Mladí Poláci preferují ojeté německé vozy

Volkswagen, Opel a pak Renault, Ford, Audi. Poláci milují hlavně vozy německé výroby. Až na to, že je nekupují nové, ale z druhé ruky. Jen čtrnáct procent aut z téměř půl milionu zaregistrovaných vozidel v prvním čtvrtletí letošního roku bylo koupeno přímo v autosalonu. Podle deníku Rzeczpospolita zaplatil každý klient za ojetinu v přepočtu průměrně 76 tisíc korun, což je až o několik desítek tisíc korun méně než v letech předchozích.
 
Polský trh s registrací šesti starých aut na jedno nové patří mezi evropskou výjimku. Například v Německu je to poměr dvě ku jedné.

Podle studie francouzské banky BNP Paribas Fortis si nejvíce starých aut kupují polští řidiči ve věku do třiceti let, ojeté vozidlo má dokonce až 86 procent z nich. Pro polské řidiče je vedle ceny důležitější než stáří vozu kvalitní značka, velikost auta a výbava.

Polovina nově registrovaných ojetých vozidel pochází ze zahraničí, Poláci jich od vstupu do Evropské unie dovezli do země přes šest milionů. Na rozdíl od České republiky je nesvíral limit věku importovaných vozidel, který byl v Česku v prvních letech členství v EU nastaven na osm let, aby se země nestala odkladištěm autovraků.

Právě na příliš benevolentní přístup vlády k dovozu ojetin si stěžují polské autosalony. Polské silnice brázdí značná část vozidel starších deseti let, které nepodléhají ze strany státu žádným zásadním regulacím. Od ledna jsou naopak zatíženy vozy nové, neboť na ně dopadla vyšší DPH.

Více na E15 
 

Test ojetiny BMW řady 1: Bazarový průšvihář s dokonalým podvozkem

Test ojetiny BMW řady 1

Ceny jedničkových BMW už klesly pod stotisícovou metu. Vybírejte ale pečlivě.

dnes | David Rusol | 6 příspěvků
Test Kia Stonic 1.0 T-GDI: Hřebíček trefený na hlavičku

Kia Stonic 1,0 T-GDI

Značka Kia letos zažívá velkou produktovou ofenzívu, což se nakonec projevilo i v počtu nominaci do ankety Světové auto roku. Zcela nový model Stonic má ambice stát se jedním z nejdůležitějších v její nabídce.

16.  11.  2017 | Radek Pecák | 8 příspěvků
TEST Fiat 124 Spider - Miata po italsku je víc než jen víkendovka...

Fiat 124 Spider

Oproti Mazdě MX-5 je větší, těžší a chybí mu atmosférický motor. To zní jako cesta do pekel, ale jaká je "Fiata" doopravdy?

14.  11.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky