Mladá Boleslav se brzy stane městem elektromobilů. Škoda to rozjede ve velkém

První elektrický model značky Škoda vyjede do světa už v roce 2020. Automobilka jej bude vyrábět v Mladé Boleslavi, kde nyní vznikají modely Fabia, Rapid a Octavia.

Dříve, než škodovka vyrobí první plně elektrické auto, dorazí plug-in hybridní varianta vlajkové lodi Superb (vznikat bude v Kvasinách). S tou se aktuálně počítá už na rok 2019 a bude sdílet techniku s Volkswagenem Passat GTE. Vedle toho bude Škoda v Kvasinkách vyrábět řadu komponentů pro plug-in hybridy celého koncernu Volkswagen.

Škoda odhaluje interiér konceptu elektrického SUV. Má pět displejů

Škoda odhaluje interiér konceptu elektrického SUV. Má pět displejů

První elektromobil Škoda vyjede rok po plug-in hybridním Superbu a vznikat bude v hlavním závodě v Mladé Boleslavi. Půjde o produkční verzi konceptu Vision E, který automobilka představila letos v Šanghaji a v lehce upravené podobě později ve Frankfurtu nad Mohanem. Elektrifikace modelů podle automobilky představuje významný krok k naplnění Strategie 2025.

Do roku 2025 chce Škoda vyrábět pět elektrických modelů v různých segmentech. Využívat by měly platformu MEB, která je velmi podobná základu vozů automobilky Tesla – s elektromotorem u každé z náprav, půjde-li o čtyřkolku, a s akumulátory umístěnými v podlaze. Vision E je vybaven dvěma elektromotory o souhrnném výkonu 225 kW a s využitím rekuperace energie má být schopen na jedno nabití ujet až 500 kilometrů.

Grafik si vzal do parády Škodu Vision E. Takto by vypadala jako pick-up

Grafik si vzal do parády Škodu Vision E. Takto by vypadala jako pick-up

Hlavně ale zvládá třetí úroveň autonomní jízdy (ADAS 3), což mu dovoluje samočinně se pohybovat v kolonách, držet se v jízdním pruhu i předjíždět nebo zajíždět a vyjíždět z parkovacích míst. Systém funguje na bázi nejrůznějších radarů a kamer, které neustále sledují okolí.

V určité míře se s ním můžeme setkat už dnes. Kupříkladu Volkswagen Arteon umí na dálnici v případě potřeby sám zajet ke krajnici a aktivovat výstražná světla, což představuje jeden z mnoha dílků skládačky systémů ADAS. Konkrétně Arteon zvládá úroveň ADAS 2 z celkem pěti možných. Jak vypadá nejvyšší úroveň v praxi, ukázal ve Frankfurtu koncept Audi Aicon. Ten už nemá pedály ani volant...

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG: Opravdu má spotřebu dieselu?

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG

Volkswagen dopřál motoru 1.5 TSI Evo Bluemotion řadu systémů, které dnes stále nejsou úplně běžné. Výsledkem má být zážehový agregát se spotřebou vznětového. Platí to i mimo laboratoře?

19.  6.  2018 | Jan Mička | 67 příspěvků
Minitest Renault Twingo GT: Rošťák svázaný svou vlastní koncepcí

Renault Twingo GT (minitest)

Renault Sport si tentokrát v rámci své kúry GT posvítil na toho nejmenšího. Co přináší oproti standardní verzi?

14.  6.  2018 | Milan Lažanský | 9 příspěvků
TEST Toyota Yaris GRMN: Tryskomyš ze staré školy

Toyota Yaris GRMN

Co se stane, když do Yarisu namontujete kompresorovou osmnáctistovku Toyoty dodávanou pro Lotus Elise? Když je za tím Gazoo Racing, který staví auta pro Le Mans i WRC, tak možná tušíte.

12.  6.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků