Mladí Poláci preferují ojeté německé vozy

Volkswagen, Opel a pak Renault, Ford, Audi. Poláci milují hlavně vozy německé výroby. Až na to, že je nekupují nové, ale z druhé ruky. Jen čtrnáct procent aut z téměř půl milionu zaregistrovaných vozidel v prvním čtvrtletí letošního roku bylo koupeno přímo v autosalonu. Podle deníku Rzeczpospolita zaplatil každý klient za ojetinu v přepočtu průměrně 76 tisíc korun, což je až o několik desítek tisíc korun méně než v letech předchozích.
 
Polský trh s registrací šesti starých aut na jedno nové patří mezi evropskou výjimku. Například v Německu je to poměr dvě ku jedné.

Podle studie francouzské banky BNP Paribas Fortis si nejvíce starých aut kupují polští řidiči ve věku do třiceti let, ojeté vozidlo má dokonce až 86 procent z nich. Pro polské řidiče je vedle ceny důležitější než stáří vozu kvalitní značka, velikost auta a výbava.

Polovina nově registrovaných ojetých vozidel pochází ze zahraničí, Poláci jich od vstupu do Evropské unie dovezli do země přes šest milionů. Na rozdíl od České republiky je nesvíral limit věku importovaných vozidel, který byl v Česku v prvních letech členství v EU nastaven na osm let, aby se země nestala odkladištěm autovraků.

Právě na příliš benevolentní přístup vlády k dovozu ojetin si stěžují polské autosalony. Polské silnice brázdí značná část vozidel starších deseti let, které nepodléhají ze strany státu žádným zásadním regulacím. Od ledna jsou naopak zatíženy vozy nové, neboť na ně dopadla vyšší DPH.

Více na E15 
 

Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

21.  10.  2017 | David Rusol
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků