Mladí lidé za volantem (diskuse)

118 komentářů

Trabi
16. července • 16:38

Myslím, že je to hodně individuální, ale podle výše uvedeného jsou emoce hodně vypjaté.
Je mi 23 a na svůj věk mám najeto už docela dost (ročně okolo 30 tis. km) a také se mi nelíbí, že při uzavírání povinného ručení na mě div nezírají jak na vraha - trvalé bydliště v Praze, věk nízký. Prostě adept na malusy. Ale co se dá dělat, musím se smířit a jezdit.
Na svém příkladu vím, že člověk se musí vyjezdit a nabírat zkušenosti, ale zároveň se ovládat.
A nejvíc mě vytáčejí rodiče, kteří jsou celí žhaví na to, až jejich ratolesti dodělají ŘP, a hned jim pořídí nějaký nadupaný sporťák. A není to kvůli tomu, že bych záviděl, vůbec...

Marlin
18. května • 11:55

Ja mam teda ridicak osobne 2 roky (je mi 20) a mam najeto lechce pres 100tkm, sedim za volantem kazdy den a ma projetou pulku evropy, ale jas i pripadam jako vyjimka, kolik mladych lidi v mem veku ma najeto jako ja? Vidim to na klukach ze skoly, co  maji cerstvy ridicak, stalo se mi to minuly tzden, kdyz jeden druka si udelal papiry a dostaql od rodici 205-ku GTi...no, predjizdel me v obci v zatacce a jeste pred krizovatko, kde neni videt, jen aby mi ukazal, joo, ja ma lepsi auto nez ty a mam hlavne ridicak (podotykam ze mam 106-ku). Hlavne kdyz fotim crashe ke me na stranku ( trosku reklamy    htttp://www.marlin-crashcars.com   ) tak polovina aut co tam je, jsou mlady kluci viz 206-ka... jeden mrtvy a ridil ji 19ti lety mladik....  JE pravda ze nevedi jak se chovat. Ja jsem taky ve svych pocatkach udelal par blbosti, ale nikdy to nebylo vazne a ty dve nehody co jsem mel, tak to nebyla ma vina.... vzdy se jednalo o nedani prednosti v jizde a ja jel po hlavni. A kazdou zimu jedu na parkoviste trenovat smyky.... coz mi vlastne i letos v lednu zacgranilo zivot, kdyz me na krizovatce v 90 rozhodila skoda Favorit, ktere jsem se snazil vyhnout..... 167 metru ve smyku, prava leva.... nakonec jsem to ustal.

Marlin
18. května • 11:58

chybicka se vloudi  www.marlin-crashcars.com

Jirka
20. ledna • 19:11

Je mi 23 a ridicak mam 2 roky. Hned druhy den po ridicaku jsem jel sam do Prahy. Docela pohoda az na to bloudeni:) moje prvni auto byl VW GOLF 1.8 55kw, potom VW GOLF VR6 128kw a ted Skoda Octavia 1.9TDi 66kw. Uz jsem najel zruba 160tis a to za dva roky a bez nehody. Myslim, ze je to hodne o opatrnosti, predvidani a vyjezdenosti.

Guiackomo
26. října • 20:22

je mi 17, papiry nemam, najezdeno mam kolem 2000km autem (pod dohledem) a kdyz vidim jak jezdi zensky (kdyz jedu nekam s mamou,ale nejen ona...) tak se divim, ze jim ty papiry dali a jeste je maji! 

Valentino Rossi
25. října • 20:11

Ja sem rozsekal auto hned tejden po tom, co sem vylez z autoškoly...,ale kazdej se musel ucil jezdit, i ten mistr sveta co porad vyhrava:)

Vodny
24. října • 0:16

Je sice hezký, že nám tady někteří "borci" popisují návody na lepší a ,,bezpečnější,, projetí zatačky, ale když má někdo ,,Schade,, 120 a sjetý pneu, tak mu žádný přidání plynu v zatáčce nepomůže, když jede nad limit. Na každém z nás záleží, jak bezpečně pojedeme. Nikdo nemůže ovlivnit jízdu druhého. Sám to často zažívám. Když potřebuju někam hodit, zavolám svému kamarádovi, který má řidičák teprve 3 roky a Octavii Combi 1.9 TDI. Několikrát v zimě ,,trénuje,, na bezpečném místě, kde není ani živáčka možnosti jak svého combi, tak i vlastní zručnost a nutno dodat, že mu to jde. Nedávno jsem s ním projiížděl 90° křižovatkou (2 odboč. pruhy) po dešti. Jako vždy start na plnej kotel a shruba v polovině zatáčky zatáhl za ručku a už jsme se krásně točily a já jen čekal na náraz. Naštěstí byli řidiči za námi ve střehu a k ničemu nedošlo. V autě jsme byli tří. Všichni jsme se divili, proč se tak stalo? Rychlost po 20m nemohla být tak velká, bylo sice mokro, ale bez louží. Sjeté pneu, ne ne. ........................To byla jen příklad, mohl bych popisovat desítky dalších ( 220 km/h s mírného kopečku ve vyjetých kolejích po kamionech s Octávkou Combi v pěti lidech atd.) Nejhorší na tom je, že když mu řeknete aby jel pomalu, tak ještě víc přidá a začne riskovat.

A v tom to všechno je. Když si myslíte, že máte zkušenosti, natrénováno atd. tak tu ještě je další faktor - souhra náhod - písek na silnici, zvíře na silnici, kolař - chodec bez světel, opilý řidič, mladej magor s 270PSkovou Audinou atd. A to ovlivnit nejde.

Další problém je ve zbytečném riskování. Úsek Č. Budějovice - Písek se dá zmáknout za 30 min? Dobře, bude vás to stát hodně nervů, víc peněz a hlavně několikanásobně zvýšené riziko nehody. Já si to radši projedu za 45 min. a víc, než abych pak čekal na záchranku, aby mě seškrábli ze stromu. Když mě předjede borec v upravený mašině na přehledným úseku, tak to ještě ,,chápu,, ,ale BOREC v 10 let starým Transitu, kterej předjíždí do kopce a v zátačce na dvojitej plnej, kam by se neodvážil nakouknout ani Schumi, tak mi lidi řekněte, vo co tady go? Chytit, sebrat řidičák aspoň na 6 let a dát mu koloběžku.

To by bylo na dlouhý povídání, jak naši policisté jsou ,,divný,,, naše zákony jsou divný a všechno je to nějaký volaký zmetený. Stejně se s tím nedá nic dělat. Franta Rychlík bude stejně se svojí Šáde jezdit jak s motokárou, Pepík Tuner zase bude předjíždět tam kde se nemá, no a naši důchodci ,,víkenďáci,, budou dál šponovat naše nervy až k prasknutí......Hlavně to CHCE KLID a DODRŽOVAT pravidla silničního provozu a zbytečně nepokoušet osud, nebo štěstí?

Bezpečnou jízdu a klidnou stopu přeje Vodny !

 

RedBaron
2. listopadu • 11:18

S tím souhlasím. Docela často jsem tam poslední dobou jezdil se svou 635CSi i tátovou 735iA. Auta to pomalá nejsou, ale plýtvání jejich výkonem na této trase je úplně zbytečné, z mé zkušenosti se na té cestě nedá nachvátat víc než pět minut, a to za cenu ohrožení spousty životů.

Když někdo pod Myšencem musí mermomocí projet semafor regulující provoz přes mostek ve 130ti na hustou červenou, přičemž auta mající v protisměru zelenou se už rozjíždí nebo bezhlavě předjíždí v znepřehledňujících kopečkách u Pištína, leze mi mráz po zádech. Pak ho vidím šest aut před sebou na rozestavěné silnici u Chlaponic nebo v serpentýnách do Záhoří a kroutím hlavou nad tím, jestli to za to stálo.

haf@haf.cz
23. října • 16:34

Já bych nikoho, kdo nemá najeto aspoň 50 tisíc, nepustil na silnici!

Věřte mi, nehod by ZÁSADNĚ ubylo.

Pavel
23. října • 22:08

A kde jinde nez na silnici by tech 50 000, aby mohli na silnici, meli ujet? No kazdopadne souhlas s predchozim prispevkem - tady v diskusi jsou skoro vsichni tak nejak v klidu, vicemene se shodneme na tom, ze kazdy ridic musi projit obdobim ziskavani zkusenosti (ktere - brano ad absurdum - trva vlastne cely zivot) a ze by bylo dobre, kdyby si to vsichni uvedomili. Obecne - nemam rad hazeni do jednoho pytle. Myslim (vim), ze jsou mladi ridici, kteri pul roku nebo rok po autoskole jezdili jenom pod dozorem, najeli dost kilometru a kdyz potom zacali jezdit sami, meli to v hlave natolik srovnane, ze necitili potrebu komukoliv cokoliv dokazovat a i kdyz jeli v dobrem aute, chovali se slusne a zodpovedne. Je to otazka celkoveho charakteru osobnosti a vychovy. Kdo je v beznem zivote skromny a pohodovy clovek, byva takovy i za volantem. Kdo je namysleny mistr sveta a blbecek, ktery se protloukl ucnakem jako king, jezdi jak prase ve vytunenem golfu... Pozdravujte vosu.

Petr1
23. října • 15:21

Se všemi příspěvky se dá v podstatě souhlasit (neberu v úvahu různé excese a postupubertální výlevy). Ale co mě zaráží je věc jedna - všichni přispivatelé se tváří (a uřčitě jsou), jako rozumní lidé. Proč to tedy na silnicích vypadá jako v džungli? Proč na silnicích vládne právo silnějšího - mám silnější a větší auto, tak ten v té Fabce je méněcenný, je to "hovado", které mému Mercededu překáží.  Jeho život má menší cenu, protože je v menším a levnějším autě? To mi vysvětlete. Pokud teda rozumné vysvětlení existuje.

Z
2. listopadu • 12:17

Tady asi chodi jenom ti rozumni ridici.

Bob Meschitas
23. října • 14:01

Nejvíce nehod způsobují pomalí, staří řidiči, kteří vyjíždí na svou hodinovou pouť, třicet kilometrů na chalupu, jednou za týden, mají řidičák 30 a více let a vůbec netuší, že existují nějaké úpravy ve vyhlášce ( zip, apod.) a myslí si, že když má někdo lepší auto než oni, tak je pirát silnic, jenom proto, že nechce jet za nimi 70km/h po prostředku silnice....

stfu
18. října • 23:18

foreste, tys dneska snidal chytrou kasi co? si dement

Forest
19. října • 0:40

?"si dement"? co tím chtěl pisatel říci? resp. anonym,  ještěže mě to od takovýho chudáčka nechává chladným :O)))

 

matuS
18. října • 17:11

treba dat kazdemu novemu vodicovi povinne rok jazdit na nejakom supersporte (cbr600,R6...) a ono sa to samo precisti...

Forest
18. října • 18:43

Moooc chytrý, předpokládám, že šlo o vtip, protože pokud ne, tak je to tu asi to nejhloupější, co tu zaznělo...motorka dokáže být jako řízená střela a ikdyž jsi to asi myslel ve smyslu že by se sami zabili, tak Ti asi ušlo, že by asi nejspíš s sebou vzali taky někoho nevinnýho, nemyslíš?!!!

Huf
18. října • 19:46

Nemyslí...

n00b
18. října • 12:41
Michal B.
19. října • 0:26

Chce to po mě nějaký password  Jak jste to obešli prosím ?

Martin Kokeš
18. října • 23:30

Haló, pane, kdo Vám dal autorizaci linkovat soubory z mého serveru?

lamzor
19. října • 15:40

mamlasi na linkovani souboru nepotrebujes autorizaci, kde zijes. to je jak kdyz ti sousedka doporuci at se des podivat do kina na killbilla, tak myslis ze ji bude quentin tarantino zalovat za to, ze bez jeho autorizace ti dala link na jeho film?

jinak teda sorry

Martin Kokeš
22. října • 16:53

Já s tím nemám problém, download je pouze pro členy BMW Klubu a lze linkovat pouze z BMW fóra na forum.bmwklub.cz.

Myslím, že jeden .htpasswd stačí...

Lubos
22. října • 18:11

Na to tak to sorry, alebo si to zabezpec, alebo sa nediv.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Martin Kokeš
23. října • 19:20

Já jsem se něčemu divil? Zabezpečené to dávno je.

Funcarver
18. října • 15:07

Co to je za auto??VZdyt to je nejaky stary kram...ma to jeste analogovy pocitadla!!! Sice vypada zachovale, ale je to nejaky stary kobik...ten ridic fakt neni normalni...doufam, ze takovyho kokota nikdy na dalnici nepotkam...Osobne jsem videl, jak taky nejaky takovy debilek predjizdel odstavnym pruhem a kdyz se vracel zpatky,vzyl to tesne kolem jednoho auta, to ale ridil nejaky mlady klucina (jel slusne, ani pomalu ani rychle), ten se toho kokota z prava lekl a uz to nikdy nevydycha.....:)

btw. Docela preju, aby mel nekdo lepsi brzdy nez tenhle silenec a s jeho najizdenim na zadek aut, by si ten vrak pekne srovnal...Hlavne at si naryje drzku tak ze nikoho nesestreli...Jo, at natoci radeji nejake serpentynky a ne cihlu na plynu...... 

Martin Kokeš
18. října • 23:42

Just FYI:
Obyčejná Omega 2.6i, jakou koupíš za 50 tis. ve třech áčkách.
Kokot je nadávka nebo tak něco?
Jako jak lepší brzdy? Že by mu to "naschvál" zašlápl? Myslíš, že na tom "vraku" za 50 je něco hodnotného?
Serpentýnky a podobný sarapatičky jsou dávno dávno natočený. Stačí se mrknout na www.bmwklub.cz do sekce videa.

"Hlavně ať si naryje držku." ... ukázkový příklad české povahy a české omezenosti, místo toho, abych o tom pomyslel svoje a řekl si, že takhle teda jezdit já nebudu, radši popřeju "narytou" držku. Jojo, chcípla mi koza, tak ať sousedovi chcípne taky.

Funcarver
19. října • 1:54

Premyslis nekdy nad tim co ctes???

1) nemyslel jsem, ze by mu to nekdo naschval zadupl, ale ten blbecek se evidentne lepi na kufr a tak az jednou nekdo bude mit lepsi brzdy nez on ( a jednoduse bude muset nahle brzdit), tak proste bude moct chtit delat,co chce,ale drzku si naryje...Nejde o to,ze si rozbije ten krap, ale snad se pouci, ze se nema tak lepit na kufr, ne  tak, aby to neubrzdil( coz u stare omegy....).. POkud ho ani neco takoveho nepouci...Komu neni rady...

2)  Hlavne at si naryje drzku....je druha veta, ktera nasleduje po Preju...takze vyklad: Ne, nepreju mu,aby si naryl hubu, ale jsem presvedcen, ze pokud bude takhle jezdit dal, tak si tu drzku naryje ( ono uplne stacilo, aby ta xantia ve videu mela poruchu, nebo ridic kvuli telefonu chtel zastavit v odstavnym pruhu a hadej, kde byste dnes byli???? )a ted prichazi slovo preju - PREJU vsem ostatnim, aby je tenhle pitomecek pri tom naryvani si huby nesestrelil,, rozumis ? Chces to anglicky???

3) nevim, co tu meles o koze, ale jediny co tu chciplo je mozek toho ridice

Martin Kokeš
22. října • 17:01

ad 1) Nenaděláš vůbec nic.

ad 2) Teď již rozumím naprosto zřetelně, anglický překlad netřeba, snad by bylo příště vhodnější koncipovat stavbu vět poněkud lépe.

ad 3) Mno, nevím, jestli melu nebo píšu, každopádně: "Snad ne. Dneska jsem ho viděl a vypadal docela v pořádku."

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Funcarver
24. října • 15:36

stacilo by umet cist a tim myslim rozumet textu (nebo se aspon pokusit) a ne jen rozeznavat pismenka... V pripade, ze cist umis, tak si nechat projit hlavou, co to znamenalo a reagovat, az ti to dojde a ne strilet od pasu....

Martin Kokeš
12. listopadu • 17:09

V tvém případě bych zase doporučil používat alespoň minimum interpunkcí, aby ten text vůbec byl po tobě čitelný. Pomůžeš tak nám retardovaným, kteří neumíme ani číst, ani psát, natož pak něčemu porozumět.

Maucta

Martin Kokeš, TUNING MAGAZINE

Bodik
18. října • 1:13

Já bych taky řekl, že to je i z části výchovou rodičů. Já jezdil s otcem každý měsíc od svých 12 let na velkém parkovišti, kde mě táta učil rozjíždět apod. a to jak v létě., tak v zimě na sněhu, učil mě používat ruční brzdu (na sněhu)............... Ještě jsem měl pod zadkem polštář. A tak to šlo až do 17, kdy mi na chalupě už i auto půjčil do obchodu třeba. Od 18 mám řidičák, jezdím dá se říct denně a co si hlavně pamatuju z rad a připomínek, že nejdůležitější je předvídat situaci, co by asi ten druhý mohl udělat a dopředu to řešit, co by kdyby. Zatím se mi to vyplácí, už nejednou mě to zachránilo před nehodou, když mi třeba vjel borec z benzínky hned do levého pruhu a se starou Škodou, kde já se valil 150, ale fakt jsem to čekal, byl jsem na to připraven a vyřešil jsem to aniž jsem musel brzdit (btw. stejně bych to neubrzdil).

Vše je o rodině, grázl z člověka taky nevyroste většinou ze spořádané rodiny.

Držte se všichni a dávejte bacha na "kloboukáře" a moc mladé nebo staré dámy a mladé nechte profrčet raději.

Petrik 75
17. října • 22:40

Kazdy sme nejako zacinali... Ja pred 10 rokmi. Napriek tomu ze nie som taxikar alebo iny  clovek co najazdi 50 - 60 tis rocne, povazujem sa za relativne skuseneho vodica. Mal som 1 vacsiu buracku este v 18tich. Vdaka fasa brzdam (kazda brzdila ale trochu inac :)  ) som dostal super smyk, ktory som po piatich zakmytoch vyrovnal az v 3metrovej priekope. Som ale rad, ze som dokazal z cca 70km/h zredukovat rychlost asi na 40km/h, takze som tu pos...u skodulu 120 iba odparkoval do priekopy. Napriek tomu voz bol roztrieskany na sracky. Vdaka tejto skusenosti som si nikdy nekupil srandu na kolesach s menom S 105/120 a myslim, ze vela ludi este mohlo zit, keby chvilu pockali a kupili si normalne auto.

Myslim, ze som sa dost casto precenoval za volantom ked som mal 18 ale to co robia dnesny chlapci okolo 23-25 je fakt niekedy dost blbe... Idem si vcera tak po dialnici (160) no a chlapci si behali sem a tam, z lava do prava, pribrzdovali, blokovali sa a tak...ved sranda musi byt...maju to uzasne pod kontrolou.. Verim ze niektori ludia toho maju uz v 22-23 dost odjazdene, ale nikdy nebudu mat absolutnu kontrolu nad vozom a hlavne celkovou dopravnou situaciou. Nemam nic proti rychlej jazde, ale preboha ludia nerobte za volantom pi**viny!!! Som pocul par historiek, ze sa niekto pretekal, nepozeral sa dopredu ked soferuje a podobne frajerinky a skoncilo to na funuse, takze bacha...

JirkaK
17. října • 20:25

Někdy kolem mých deseti let jsem začal stavět něco jako káru. Když můj výtvor uviděl otec, vložil se do toho a za několik týdnů jsem měl výstavní vozítko, s volantovým řízením, brzdami a pérováním.  S odstupem let si myslím, že to byl dobrý nápad. Zkopce po polní cestě se to docela slušně rozjíždělo, fungovalo podobně jako auto, mockrát jsem skončil v kotrmelcích a tak se naučil že všechno má své meze.  Tenkrát ty kotrmelce byly naštěstí zadarmo, s autem by to dopadlo hůř. Brzdilo to jen na zadek, a tak rovnat smyky jsem uměl už v dobách, kdy o řízení skutečného auta jsem neměl ani šajn.

Pepa
17. října • 16:25

No je to hrůza. Měl jsem kámoše Lojzu, se kterým jsem se znal od malička. Byl blázen do aut. Už ve dvanácti si postavil vlastní motokáru (bez motoru a jezdili jsme občas spolu z kopce na dědině. V 15 letech to ale přišlo. Půjčil si tajně taťkovo auto - škoda 120 a sám se vydal na silnici. Ovládat to samozřejmě uměl, protože už předtím mu tatík za volant sednout dovolil, ale jen doma na dvoře a v jeho přítomnosti. Nicméně neměl žádné velké zkušenosti. Jako každý jiný kluk, chtěl vyzkoušet, kolik ta škodovka jenom jede. Bohužel v jedné zatáčce dostal smyk (byl podzim a bylo vlhko), vyletěl ze silnice a skutálel se s autem po svahu do přehrady, kde utonol

Tak končí spousta mladých životů, Lojza to měl ale obzvlášť kruté. Budiž Ti země lehká, Lojzo. Tvoje smrt ale možná zachránila několik duší.

Pepa

Jenda
17. října • 18:38

To je ale otřesné

Já měl spolužáka Michala a v první třídě ho přejelo auto. Ještě dodnes si na to vzpomínám. Hrůza, šli jsme sbírat kaštany po škole. Shazovali jsme je klacky. Michal byl do toho tak zabrán, že běžel posbírat spadlé kaštany na cestě, aniž by se podíval, jestli něco jede. A jako naschvál jelo. Auto to naštěstí ubrzdilo před Michalem. Nicméně jelo za chvíli druhé auto a to předjíždělo to první. No a před tím prvním byl šokovaný Michal. Samozřejmě řidič ve druhém autě Michala sejmul. Hrůza jak letěl, točil se a tupě hlavou narazil na beton. Svět jako by se zastavil. Pak se to zase strašně rychle rozeběhlo. Hrozný křik, plno krve, pak sanitka, policie. Dodnes to vidím a taky vzpomínám, jak jsem z okna mého pokoje viděl černou vlajku u školy. Úplně jsem se bál tím směrem se podívat (bylo mi sedm let). Byl to a stále je hnusný zážitek na celý život.

Jenda

Forest
18. října • 18:20

Je mi upřímně líto, co se Michalovi stalo, ale jestli jsem tomu dobře rozumněl, tak Michal se ani nerozhlídnul ani na té silnici neměl co dělat. Je mi líto, že to vyzní tak hnusně, ale co máš šanci dělat, když Ti tam někdo vběhne? Auto přeci jenom nemá padák, který by ho tak rychle zbrzdil, nehledě na to, že to, že ten za ním nemohl tušit, že mu tam někdo vběhnul, v tu cvhíli se staral o to, aby to do něj nenapálil.

Vím, že to zní velice hrůzně, ale nemůžeš na něj ukázat a říci "jsi vinnen!", protože on k tomu přišel jak slepej k houslím a nevěřím, že ho to nemrzelo, ba naopak.

Jirka
17. října • 18:23

Mi přejel jeden mladík babičku na přechodě!!! Pitomec, auto v jednom pruhu zastavilo a ten debil jel ve druhém a na přechod úplně kašlal. S prominutím babička letěla 25 m daleko vzduchem a byla na místě mrtvá

Lubos
22. října • 18:07

Toto je u nas dost casty jav ... jedno auto v pruhu zastavi a druhe nie. Je to otrasna ukazka arogancie, nepredvidavosti, nepozornosti a neucty k ludskemu zivotu. Alebo ukazka uplnej tuposti a ludskej hluposti.

Pardal
17. října • 16:30

Mi se zabil v autě strejda. Bohužel za to nemohl. Nějaký opilý podnikatel zrovna předjížděl v zatáčce a došlu k čelnímu střetu. Strejda byl ve svém Fiatu doslova rozmačkán (měl 4 děti), zatímco podnikatel (starší bmw5) si zlomil "jenom" nohy a ještě byl poraněn v hrudní a obličejové části.

Funcarver
17. října • 18:16

Za alkohol bez pardonu sebrat ridicak aspon na 10 let....zadny  vyjimky, zadny prominuti zbytku - i za 1 pivko pekne 10let chodit po svych...

Lubos
22. října • 18:05

Tak extremne to nemozes brat, existuje spusta horsich veci, ktore znizuju schopnost riadenia a sustredenia nez povedzme jedno pivo. Napriklad chripka, vysoka horucka, specialne migrena (to je snad horsie nez tri piva), prilis adrenaliznu v krvi po hadke, nevyspatost, ale vysoke stadium unavenosti po 16 hodinach v praci, problemy (aj s rovnovahou) vdaka nedostatkou B vitaminu alebo podobne. To vsetko je 0 promile alkoholu ale omhono horsie nez povedzme 0,1 alebo dokonca mozno aj 0,2 promile alkoholu. Ale nikto to nedokaze skontrolovat a odsudit, ci pokutovat.
Ovsem vonkoncom sa nechcem zastavat nejakych kretenov, co sa napiju, seru na to, a este riskuju viac ako keby boli triezvi namiesto toho aby sa krcili pri krajnici a sli pomalicky ked uz su taki odvazni a soferuju nasosani.

Forest
18. října • 18:40

...vážně uvažuju o Tvé duševní způsobilosti, neboť ikdyž jsem NIKDY jeřídil pod vlivem alkoholu (nepožil jsem před jízdou), tak vím, že alkohol (malé množství) se Ti do krve dostane eni nevíš jak, takže bych nebyl tak urgentní.

Nehledě na to, že když pujde o výjímečný stav (těhotenství, smrtelný úraz...) pak by se to mělo v rámci možností tolerovat.

Jinak s Tebou souhlasím - alkohol nepatří za volant a každýmu s obsahem v krvy, který se tam jistě nedostane jen tak, bych sebral řidičák...ovšem ne na 10 let...to ses zbláznil, ne? ;O))) Uvědom si, že za 10 let už ho nebude vůbec potřebovat, protože nebude umět řídit. Nejdřív bych dal pokutu nejen ve velmi vysoké peněžní podobě, ale i v podobě např. velmi potupných veřejných prací a pokud by se to opakovalo, tak bych mu ho sebral doživotně, ne? Měl možnost volby....a on si zvolil.

PS: kdyby to někdo nevycítil - pro ty, kteří peníze nemají je velký problém když o ně přijdou; a pro ty, kteří je naopak mají, tak je většinou ještě větší problém, když budou někde veřejně potupeni - pro ně je to věc prestiže a ta je pro ně většinou k nezaplacení.

Není to demokratické?

Funcarver
19. října • 1:35

nevim, proc pochybujes o mem dusevnim zdravi, kdyz "absolutni 0" u nas plati uz davno...Tak inteligentni clovek jako ty si jiste vsiml, ze jsem v dalsim prispevku uvedl, ze samozrejme prirozenou hladinu alkoholu by pristroje mely tolerovat a ukazovat 0...Jde o to, ze kazdy ma tu prirozenou hladinu alkoholu v krvi jinou a tak by bylo legislativne-technicky slozite a z praktickeho hlediska nemozne ji nejak vyslovne (urcitou hladinou) konkretizovat...a vzhledem k tomu, ze prirozena hladina alkoholu byva 0,00XX blizi se to nule... 

Rovnez z praktickeho hlediska, je nemozne zachycovat, ze nekdy mas alkohol v krvi treba z kompotu..

Je mi jasne, ze vetsina z vas nema pravni vzdelani,ale napadlo vas nekdy, ze pokud je nekdo pokutovan za alkohol, neni trestan za to, ze jel pod vlivem,ale za to ze pil??? Vysvetlim: Je jasne, ze alkohol v drtive vetsine pripadu zhorsuje reakce atd. a tedy ridic se stava nebezpecejcim...Nicmene samozrejme existuji ridici, kteri i s urcitym procentem alkoholu v krvi (ted nemyslim to prirozene) maji stale lepsi reakce, odhad ,..., nez jake ma prumerny ridic a tedy nejsou v provozu o nic vic nebezpecni. A prece, pokud jsou chyceni, dostavaji trest.... Nejsou tedy trestani za to ze jsou nebezpecnejsi, ze jsou pod vlivem ,ale ze se napili... Takove individualni chovani  lze v pravu jen tezce zachytit a proto se vychazi z domnenek a fikci -napr. pijes- jsi nebezpecnejsi- bude trest... Stejnou fikci je i ta tolik kritizivana 0 v zakone, bud tam bude 0 a bude to znamenat nepij pred jizdou, nebo treba 0,5, coz znamena klidne si dej pivko... Ja jsem pro 0, protoze znam lidi, ktery bych po 1 pivku nepustil ani na kolobezku a priznam se, ze i ja i to 1 na sobe citim.....Opet zduraznuji, ze prirozenou hladinu alkoholu v krvi NELZE primo v zakone vyslovne zohlednovat...(jak z legislativne-technickych, tak praktickych duvodu).

O krajni nouzi uz jsem psal ve svem prispevku vyse---samozrejme, ze jako zanik trestnosti existuje (v podste slouzi i jako zmekceni tvrdosti zpusobenych uzitim fikci a domenek v zakone).

Otazka sankci -jiny nazor, docela zajimavy, OK.. Sice myslim, ze ceska spolecnost by si rychle zvykla na verejne prace za alkohol a zas takove ponizeni by to nebylo..Rovnez k penezitym sankcim se stavim dost skepticky( proste prijdou o prachy a co? bude je to bolet, tak se napiji znova a prijdou o dalsi... obcasne ridice pod vlivem to moc neodradi a s alkoholikama to ani nehne - podobne jako pokuta za rychlou jizdu - a zas tak moc vysoke pokuty byt nemohou, nebot penezite sankce jsou brany jako jedna z nejmirnejsich forem trestu a plni spise vychovnou funci (kazde pravni odvetvi ma svuj system a ten je treba dodrzovat....) ,ale budiz...

Bez toho zbytecneho osocovani by to byl korektni prispevek do diskuze.....

Pája
17. října • 18:25

Chlapče, a jak poznáš jedno pivko po hodině třeba od kapek proti kašli??

Nulový limit je nehorázná kravina, protože když sníš švestkový kompot, máš na pár minut v krvi 0,1 promile... totéž výše uvedené kapky, nebo i při některých tělesných poruchách tuším dochází k vylučování minimálního množství derivátů alkoholu do krve... 

Žádné vyjimky?? Představ si situaci: s těhotnou ženou na večeři, najednou se jí nějak třeba přitíží... máte už jedno dvě vínka v krvi... já bych teda do toho auta radši sedl a do špitálu ji odvezl... než čekat večer na záchranku, když ti doktor řekne, že mu to neproplatí, tak nepřijede... Výjimky vždy potvrzují pravidlo.

 

 

Jirka
10. ledna • 1:20

Na zvlůáštní situace máš i výjimku v zákoně, říka se tomu tuším krajní nouze. Například v tebou uvedeném případě, kdy hrozí nebezpečí z prodlení, není zde jiný řidič a sanitka není dostupná můžeš odvézt i pod vlivem (stejně tak může řídit někdo, kdo nemá řidičský průkaz). Ale jen do místa, kde je poskytnuta pomoc, většinou do nemocnice. Odtamtud už odjet nesmíš.

Petrik 75
17. října • 22:51

Pokial viem tak v situaciach ked ide o zivot, tak by sa to bralo ako jednanie v situacii krajnej nudze  a nemali by zobrat vodicak. Aspon u nas taky zakon plati. Co sa tyka alkoholu za volantom, nie som ziadny fanusik, ale 0,0 je fakt prehnane... Myslim ze hranica 0,5 je uplne v pohode... nejde o to, ze by clovek mal pred jazdou pit, ale problem je, ze staci ked si clovek vecer da par piv a verte ci neverte, na druhy den je este zelena... :)

Funcarver
17. října • 20:00

Pristroje maji vzdy limit na prirozene mnozstvi alkoholu v tele... Nulou jsem myslel, treba "smoceni jazyka" a tak ....:)

To co popisujes s tehotnou zenou, kdyz pominu to, ze s ni nebudu pit...tak tomu se v pravu rika krajni nouze a znamena zanik trestnosti VZDY...je to obecne pravidlo, aplikovatelne na vsechny takove pripady, zajistujici pokud nedojde k excesu beztrestnost.....

 

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Pája
17. října • 22:38

Ona může pít třeba Mattoni...  Může jít o jinou krizovou situaci. Ale OK, já jen že nikdy nelze aby neplatila ŽÁDNÁ VÝJIMKA.

Ale víte, co mi vrtá hlavou o něco více? Jak se má zavádět ten bodový systém penalizace řidičů, četl jsem návrhy, jaké přestupky za kolik bodů apod., a nechápu co znamená, když sedm bodů má dostat "na účet" člověk, který řídí bez řidičského oprávnění. Přece když ten dotyčný nemá řidičák, tak jak může mít bodové konto?  A po dosažení 12ti bodů mu ho tedy nemůžou sebrat? Co to je za nesmysl?

Petr
17. října • 19:54

v Německubylo povoleno 0,5 promile, to je celkem rozumne, co myslite?

Ale kdyby se za vyssi obsah davyly vysoke pokuty, tak by byla z toho zase jen ta korupce :(

Iceman
17. října • 19:26

Pokud je zena v pokrocile fazi tehotenstvi, tak si s ni  rozhodne nebudu davat vino

Tomas-X
17. října • 15:29

Taky se přidám. V únoru mi bude 20 takže řidičák mám teprve chvilku. Hned po autoškole mi taky naši nechtěli pujčit auto, ani se jim nedivím, takže pokud se někam jelo tak jedině s něma. Mám hodně kamarádu kteří si udělali řidičák a rodiče jim auto nepujčí nebo oni sami nechtějí řídit. A to je podle mě taky škoda. Jak jinak chcou získat zkušenosti než ježděním? Já pokud můžu tak se za volant cpu pořád. Ještě mi trochu vadí jak někteří mladé za volantem odsuzují. Hodně lidí si myslí, že mladý člověk za volantem musí jezdit jako blázen a pokud se něco stane tak automaticky hážou vinu na něj (vlastní zkušenost).

Marek Hajn
17. října • 15:23

Řadím se k těm nezkušeným mladým řidičům...
Papíry mám necelý čtyři měsíce a mám za sebou něco přes 13tis. Není to moc, spíš je to hodně málo, ale vezmu-li to z jiného pohledu, není zas tolik lidí, kteří mají tu možnost, tolik jezdit. Je to jen a jen o ježdění a o zkušenostech, jedině tak se člověk naučí jezdit. Zkušenosti by se, ale měly čerpat v autoškole, na až natvrdo na silnici.
Řidičák jsem měl hotovej za necelej měsíc!!! Jak již někdo zmínil, našprtat se teorii, něco málo najezidt a hurá na zkoušky ať můžeme vzít další várku lidí... Má tohle nějakej smysl? NE! Třeba nám nikdo neřekl, že zatáčka se musí projíždět pod plynem, jak správně brzdit atp...
Nevím jak je to v zahraničí, ale u nás autoškoly neplní tu funkci, kterou by měly.
Taky hodně záleží na jedinici, mám pár kamarádů, kteří už to kvůli svým frajeřinkám pověsili na strom...
Já jsem si našel krásný klidný místečko, kde se učim zvládat smyk, projíždět zatáčky, brzdit a tak. Ohrožuju akorát sebe a učím se užitečný věci. Tohle bych ale měl mít v sobě už z autoškoly, ne?

BigHot
17. října • 21:37

Panove, to vazne vsichni chcete byt vodeni za rucicku a uceni a uceni a uceni??. To jak kdo jezdime je vec osobni odpovednosti kazdeho z nas. Tzn. pokud se necitim jiste po absolvovani autoskoly, bud si priplatim hodiny, nebo jezdim pomalu - stale existuje take oznaceni Z (zacatecnik)

Technika jizdy (mysleno prujezd zatacek, predjizdeni apod.) je take predevsim veci citu pro vuz. Nam ucitelka pravidel v autoskole rikala: do zatacky nikdy nepridavejte plyn (!) Pamatuji si jeji slova jako by je pronesla dnes. V  okamziku, kdy jsem vsak poprve usedl do vozu jsem vedel, ze jeji rada je mylna (za normalnih adheznich podminek) a ze auto nejlepe drzi trajektorii pod mirnym plynem. Je treba citit auto, jeho kontakt s vozovkou a fyzikalni vlivy. Ne rikat si: Tady pani ucitelka rikala to a to, a nesoustredit se plne na chovani vozu.

Dale k tematu autoskol:

Vetsina krizovych situaci mladych vznika v dusledku neprimerene (nepovolene) rychlosti, riskovani atd. Je tezko predstavitelne, ze autoskola bude zamerne nutin adepta jezdit nepovolenou rychlosti, riskantne predjizdet atd. Od toho, aby si adept nasimuloval konkretni krizove situace je zde skola smyku. Opet je pouze na vuli adepta, zda se ji zucastni. Autoskola ho do toho nutit nemuze a zahrnout prvky ze skoly smyku do bezne vyuky by z duvodu nutneho zvyseni ceny kurzu melo pro takove autoskoly velmi negativni dopad.

Funcarver
17. října • 13:00

Nevite nekdo kdo,jak, za kolik porada skolu smyku na Brnensku??

Kdyz mi bylo 21, taky jsem nezvladl dobrzdit /prebrzdil zatacku a jen 20cm, mi chybelo, abych skoncil v betonovem koryte reky...Nastesti ziju a auto taky existuje:) Ten pocit bezmoci, kdy se auto vezlo (nemelo ABS) si pamatuju do ted a od te doby jezdim podstatne jinak...Ziju asi jen proto, ze v zime na snehu protahuju auto pres rucku na velkym parkovisti, a tak jsem byl relativne shopen aspon trochu uridit i "vezouci" se auto (vim, ze to slo udelat i daleko lip). Svuj podil viny na nehode meli i dopravaci, protoze ackoliv v te same zatacce zemre rocne asi 10 lidi, porad tam nejsou schopni dat sipky, nebo nejake upozorneni (zatacka je z casti kryta zahradou a navic vede na mostek, takze se nad ni dela casto opar a to nejhorsi - je po dlouhe rovince...)

Souhlas - autoskoly by mely vic ucit techniku jizdy.. a silnice by se mohli taky spravit, s mladochama se nic udelat neda.....

Capricorn
17. října • 15:09

Myslím, že škola Ti moc nedá, dá Ti jen teorii. Příjdeš do školy, posadí Tě úplně do jíného auta, které může mít i jiný náhon než máš ty a máš vyhozené prachy! Předokolka a zakokolka, to je rozdíl...

Nejlepší školu si uděláš sám!! Najdi si velké parkoviště ( v Brně asi není problém :o), našetři na nové pneu (staré je opravdu většinou už nepoužitelné) a zkus, co tvé auto dokáže....

A pokud máš dobré kamarády, kteří Ti i věří za volantem, tak zkus i někdy to samé s plným autem, ale opatrně - je o úplně o něčem jíném!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Jantárek
17. října • 11:38

Tak si taky přidám

V autoškole by opravdu mělo být víc jízd. Denně se mi stává, že na křižovatce jede ten, kdo je rychlejší a ne ten kdo má přednost a myslím si, že by to tak i mělo být. Samozřejmě pokud nikoho neomezí atd. Nespoléhat se na to, že když nedá někdo blinkr, tak že neuhne. Musí prostě znát auto ve kterým jede a vědět jak zrychluje v různých situacích a i když mám taky naježděno přes 100 000km, tak si pravidelně když začne zima jezdím k večeru, když tam nikdo není zablbnout na parkoviště u obchoďáků a zkouším různý reakce auta. Jedině praxe naučí.

 Hodně bouraček se taky stává kvůli tomu, že je tady spousta starších aut a jejich řidiči kolikrát ani nečekají jak rychlý (tím nemyslím že jede 200 ale zrychlení) může být ten za ním při předjíždění a chce se před něj ještě nacpat. Jestli víte co tím myslím

Forest
17. října • 11:31

Vyjadřuji upřímnou soustrast.

Svou vinu tu však rozhodně nese stát, potažmo zákonodárci - kdo vymyslel takovou hloupost, že těleso, které váží do 200kg a může jakkoliv nepředvídatelně měnit svůj směr a rychlost má přednost před tělesem, které má od 700kg do několika tun?! To je ve své podstatě návod na snižování počtu obyvatel¨;O(((

Honza
17. října • 10:57

Kdo se bojí, ať nechodí do lesa. V tomto případě  na silnici.

Forest
17. října • 11:25

Kdo se bojí? Co je v tomto případě strach?

 Můžu Ti říct, že já se na silnici nebojím, protože jsem si jist svými řidičskými zkušenostmi, ale pravda je, že opilců, neosvětlených cyklistů a chodců, a hlavně staroušků se rozhodně bojím - jsou totiž předvídatelně nepředvídatelní. A to je mnohdy daleko horší nežli "střelci".

 

Miroslav
17. října • 10:46

Vodicak mam uz 2 roky, ale este som poriadne nejazdil (nepocitam raz za 1mesiac - 20km) lebo nemam auto. Ale v blizkej buducnosti asi do 2 mesiacov zacnem chodit do prace na aute. Nebojim sa toho, ze by som nezvladol situaciu (aj ked mi chybaju skusenosti), ale ludi ktory jazdia jak s filmov. Poznam jeden pripad, ked znami zostal invalidom po autonehode a uvedomujem si, ze takto by som nechcel dopadnut. Zasa bez auto to v dnesnej dobe nejde.

Pravda je, ze chybaju aj neake drahy, kde by clovek aj mohol vyskusat ako auto reaguje pri smyku alebo pri rychlach zatackach a podobne.

BigHot
17. října • 21:12

A neni az takova rarita, ze tam nekdo otoci S 105 na strechu

Forest
18. října • 18:28

...a proč ne? Tam jsou na to všichni připravení (hasiči, záchranka), ale co by se tak asi mohlo stát, kdyby se tohle stalo při každodenním provozu?!

