rozdílné typy motocyklů, elektromobil a auto s výkonem přes šest stovek koní.

8.  9.  2017 | Radek Pecák | 19 příspěvků