Mladí Poláci preferují ojeté německé vozy

Volkswagen, Opel a pak Renault, Ford, Audi. Poláci milují hlavně vozy německé výroby. Až na to, že je nekupují nové, ale z druhé ruky. Jen čtrnáct procent aut z téměř půl milionu zaregistrovaných vozidel v prvním čtvrtletí letošního roku bylo koupeno přímo v autosalonu. Podle deníku Rzeczpospolita zaplatil každý klient za ojetinu v přepočtu průměrně 76 tisíc korun, což je až o několik desítek tisíc korun méně než v letech předchozích.
 
Polský trh s registrací šesti starých aut na jedno nové patří mezi evropskou výjimku. Například v Německu je to poměr dvě ku jedné.

Podle studie francouzské banky BNP Paribas Fortis si nejvíce starých aut kupují polští řidiči ve věku do třiceti let, ojeté vozidlo má dokonce až 86 procent z nich. Pro polské řidiče je vedle ceny důležitější než stáří vozu kvalitní značka, velikost auta a výbava.

Polovina nově registrovaných ojetých vozidel pochází ze zahraničí, Poláci jich od vstupu do Evropské unie dovezli do země přes šest milionů. Na rozdíl od České republiky je nesvíral limit věku importovaných vozidel, který byl v Česku v prvních letech členství v EU nastaven na osm let, aby se země nestala odkladištěm autovraků.

Právě na příliš benevolentní přístup vlády k dovozu ojetin si stěžují polské autosalony. Polské silnice brázdí značná část vozidel starších deseti let, které nepodléhají ze strany státu žádným zásadním regulacím. Od ledna jsou naopak zatíženy vozy nové, neboť na ně dopadla vyšší DPH.

Více na E15 
 

TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 9 příspěvků
Minitest Škoda Karoq 1.0 TSI: Dělám, co můžu! Stačí to?

Škoda Karoq 1.0 TSI (minitest)

Zázraky od malého litrového tříválce v poměrně velkém crossoveru raději nečekejte, poněkud překvapivě však základní motor z Karoqu nepoužitelnou brzdu provozu nedělá.

12.  5.  2018 | Miro Mihálik | 86 příspěvků
Minitest BMW 630d xDrive Gran Turismo: Rudý samet

BMW 630d xDrive GT (minitest)

Třílitrový šestiválce s jedním turbodmychadlem byl ještě donedávna základním vznětovým agregátem BMW 6 GT. Výkon 195 kW není malý, dost možná ani více nepotřebujete.

8.  5.  2018 | Jan Mička | 12 příspěvků