BigHot
17. října • 21:10

Vyzkouset jizdu na limitu si muzete napr. na Masarykove okruhu v Brne.

jzk
17. října • 9:43

Je to i výchovou od rodičů, již od dětství, když synáček vidí jak jezdí jeho tatínek, tak se řídí jeho příkladem, mám jednoho vzdáleného příbuzného, co v mládí jezdil závody na okruzích a bohužel si to odnesl i do civilu, navíc dost prachatej člověk s určitým postavením , fára měl už za komoušů, takže maximální rychlost mu nic neříká, předjíždí na plné čáře celé kolony, na každého pomalejšího nadává že překáží, atd, jel jsem s ním jednou a stačilo. A jeho synáček, ještě během autoškoly si půjčil jeho auto (tajně) a se spolužákama ho rozšrotoval, bylo 2 měsíce starý na leasing. O půl roku později, už s papírama, zrušil otcovo druhé nové auto, tentokrát to bylo se zraněními, dokonce s doživotními následky pro toho kluka. Myslím že jeho otec na tom nese svůj podíl viny, svým špatným příkladem, a nevýchovou a předváděním arogance na silnici.

I rodiče by se měli nad sebou zamyslet, jak vychovávají své děti, i k provozu na silnici, již od mala.

gamp
17. října • 9:23

Taky jsem si myslel že jsem nejrychlejší a nejlepší ale to byl strašný omyl  a jsem rád že jsem nikomu neublížil (jen náhodou).Dnes po 17ti letech si myslím že chybí hlavně praxe mělo by se v autoškole víc jezdit než drtit teorii jen jízda a zase jízda naučí.Souhlasím s tím že by se měli víc angažovat rodiče a nebát se dětem půjčovat auto a třebas s nimi i cvičně jezdit.

gamp
17. října • 9:08

Taky mi bylo 18 a myslel jsem si že mi patří svět jezdil riskantně naštěstí až na několik plechů se to obešlo bez újmy na zdraví. Dnes po 17ti letech vidím že při nás stáli všichni svatí ne každý má takové štěstí jenže tehdy jsem si to neuvědomoval!!!Mladým lidem (nejen mladým) chybí základní návyky z praxe proto bych navrhoval v atoškole víc jezdit a jezdit než se drtit teorii protože jen praxe připraví situace jaké se nedají naučit v učebně.Rodičům bych doporučil nebojte se půjčovat dětem auto a věnujte jim víc času a jezděte s nimi třeba i jen tak cvičně jinak to co se naučí v autoškole jin není na nic. 

Maxc
30. října • 14:38

Taky jsem takový byl, ve 20ti jsem přesed ze Škody 100 do podstatně silnějšího Renaultu 21, to auto jelo 180 a já pořád zloušel co si s ním můžu dovolit v zatáčkách až jsem v jedné zatáčce zjistil že 120 už je moc. Auto na odpis a mně se krom rozbité hlavy o čelní sklo(nebyl jsem připoutaný) nic nestalo. Štestí bylo že jsem nevzal nikoho sebou, pár sekund potom jelo totiž v protisměru auto, které by to odneslo taky. Dneska v této zatáčce nejezdím více jak 80.

Každý si tím prostě musí projít a pak se snad uklidní

BigHot
17. října • 21:05

Vetsina krizovych situaci mladych vznika v dusledku neprimerene (nepovolene) rychlosti, riskovani atd. Je tezko predstavitelne, ze autoskola bude zamerne nutin adepta jezdit nepovolenou rychlosti, riskantne predjizdet atd. Od toho, aby si adept nasimuloval konkretni krizove situace je zde skola smyku. Opet je pouze na vuli adepta, zda se ji zucastni. Autoskola ho do toho nutit nemuze a zahrnout prvky ze skoly smyku do bezne vyuky by z duvodu nutneho zvyseni ceny kurzu melo pro takove autoskoly velmi negativni dopad.

Dalibor
17. října • 10:02

Souhlasim s tim, aby si i behem autoskoly obcas sedl tatka se synem/dcerou do auta a jezdili spolecne, ma to hned nekolik prijemnych efektu:
a) Dite (to zni hrozne, ze?) je vyjezdenejsi a i vyuka v autoskole je efektivnejsi, protoze se nemusi neustale soustredit na spojka, brzda, plyn (ma to lepe zautomatizovane) a myslim si, ze kazdy slusny instruktor tohle pozna a venuje se pak i problematice "vyssich rocniku"
b) Daji se nacvicit veci, ktere delaji problemy (napriklad jeste dnes nemam moc rad zacouvani mezi podelne stojici auta, v autoskole jsem to skoro nedal
c) Zlepsi se vztah mezi rodici a ditetem, coz si malokdo zrejme uvedomi, ale muze to SILNE ovlivnit prave i nehodovost mladych lidi = lepsi komunikace mezi rodici a detmi.

Mato
17. října • 13:56

Toto je myslim zaklad - rodic a dieta. Resp. stary rodic a dieta. Ked som asi daco cez 9 - zobral ma dedo (fiat 125p) (otec - Moskvic)  na polnej ceste na kolena a nechal otacat volantom ... Potom s pribudanim rokov som si mohol siahnut aj na plyn, brzdu a nakoniec rychlostnu paku + spojku. Neskor vojst z a do dvora. Ked mi bolo 14, podarilo sa otcovi zohnat za srotovu cenu 1000sk staruckeho UAZa. Po polroku skrutkovania bol 'nasadenia schopny' v terene. Prve jazdy (-vzdy mimo cesty) som absolvoval za dozoru, neskor aj bez neho. Pametam sa, ze som sa s tym autom akoby zrastol - vedel som presne kde su jeho hranice, co dokaze, ako sa zachova - v terene som zacal byt lepsi ako otec . Neskor som, nauciac sa co to o spravani sa v cestnej premavke spravil vodicak. Islo to nejak jednoduhsie, ked clovek nemusel podvedome rozmyslat ako 'riadit' zvereneho oceloveho tatosa. S veko sa objavili silnejsie a rychlejsie auta a ja zaroven stretol slecnu co take stastie v rodicoch-vodicoch nemala . Vodicak sa jej nejakym sposobom podarilo spravit, no pri pohlade na nu volantom, hmmmmmmm ... . Hold, musi cvicit ... Tu som si uvedomil, ze pre niekoho nie je samozrejmostou, sadnut za volant a ist ... a mozno je to z istej miery riesitelne v utlom veku. Preto ak mozem apelovat a sucasnych rodicov(vodicov) - venujte sa retolestiam, ak chcete mat potom po ich 18ke spokojnejsi spanok. Nie sice beztarostny, ale spokojnejsi  (- momentalne posobim asi 1100km z domu, a nezda sa mi, otec a mama nejak beztarosne spali, ked viedia, ze idem domov na vikend - stale ale spokojnejsie, ako keby tu trasu mala absolvovalt moja pritelka ).

P2M
17. října • 9:08

Souhlasím s článkem. Choval jsem se úplně stejně dokud jsem neabsolvoval první (a bohudík poslední) nehodu. Měl jsem ŘP cca rok (nyní 5 let) a cítil jsem se velmi zkušeně. Na dálnici D1 v Praze na Pankráci mi do cesty vjel starší pán a já to nebyl schopen ubrzdit. Pěkně jsme se ohoblovali. Vina byla sice nakonec na jeho straně (i přes moji nepovolenou rychlost), protože mi vjel do mého pruhu bez blinkru a já naštěstí duchaplně zareagoval a vzal si kontakty na svědky. Od té doby jsem velmi změnil syl jízdy i když se taky někdy rád svezu. S ověšenými auty zásadně nezávodím, protože majitelé prohru težce nesou a dělají nepředvídatelné odvetné manévry.

Petr

Huf
18. října • 19:44

P2M> To se Ti jako ten starý pán mstil? Nechápu ty "odvetné manévry"...

Dalibor
19. října • 21:00

"Odvetne manevry" se tykaji majitelu "ovesenych aut"

Forest
20. října • 11:52

Lehce mimo téma, ale...můj bratr řadí řidiče do 3 kategorií:

a) vodiči (slovesky řidiči ;O)

b) polovodiči

c) váhaví střelci

Já si ještě dovolil doplnit jeho kategorizaci o tzv. "kolotočáře", což jsou právě Ti, kteří mají auto ověšené kdejakým bordelem, který je zbytečně zpomaluje. Není jen mým názorem, že není důležité vypadat, ale jet. Už jen z toho důvodu se většinou obávám, že dostanu "na prdel" od nenápadnější audinky nežli od vyšňořené Octávky nebo snad nějakýho Kadetta (u těch je to snad nemoc) ;O))))

Forest
20. října • 11:51

Lehce mimo téma, ale...můj bratr řadí řidiče do 3 kategorií:

a) vodiči (slovesky řidiči ;O)

b) polovodiči

c) váhaví střelci

Já si ještě dovolil doplnit jeho kategorizaci o tzv. "kolotočáře", což jsou právě Ti, kteří mají auto ověšené kdejakým bordelem, který je zbytečně zpomaluje. Není jen mým názorem, že není důležité vypadat, ale jet. Už jen z toho důvodu se většinou obávám, že dostanu "na prdel" od nenápadnější audinky nežli od vyšňořené Octávky nebo snad nějakýho Kadetta (u těch je to snad nemoc) ;O))))

Leonardo Cupranek
17. října • 9:04

Je jasne, ze z autoskoly tezko vyleze hotovy ridic. Proste par desitek (ci stovek) tisic km trva, nez se clovek zajede. To asi zname vsichni ze sve zkusenosti.

Take je jasne, ze 18ti lety ridic se chova umerne svemu veku - je agresivnejsi, vic riskuje, vic "zavodi", predvadi se (testosteron), atd...

To jsou vsechno fakta. Jen je ottazkou, co se s tim ma/da delat.

Samozrejme by pomohlo, kdyby policie hlidala vecer u diskotek a opile mladochy odchytavala. Stejne tak by ale meli hlidkovat pred hospodama, protoze opily "staroch" na silnici nepatri take. Otazkou je, nakolik toto situaci muze zlepsit.

