Mladá Boleslav se brzy stane městem elektromobilů. Škoda to rozjede ve velkém

První elektrický model značky Škoda vyjede do světa už v roce 2020. Automobilka jej bude vyrábět v Mladé Boleslavi, kde nyní vznikají modely Fabia, Rapid a Octavia.

Dříve, než škodovka vyrobí první plně elektrické auto, dorazí plug-in hybridní varianta vlajkové lodi Superb (vznikat bude v Kvasinách). S tou se aktuálně počítá už na rok 2019 a bude sdílet techniku s Volkswagenem Passat GTE. Vedle toho bude Škoda v Kvasinkách vyrábět řadu komponentů pro plug-in hybridy celého koncernu Volkswagen.

Škoda odhaluje interiér konceptu elektrického SUV. Má pět displejů

Škoda odhaluje interiér konceptu elektrického SUV. Má pět displejů

První elektromobil Škoda vyjede rok po plug-in hybridním Superbu a vznikat bude v hlavním závodě v Mladé Boleslavi. Půjde o produkční verzi konceptu Vision E, který automobilka představila letos v Šanghaji a v lehce upravené podobě později ve Frankfurtu nad Mohanem. Elektrifikace modelů podle automobilky představuje významný krok k naplnění Strategie 2025.

Do roku 2025 chce Škoda vyrábět pět elektrických modelů v různých segmentech. Využívat by měly platformu MEB, která je velmi podobná základu vozů automobilky Tesla – s elektromotorem u každé z náprav, půjde-li o čtyřkolku, a s akumulátory umístěnými v podlaze. Vision E je vybaven dvěma elektromotory o souhrnném výkonu 225 kW a s využitím rekuperace energie má být schopen na jedno nabití ujet až 500 kilometrů.

Grafik si vzal do parády Škodu Vision E. Takto by vypadala jako pick-up

Grafik si vzal do parády Škodu Vision E. Takto by vypadala jako pick-up

Hlavně ale zvládá třetí úroveň autonomní jízdy (ADAS 3), což mu dovoluje samočinně se pohybovat v kolonách, držet se v jízdním pruhu i předjíždět nebo zajíždět a vyjíždět z parkovacích míst. Systém funguje na bázi nejrůznějších radarů a kamer, které neustále sledují okolí.

V určité míře se s ním můžeme setkat už dnes. Kupříkladu Volkswagen Arteon umí na dálnici v případě potřeby sám zajet ke krajnici a aktivovat výstražná světla, což představuje jeden z mnoha dílků skládačky systémů ADAS. Konkrétně Arteon zvládá úroveň ADAS 2 z celkem pěti možných. Jak vypadá nejvyšší úroveň v praxi, ukázal ve Frankfurtu koncept Audi Aicon. Ten už nemá pedály ani volant...

Minitest Volkswagen Caddy Maxi 1.4 TGI: Spořivému plyn nesmrdí

VW Caddy Maxi 1.4 TGI (minitest)

VW láká na model Caddy poháněný zemním plynem nízkými provozními náklady. Stačí ale ceny CNG na to, aby se do německé dodávky zamilovali nejen zapřisáhlí skrblíci?

včera | Miro Mihálik | 9 příspěvků
TEST Renault Mégane R.S.: Hraboš přetáčivý

Renault Mégane R.S.

Renault Sport si s novým Méganem vyhrál docela jinak než u předchozích generací. Kvůli tomu jej ale ještě netřeba zatracovat.

9.  8.  2018 | Milan Lažanský | 28 příspěvků
TEST Ford Focus 1.5 EcoBoost ST-Line: Konečně zase baví!

Ford Focus 1.5 EcoBoost ST-Line

Nejnovější Ford Focus přichází dvacet let po uvedení modelu jako takového. Pro první test jsme zvolili nejsilnější, nejsportovnější, ale nikoliv nejdražší provedení ST-Line. Výkon 182 koní přitom produkuje pouze tříválcový motor!

7.  8.  2018 | Jan Mička | 139 příspěvků