Mladá Boleslav se brzy stane městem elektromobilů. Škoda to rozjede ve velkém

První elektrický model značky Škoda vyjede do světa už v roce 2020. Automobilka jej bude vyrábět v Mladé Boleslavi, kde nyní vznikají modely Fabia, Rapid a Octavia.

Dříve, než škodovka vyrobí první plně elektrické auto, dorazí plug-in hybridní varianta vlajkové lodi Superb (vznikat bude v Kvasinách). S tou se aktuálně počítá už na rok 2019 a bude sdílet techniku s Volkswagenem Passat GTE. Vedle toho bude Škoda v Kvasinkách vyrábět řadu komponentů pro plug-in hybridy celého koncernu Volkswagen.

Škoda odhaluje interiér konceptu elektrického SUV. Má pět displejů

Škoda odhaluje interiér konceptu elektrického SUV. Má pět displejů

První elektromobil Škoda vyjede rok po plug-in hybridním Superbu a vznikat bude v hlavním závodě v Mladé Boleslavi. Půjde o produkční verzi konceptu Vision E, který automobilka představila letos v Šanghaji a v lehce upravené podobě později ve Frankfurtu nad Mohanem. Elektrifikace modelů podle automobilky představuje významný krok k naplnění Strategie 2025.

Do roku 2025 chce Škoda vyrábět pět elektrických modelů v různých segmentech. Využívat by měly platformu MEB, která je velmi podobná základu vozů automobilky Tesla – s elektromotorem u každé z náprav, půjde-li o čtyřkolku, a s akumulátory umístěnými v podlaze. Vision E je vybaven dvěma elektromotory o souhrnném výkonu 225 kW a s využitím rekuperace energie má být schopen na jedno nabití ujet až 500 kilometrů.

Grafik si vzal do parády Škodu Vision E. Takto by vypadala jako pick-up

Grafik si vzal do parády Škodu Vision E. Takto by vypadala jako pick-up

Hlavně ale zvládá třetí úroveň autonomní jízdy (ADAS 3), což mu dovoluje samočinně se pohybovat v kolonách, držet se v jízdním pruhu i předjíždět nebo zajíždět a vyjíždět z parkovacích míst. Systém funguje na bázi nejrůznějších radarů a kamer, které neustále sledují okolí.

V určité míře se s ním můžeme setkat už dnes. Kupříkladu Volkswagen Arteon umí na dálnici v případě potřeby sám zajet ke krajnici a aktivovat výstražná světla, což představuje jeden z mnoha dílků skládačky systémů ADAS. Konkrétně Arteon zvládá úroveň ADAS 2 z celkem pěti možných. Jak vypadá nejvyšší úroveň v praxi, ukázal ve Frankfurtu koncept Audi Aicon. Ten už nemá pedály ani volant...

TEST BMW M5: Supersport ve smokingu. Může tohle fungovat?

BMW M5

Ano, nová M5 je čtyřkolka, s přepňovaným motorem a masážními sedačkami. Je nejtěžší a nejvýkonnější z modelů M. A takové parametry já osobně neupřednostňuji. Jenže nic není tak, jak se zdá.

včera | Milan Lažanský | 35 příspěvků
Minitest Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line: Potěšení s vůní nafty

Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line (minitest)

Z nafty se stalo politické téma a zdá se, že její dny jsou sečteny. To je ideální moment dát si špetku nekorektnosti v podobě úsporného dieselu, který navíc hrabe těmi správnými koly a… je z Koreje.

16.  10.  2018 | Miro Mihálik | 25 příspěvků
TEST Audi Q8 50 TDI quattro: Mohlo být dokonalé, ale přišlo WLTP

Audi Q8 50 TDI quattro

Své velké SUV-kupé uvedlo Audi jako poslední z trojice luxusních německých značek. Dalo mu to, co konkurence nemá a vyladilo jej téměř k dokonalosti.

11.  10.  2018 | Jan Mička | 21 příspěvků