Teoreticky by mohla pomoct nejaka perioda, kdy mlady ridic musi jezdit sam bez spolujezdce (jedak aby bylo mensi riziko, ze nekoho zabije a jednak aby se nemohl "predvadet"). V dnesni dobe ale naopak vyvstava (po vzoru USA) nutnost jezdit jeste drive. Kdyz rodina bydli v rodinnem domku 20km za Prahou a ma 16, 17ti lete ratolesti, ktere jiz ziji svym zivotem (skola, zabava, brigady, zimni lyzovani v Alpach, leto na Riviere )...), je v podstate neunosne, aby je rodice porad nekam vozili a nejaky Daewoo Matiz k sedmnactym narozeninam by situaci resil. Takze napriklad ridicak mohl byt jiz od 16ti ci 17ti, ale zavedla by se treba dvouleta lhuta s jistymi omezenimi (bez spolujezdce, omezeni rychlosti, nejezdit v noci, atd...). Samozrejme se tim nevylouci riziko uplne (i kdyz nikoho nevezu, jedu ve dne 70km/h po okresce, i tak mohu nekoho zabit), ale na druhou stranu muze snad nekdo tvrdit, ze 17ti lety clovek ma mensi predpoklady ridit dobre auto, nez osmdesatilety starik? To je stejne jako s dalsimi pravy: nebyl by nahodou 17ti lety student akademickeho gymnasia schopen lepe a odpovedneji se rozhodovat u parlamentnich voleb, nez stary clovek, ktery jiz ztratil kontakt s realitou a ma velmi nizkou "casovou preferenci"?

MHPlus
18. října • 10:29

Není náhodou i u nás možné řídit auto již v 17ti? Nějaká ta kategorie B0 nebo jak...

Bambus
19. října • 20:43

No ta skupina se jmenuje B1 a jsou tam omezeni objemu vykonu a ksou to trikolky a ctyrkolky (nemyslim 4x4 ) akorat jsem jeste takove auto v autoskole nevidel... vlastne sem ho videl snad jednou v televizi...

Pavel
17. října • 15:47

Jestli si spravne uvedomuji, v Nemecku to resi tak, ze cerstvi ridici behem prvniho roku (ci dvou?) po ziskani ridic. prukazu za jakykoliv vaznejsi prestupek ridicak okamzite ztraceji (zatimco starsi ridic dostaneme "jenom" body).

RS4
17. října • 8:36

Svatá pravda. Upřímnou soustrast všem, kdož někoho takto ztratili. Znám to.

Capricorn
17. října • 7:58

Něco se mi nezdá s tím omezením na půl roku se zkušenějším řidičem. Určitě by to nešlo uhlídat....ale pamatuju si na své začátky, je to dva roky zpět (teď je mi dvacet). Vím, že naši mě stejně nepůjčili auto dřív, než po dvou po třech měsících, jinak sem musel jezdit s nimi, nebo s bráchou či segrou. Podle mě záleží rodičích a Ti Vás musí držet na uzdě. Teď po dvou letech mám najetých nějakých 20 tisíc a nestačím se divit co se děje na silnicích. Sice mě to taky někdy chytne a jedu trošku víc než je v předpisech, ale už vím co můžu od toho auta čekat a jak se chová v té a té situaci, hrál jsem si na velkém parkovišti a zničil jedny pneu (nezničil, trošku sjel:), ale toto je velmi dobrá prevence, měli by si to zkusit všichni řidiči!! Příjdou na to, kdy použít ruční brzdu, kdy přidat ve smyku plyn, či kdy nebrzdit....nemyslíte, že to by pomohlo na silnicích a snížilo úmrtnost??

Forest
17. října • 11:15

Vřele souhlasím - je mi 24, řídím 4 roky a mám najeto cca.80-90tis. Moje zkušenost je taková, že způsobem jakým to popisuje Capricorn jsem se "naučil" zvládat krizové situace. A pravě tyto podle mě rozhodují o případném životě, zda-li zůstane ušetřen nebo bude zmařen.

Uvedu příklad, mou vlastní zkušenost: jednou na podzim, jsem v dosti hustém dešti projížděl v Pardubicích zatáčku u Parama. Kdo jí zná, tak ví, že "odborníci" zde umístili přechod uvnitř zatáčky. Nevím, jestli si uvědomujete, jak ta bílá barva sméká, ale já to zažil na vlastní kůži. Přestože jsem přizpůsobil rychlost stavu vozovky, nepředpokládal jsem, že tam bude taková klouzačka v podobě přechodu a tak jsem dostal se svým Fordem Escortem kombi (ve špičkovém stavu) smyk zadními koly - ihned jsem se začal přetáčet. Pointa? Kdybych neměl zažité reflexi jak se chovat na ledu, tak jsem tam měl dneska pomníček. Takhle jsem ale pohotově zareagoval a vlnovkou, během které jsem 3x změnil směr ukončil svou jízdu s lehce ťuklým zadkem...možná si řeknete, že jsem to moc neušéfoval, ale pravda je taková, že kdybych to neušéfoval, tak bych vlítnul do protisměru, kde bych se katapultoval o nabíhající svodidla a skončil kdesi dole (jedná se o nadjezd) tj. cca 20 metrů pod tím....a největší pravděpodobností asi s vážnými zraněními (v lepším případě).

Závěr?

Podle mě by mělo být součástí autoškoly zafixování reflexů pro případ řešení nastalých krizí.

PS: o tom, že do zatáčky se má přidávat (nikoliv pasivně projíždět) jsem se v autoškole nedozvěděl - a právě toto je podle mě základní prevencí proti mnohým smyskům

Tomík
18. října • 15:57

Me zase v autoskole ucili, ze se ma pridavat az pri vyjezdu ze zatacky...

Forest
18. října • 18:26

Tak to je možná tak půl pravdy a půl pravdy je ve své podstatě lež, nemyslíš. Nechci tady mentorovat, ale před zatáčkou se má ubrat (sundat plyn z pedálu) a pak, ve chvíli, kdy začíná tření, tudíž ve chvíly, kdy začnou nejvíce působit fyzikální zákony odstředivosti, tak se musí přidat (sešlápnout plyn popř. si podřadit), protože Tě tyto zákony nesmí natolik ovlivnit, abys opustil zamýšlenou dráhu. Zjednodušeně Tě přední kola musí protáhnout a vytáhnout ze zatáčky....to je veškerá věda.

A nejlepší jsou na tom právě čtyřkolky ;O)

BTW. za zatáčkou už Ti může být všechno jedno a klidně si ubrat

JirkaK
28. října • 21:28

Tyhle teorie o projíždění zatáček pod plynem vznikaly v dobách kdy auta měly třicet koní.  Pokud ještě dnes jezdíš s Trabantem, Wartburgem nebo třeba s Fabií 1,2, tak si přidávej plyn jak je libo.  Pokud jde o výkonnější auta s pouze předním pohonem, tak jde o subjektivní pocit v případě kdy mají přední kola stále ještě dostatečnou adhezi.  Při skutečném nedotáčivém smyku máš jedinou možnost - sundat nohu z plynu, nebrzdit, a doufat že to vytočíš.  Když místo toho prošlápneš plyn, stane se jen to že vnitřní přední kolo začne hrabat a auto dál pojede skoro rovně ať točíš volantem kam chceš.   Brzo napadne sníh, a potom si najdi prázdné parkoviště, jezdi dokola v kruhu na mezi adheze, a zkus obě varianty.  Nebo až zase bude závod do vrchu na Andrlův chlum v Ústí nad Orlicí, tak se postav do vracečky zhruba v půli kopce na křižovatce a uvidíš to názorně.  Ano, závodníci projíždí zatáčku pod plynem. Ale tak, že dají jen tolik plynu aby zatáčku vybrali. Když je to vynese ke kraji, uberou.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Z
2. listopadu • 11:38

Ano, plyn se musi presne nadavkovat, aby vysledna sila prenasena pneumatikami byla mensi nez mezni sila, kterou dokaze pneumatika prenest.

1
24. října • 12:31

Prosimte nepis s hrubkami, je to strasny.

PetrKLM
20. října • 10:21

Teda fyziku už jsem dlouho nestudoval, ale co vím, že se ošidit nedá. Takže pokud tě přední gumy sotva udrží ve směru (poteciál třecí síly je už na hraně) a přidáš plyn, u předního náhonu ti předek určitě ustřelí ven ze zatáčky. Toť fyzika. Howgh.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Forest
20. října • 11:43

Fyzika se ošidit nedá, to s Tebou plně souhlasím...a právě proto si musím stát za tím, že musíš přidat plyn. Vysvětlení je jednoduchý - v momentu, kdy zatáčíš, tak Tě zadek tlačí směrem, který jsi mu dal zpočátku "tažením" předkem a tudíž ho "následuje". takže když nepřidáš a nebudeš ho "táhnout" zase jinam, tak Tě natlačí tam,kam byl nasměrován. Tento fakt se např. projevuje u čtyřkolek, které nemají trvalé zapojení pohonu všech 4 kol (např. 4MOTION a 4x4 od VW group, nikolv však quatro!) - u prvních typů se tradovalo, že když už v zatáčce předem ustřelil, tak když se předek konečně probral, tak auto naopak podpořil v tom směru, kam se ubíral při smyku.

Takže nevím, co jsi měl namysli, rozhodně, pokud zatáčku neprojedeš pod plynem, tak máš daleko větší šanci, že Ti to ustřelí...to je neoddiskutovatelne.

X12345678
20. října • 13:16

Hmmm, hezká teorie.

Má ale chybu a to dost podstatnou.

4x4 s  u VW, Seatu, Audi a Škody - a to jen u modelů s motorem napříč, tedy ne např. u Passatů V6, Touaregu, Phaetonu a Audi od A4výš a i další vozy s Haldexem nebo viskózní spojkou (třeba Volvo AWD, XC apod.) mají sice standardně směrovaný moment z naprosté většiny na přední nápravu (95-99%) ale k sepnutí a přenosu síly na druhou osu dochází daleko rychleji než aby mohlo dojít k tomu co popisuješ. U VW například stačí rozdíl v otáčkách jediného kola "nepoháněné" nápravy proti poháněné o 15 úhlových stupňů, tedy ani ne dvacetinu otáčky kola. U řady těchto vozů je navíc haldex či viskozní spojka trvale v částečném záběru, na přední kola jde okolo 70% a na zadní zbývajících 30% momentu. Pokud pojede běžný řidič s quattrem nebo haldexem na mokru, sněhu, ledě či v blátě, pochybuji že pozná rozdíl. Možná v extrémním příadě s výkonným motorem na suchu, jinak těžko.

Funcarver
20. října • 14:45

Kecas .

1) u Haldexu je standartni rozlozeni sily 100:0 , pri protoceni o jak jsi spravne uvedl 15 stupnu se zapina zadni naprava, coz ovsem znamena spis, ze zadni naprava, se sepne rychle, nez ze by se zapinala casto...pokud se nektre kolo protoci o tech 15 stupnu a neni to pri rozjezdu nebo pri ostrem vyjezdu ze zatacky, jedna se jiz o smyk a ne pouze protoceni...POkud jsi nekdy s Haldexem jel a "sepnul jsi ho", tak by jsi zjistil, ze pri sepnuti Haldexu, coz se vzhledem ke kvalite dnesnich podvozku deje v dost krajnich situacich, a tedy opravdu az ve fazi zacinajiciho smyku, zacne se auto chovat vyrazne jinak...dokonce bych rekl, ze v momente, kdy Haldex sepne, jedna se o podminky, kdy predni kola jsou uz ve smyku a tedy posila vetsinu tocaku na zadni...tedy z predokolky se stava zadokolka (neni to tak tragicke, jak to vypada napsane, ale ridic, ktery sve auto opravdu dobre zna, tak si toho vsimne)... tot me zkusenosti z Haldexem...

2) Srovnavat Quattro, nebo treba 4x4 od Subu s Haldexem je pitomost..Osobne Haldexy vubec za ctyrkolky nepovazuju (VW mam rad, ale za Haldex by se meli stydet- meli prevzit kocepci quattra). Quattro (mimo A3, ktera ma taky Haldex) totiz je narozdil od Haldexu permanentni pohon vsech kol v pomeru 50:50!!! U quattra je zmena, kterou z tohoto pomeru opravdu nepostrehnutelna, coz o Haldexu rict nelze (viz. vyse).. Hlavne, u Haldexu, diky tomu, ze normal je 100:0, clovek ztraci hlavni vyhodu ctyrkolek, kterou je to, ze tocak je rozdeleny na 4 kola, misto 2, coz ma za nasledek, ze predni kola prenasi jen 1/2 tocaku a vykonu nez predky u dvoukolek...Tedy,u ctyrkolky je mnohem tezsi kola "utrhnout" a dostat ji do smyku (je to srovnatelne s tim ,jak snadno protocite kola u auta s 50kW a 100kW motorem)....JInak receno quattro pusobi na jizdu, jeste nez se do smyku dostanete (dostanete smyk mnohem pozdeji nez s dvoukolkou), zatimco Haldex zacne pusobit az ve smyku (ktery prijde stejne jako u dvoukolky, ovsem mensi smyk prece jen dokaze Haldex ustat)

Zaver: i Haldex je lepsi nez dvoukolka, ale na system Quattro a od Subu zdaleka nema (nehlede na to, jak skutecne ctyrkolky nadherne brzdi motorem - mnohem ucinneji nez dvoukolky).

Poznatky ziskany na VW Passat 2,8 4motion (drive firemni), A4 1,8T quattro (firemni), Golf 1,6 (moje ).

JInak s technikou jizdy souhlasim s Forestem - pred zatackou zpomalit, na zacatku jemne pridavat, od pulky uz akcelerovat (ale ne zas moc plynu, jinak predni kola u dvoukolky "utrhnete" )

Bodik
25. října • 8:53

Asi tak nějak. Haldex je na prd. Nechápu, jak si to může někdo koupit a vůbec nerozumím tomu, že Škoda ještě píše velkým nápisem 4x4 dozadu na sklo. To je trapas. Měl jsem Oktávku možnost v zimě vyzkoušet a nevyjel jsem s ní nic! Jakmile se přední kola začala do kopce na sněhu (kde mimochodem v pohodě vyjíždím se svou Corsou B), tak trvalo ještě chvíli než se to zaplo a to už bylo pozdě a Shade stála už na vyhrabaném ledu a z toho se vyjíždí blbě všem.

Takže můj osobní názor - pokud chci 4x4 tak trvalý a než-li haldex, raději pohon na zadek. To proto, že jsem začínal na Ladě 2101 a s ní jsem vyjel úplně všude kam jsem potřeboval a pokud byl vyjímečně problém, tak si spolujezdec stoupl na tažné a bylo po problému. Navíc já osobně mám pohon na zadek v oblibě, proto škoda, že není více nebo spíš levnějších aut s pohonem zadních kol - Omega - drahá, BMW - drahé, Mercedes - drahý...............

Fidel Castrol
25. října • 7:40

Taky chytrák. Až uvidíš rozebraný Haldex, dobře si ho prohlédni a běž do osmé třídy základní školy na hodinu fyziky. Tenhle mechanismus skutečně neumí přenášet 0% momentu.

Trošku si hochu pleteš pojmy. 4x4 u osobních aut ani u off-roadů není pro ježdění rallye ale pro zajištění trakce za snížené adheze. Při tomhle blábolení bys taky mohl dojít k názoru že off-road není 4x4 protože má standardně pohon 0:100% .

Teď bafni dudlík a počkej až ti máma vymění pemprsku.

 

Funcarver
25. října • 16:52

Ty uz ty doutniky nehul. Fakt. Dela ti to blbe na mozek.......

Jestli si myslis, ze jediny klad 4x4 je pri rozjezdu, pripadne vyjezdu na kluzkem povrch, neboli v trakci, tak si precti me zkusenosti s tim a je tam i fyzikalni zduvodneni, proc ma 4x4 velmi kladny vliv i na adhezi pneu, proste proto, ze u 4x4 dochazi k jinemu skladani sil a dopredna sila neni tek velika.... Jestli toto nepochopils, pak by jsi mel odevzdat ridicak....

O off.roadu aspon uvedou, ze se jedna o PRIRADITELNY pohon vsech 4 kol...zatimco u Haldexu lidi blbnou s tim, ze mate ctyrkolku, se vsemi jejimy vyhodami..ale navis, se vam Haldex pokud ho nepotrebujete vypne a mate nizsi spotrebu nez s klasickym 4x4, coz je blbost, protoze u Haldexu vetsina vyhod 4x4 neplati.... Pokud jsi se nachal nachytat a koupil si auto s Haldexem, pekne si ho uzij.....

Touareg a Phaeton sice jsou znaceny jako 4motion ,ale opravdu maji staly pohon vsech 4 kol (zrejme prevzate quattro).  

Forest
20. října • 16:38

Konečně! Dík, že ses mě zastal. Jinak mé poznatky jsou "jen" z VW Passat 1,9 TDI PD 150k 4Motion, Touareg V10, Phaeton W12, postarší ale naslapnute Subaru, BMW 530, audi 1,8T Quattro...staci?

A co se ještě týče techniky té jízdy - bál bych se jezdit jinak ;O)))

Z
21. října • 20:05

Jo, tento styl projizdeni zatacek je bezpecnejsi i rychlejsi. Kdyz jsem jel jinak v hodne mekce naladenym aute, tak proste chtelo vylitnout i z mirne zatacky na suchu.

Forest
20. října • 16:30

No díky Bohu, resp. Tobě, Funcarvere, protože mě to už začalo opravdu unavovat neustále to omílat. Abych popřel pochybnosti o mých zkušenostech, které by tu leckdo mohl mít, tak na sebe musím prozradit nějaká fakta, co se mých zkušeností s auty týče. Z aut, které jsem měl možnost řídit (zmiňuji tu pouze ta, která jsem řídil více nežli 5 km): Octavia 4x4, postarší Subaru (něco málo přes 200k, tuning), Passat PD 1,9TDI 150k 4MOTION, Audi 1,8T, Touareg V10, Phaeton W12,  takže vím, o čem hovořím. Nic proti Škodovce, osobně jí nesmírně fandím, ale ta 4x4 se s Quattrem opravdu nedá srovnávat. Zvlášť u Phaetonu jsem to pocitil, prostě do aut jako tohle nebo Touareg MĚLO přijít Quattro! To je ostuda VW!!!

Konkrétně s tím Passatem jsem prováděl na jednom cvičném parkovišti věci, ze kterých by se leckomu udělalo špatně ;O))) Musím konstatovat, že se to vyplatilo - alespoň jsem zjistil, co si k tomu lze OPRAVDU dovolit...žel, jak Funcarver zmiňuje - když jde do tuhého, začíná se to projevovat přesně, jak bylo popsáno výše ;O(((

A co se jízdy do zatáčky týče, tak těm, kteří to přesně tak, jak to F. popisuje nezkusili, tak to vřele doporučuji...objeví nové dimenze svého vozu a jízdy s ním ;O)))

Fidel Castrol
25. října • 7:30

A, brouk pytlík se projevil. Ty troubo, máš vůbec tušení jak mají konstruovaný pohon 4x4 Phaeton a Touareg? Kdybys to věděl, tak bys asi neplácal tyhle nesmysly.

 

Forest
20. října • 16:24

No díky Bohu, resp. Tobě, Funcarvere, protože mě to už začalo opravdu unavovat neustále to omílat. Abych popřel pochybnosti o mých zkušenostech, které by tu leckdo mohl mít, tak na sebe musím prozradit nějaká fakta, co se mých zkušeností s auty týče. Z aut, které jsem měl možnost řídit (zmiňuji tu pouze ta, která jsem řídil více nežli 5 km): Octavia 4x4, postarší Subaru (něco málo přes 200k, tuning), Passat PD 1,9TDI 150k 4MOTION, Audi 1,8T, Touareg V10, Phaeton W12,  takže vím, o čem hovořím. Nic proti Škodovce, osobně jí nesmírně fandím, ale ta 4x4 se s Quattrem opravdu nedá srovnávat. Zvlášť u Phaetonu jsem to pocitil, prostě do aut jako tohle nebo Touareg MĚLO přijít Quattro! To je ostuda VW!!!

Konkrétně s tím Passatem jsem prováděl na jednom cvičném parkovišti věci, ze kterých by se leckomu udělalo špatně ;O))) Musím konstatovat, že se to vyplatilo - alespoň jsem zjistil, co si k tomu lze OPRAVDU dovolit...žel, jak Funcarver zmiňuje - když jde do tuhého, začíná se to projevovat přesně, jak bylo popsáno výše ;O(((

A co se jízdy do zatáčky týče, tak těm, kteří to přesně tak, jak to F. popisuje nezkusili, tak to vřele doporučuji...objeví nové dimenze svého vozu a jízdy s ním ;O)))

Jogurt
17. října • 14:49

Přechod na nadjezdu u Parama je ve velmi mírné zatáčce a pokud jsi tam provedl rozcvičku včetně vlevovpravo vbok, úkrok vzad a sed na svodidlo, tak jsi nejel ani na limitu povolené rychlosti ani něco málo nad ním. Smí se padesát,  tak tipuju žes tam mohl  mít tak devadesát a holé zadní gumy. Čemu se teda vlastně divíš?

Forest
17. října • 18:02

Děkuji za reakci, ovšem nejsem si tak jistý, že jste vážený Jogurte četl pozorně, proto mám pár připomínek:

a) Holé pneumatiky jsem rozhodně neměl. Pokud s tím vy máte zkušenosti, pak V8m nezávidím, ovšem toto není moje praktika, protože se pneumatik po dosažení vzorku 5 a méně mm zbavuji, takže to nemohu opravdu posoudit.

b) Jel jsem z Chrudimi do HK nikoliv nazpět, jen pro upřesnění

c) Lilo jako z konve, takže jsem opravdu více nežli respektoval danou rychlost (byt to neni az tak muj zvyk, pravdou je, že jsem se obával)

d) Otázka na Vás - zkoušel jste někdy  jezdit:

    - s kombíkem (ono je to přeci o něčem jiném, věřte mi) - co (opravdu) vlastníte za automobil (teda jestli se mohu ptát?;O)

   - uvnitř zatáčky, kde je umístěn přechod?

...obávám se, že ne, jednou to zkuste pouze po něm přejít a odporučuji dát si pozor, neboť ta barva klouže více nežli led

Ale jinak díky za příspěvek.

Jogurt
19. října • 18:01

Milý Foreste,

jezdím tudy už řadu let několikrát denně a střídám přitom Octavii combi a Seat Alhambra. Nepředpokládám přitom že escort by měl mít nějak výrazně horší jízdní vlastnosti.

Pokud jsi jel od CR, je přechod hned na začátku zakřivení a jak jsi tam mohl udělat chybu, to je otazník. Horší je to spíš z druhé strany ale taky žádné drama. Denně tudy projíždí asi 18 tisíc vozidel a přechod není nehodovým místem, to je o pár metrů dál ve směru od HK na nájezdu.

Takže hledej chybu jen a pouze u sebe, pokud jsi ovšem nejel na pneu Matador MP12.

V úctě

Jogurt

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Forest
19. října • 21:00

Zdravím a jsem rád, že jsi se ujal "obhajoby" svého názoru. Abych se Ti přiznal, tak fakt netuším, kde se stala chyba, protože auto bylo neustále servisováno ve značkové servise a mělo pneumatiky Good Year s velice slušným dezénem. Nejel jsem rozhodně rychle, spíš jsem uzpůsobil "jízdu stavu vozovky" a toho, že tam projede spousta aut jsem si taky vědom. Průšvih asi bude v tom, že jsem ho nepřízpůsobil opravdu, protože by mě NIKDY nenapadlo, že ti blbci, kteří se starají o značení silnic, tak budou schopni to udělat tak přihlouple - a opět připomínám, je to uprostřed zatáčky, jeď se tam podívat.

BTW., když přijeli po 3 hodinách policajti (usoudili, že to není tak závažné a měli pohotovost - byl vážně liják a bouraček bylo požehnaně), resp. jeden, který se právě vrátil z dovolené, tak mi řekl, že o tom problému vědí a že s tím nic nemohou dělat...z toho bych si dovolil usoudit, že si o závažnosti situace nevymýšlím...ne?

No a přiznám se, že od té doby jsem při opravdovém lijáku dosti nesmělý ;O(((

S úctou, Forest

 

 

Démon
17. října • 10:15

Plně s Tebou souhlasím!! Brzo mi bude 23 - od svých 18 jezdím skoro denně. Jako každý jsem udělal spoustu hovadin, ale.. Je důležité naučit se pár zásadních pravidel: předvídat, odhadnout a před jízdou nepít alkohol (pochopitelně neužívat halucinogenů). Velmi rozumná je prevence nehod - jako nejvhodnější doporučuji kurzy bezpečné jízdy (obecně škola smyku) - k mládí prostě patří rychlost - všichni jsme byli tací! Mnohdy si to odneseme i do pozdního věku. Proto je dobré vědět, jak se zachovat, když nám například na mokru auto jede pořád rovně, místo aby zatočilo, jak brzdit a při tom se ještě vyhnout překážce.

Dále bych dodal, že nejen mladí jsou v provozu rizikoví - tuhle do mě při průjezdu křižovatky vrazil nějakej děda se škodkou - jel jsem pomalu a on se rozjel moc brzo. Sotva dejchal, když jsem vylezl z auta. Myslím, že je to mnohem horší, než nevybouřenej teenager!!! O tom ale nikdo článek nenapíše - takovejhle děda jede a není schopnej pohotově reagovat. Je rád, že jede, jede pomalu a když mu na přechod vlítne děcko, tak to není schopnej dobrzdit, protože než si to vyhodnotí, už je za přechodem (i při 40kmh)!!!

Pája
17. října • 14:59

Náhodou taková jízda po pár mikráčích LSD... ani nepotřebuješ auto

... popojet se dá i bez auta ....

matoo
17. října • 8:07

Pomohlo by aby kazdy jazdil tak ze sa do smyku nedostane a nemusi pouzivat rucnu brzdu, popr. pridavat plyn v smyku.

Forest
17. října • 11:18

Toto je odpověď hlupáka nebo člověka, který má času přebytek.

Stručná reakce která Ti napoví: Šedivá je teorie, zelený strom života....jestli to pochopíš.

Lubos
22. října • 17:51

Dufam, ze ta nikdy v cestnej premavke nestretnem.

matoo
17. října • 16:36

No mozno so hlupak a mozno mam aj dostatok casu( preto som bol v diskusii rano a odpisujem az teraz). Nikde som nenapisal ze vyskusat si ako sa auto sprava pri smyku je zle, naopak si myslim ze je to veci prospesne. Napisal som som to co som napisal, jazdim 11 rokov, poslednych 6 rokov jazdim kazdy den, jar, leto,jesen,zima,sucho mokro, najazdim cca 45000km za rok, nastastie som este smyk nedostal a dufam ze ani nedostanem a nebudem musiet vyuzit skusenosti ktore som si tiez vysksal na parkovisku v zime.

Wirus
20. října • 12:05

Tak to gratuluju! Po 11 letech ježdění (bez smyku), to zaslouží obdiv. Nechtěl bych, ale být ve vaší blízkosti, až ho jednou dostanete.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
matoo
22. října • 12:37

Pravidelne chodim jazdit motokary a tam si uzijem smykov dost. Nie je to urcite to iste ako klasicke auto ale keby ste citali pozorne moju odpoved tak by ste si vsimli ze som si v zime skusal co moje auto v smyku dokaze. Aby som to uzavrel, v premavke sa snazim jazdit bez smyku co sa mi zatial dari a vyblnut sa chodim na motokary.

Wirus
23. října • 6:41

Tak to se omlouvám za trochu ironie. První větu můžete teda brát úplně vážně, no a tu druhou jenom tak napůl. Přeju hodně šťastných kilometrů.

X12345678
17. října • 12:12

Absence přebytku času jako důvod k hazardu? To snad ne!

Dejme tomu že jsou dvě kategorie nerespektování pravidel. Technická, která nikoho neohrožuje a je pouhým porušením normy a pak nebezpečná, která je konkrétním ohrožením někoho. Co je první, je dejme tomu jasné: Překročení nejvyšší povolené rychlosti na přehledném místě mimo obec za dobré viditelnosti, sucha a malého provozu, dejme tomu přejetí plné čáry na přehledném místě, některá porušení zákazu vjezdu, možná zákaz zastavení za určitých podmínek atd., pokud poruším a jsem přistižen aniž bych kohokoli mohl ohrozit na životě, zdraví majetku či právech, zaplatím státu stanovený obnos jako odpustek (chce snad někdo tvrdit že to takhle není???)

Všechno ostatní je kategorie druhá. Tam strom života versus šedá teorie neplatí. A u začátečníků na jednom konci a rutinérů na konci druhém je snaha považovat všechno za kategorii první. Do okamžiku než řinčí plechy a teče krev.

rmira
17. října • 7:33

souhlasím s článkem, dnes je mi 31, řidičák mám od 18, pamatuju si, jak jsme jezdili takovou "zkušební" silničkou mezi dvěma jč. vesničkama s kámošovo Š105, je to klikaté, tenkrát jsme závodili, kdo to projede rychleji. Zatáčky, které jsme tenkrát jezdili ve 110, dneska projíždím 70 a mám pocit, že to je tak akorát.Silnička přehledná, takže jsme ohrožovali jenom sebe, ale stejně..................

Dneska upřímně doznávám, že to byla hovadina, a že tenkrát jsem to tak silně nevnímal.

atnarfus
17. října • 7:25

Je to prostě věkem, v 18ti si člověk myslí že je nejlepší a nejchytřejší (také jsem si to myslel) a všude to ukazuje. Prakticky by tedy bylo řešením posunout věk pro řízení auta, ale to asi není proveditelné. Také by šlo nařídit např. první půlrok ježdění pod dohledem zkušenějšího řidiče, zase ale neproveditelné. Tak prostě zůstane u toho, že policajti budou korzovat kolem nočních podniků.

Co by se mělo změnit určitě se systém výuky v autoškolách. Naši studenti jsou ve škole nuceni se učit "telefonní seznamy" a ten samý přístup mají k autoškole. Prostě se testy naučí nazpaměť, a v zásadě tomu moc nerozumí.

Niccolo Machiavelli
17. října • 0:37

neviem ci je dobre posudzovat kvalitu vodica podla veku... to sa neda skatulkovat, na cestch bezne stretavam aj starsich ludi, ktori jazdia horsie ako cerstvy absolvent autoskoly. myslim si ze na vine je vychova vodicov v autoskolach. kedze som jej nedavnym absolventom, mozem sudit...je to jednym slovom ubohe! sucha teoria, naucit sa trosku pracovat so spojkou, brzdou a plynom a hura, ruzovu karticku dostane aj blondyna, ktorej policajt pocas skusobnej jazdy cucal na kozy, namiestoho toho aby si vsimol ako dokaze reagovat na krizovatke a tak...mali by sa viacej venovat technike jazdy za roznych podmienok, dialnice, mokre cesty atd atd..a hlavne kurz aby trval dlhsie, nie mesiac, kde urobite 450 km podmeho do tatkovej audiny...no a samostatna kapitola su magori iduci z diskoteky samo ze s par pivami v sebe....minule som takto videl vyletiet na chodnik v pravotocivej zakrute v centre mesta nejaky dvojkovy golfik, isiel dost rychlo, mokra cesta...sracko sa snazil rychlo koliziu zamaskovat a odtiahnut auto prec, nastatsie bol som rychlejsi...zavolal som policajtov

ATREIDESS
7. května • 9:07

uplne suhlasim!
prave si robim vodický preukaz! je to hruza! instruktor je stale nervozny a nič poriadne nevysvetlí!
Neviem dobre pracovat so spojkou a ked som sa ho chcel opytat ako na to, nervozne odvrkol aby som prestal trepat blbosti ze to už mam vediet!
Stale iba hreší, je nervozny, ale mal by si uvedomit jednu vec: ´´moj zakaznik, moj pán´´
A tiež by si mali všetci inštruktori uvedomit, že si robia reklamu! To znamena ze ja moju autoskolu urcite nikomu neodporučím!!!!

Doporučujeme

Články odjinud