Mitsuoka Orochi Kabuto, výkonná lekce japonštiny

Položme si jasnou otázku. Existuje nějaký známý současný supersport z Japonska? Nějaká silniční placka ve stylu Enza, Murciélaga, Zondy nebo Corvette? NSX je minulostí, Skyline GT-R alespoň prozatím rovněž. Takové auto budeme zkrátka hledat jen těžko a otázkou je, proč v zemi výkonům zaslíbené nejsou podobné projekty denním chlebem.

Každopádně toto se rozhodla změnit japonská společnost Mitsuoka, která postavila v roce 2001 model Orochi, který je odvozen právě od legendární Hondy NSX. Tedy japonského supersportu především devadesátých let, který dokázal úspěšně prohnat kdejaké Ferrari.

Jenže doba postoupila a dnes už NSX a tedy ani odvozený model Orochi konkurenci nestačí. Proto přichází Orochi Kabuto. Jedná se o upravený model, který doznal drobnějších a větších změn zároveň. Vše zůstalo v podstatě stejné, pouze byla mírně upravena aerodynamika a karbon nahradil některé plechové díly, tím se ušetřilo na váze.

Horší je, že výkon tohoto supersportu se příliš nezměnil. Šestiválec o objemu 3,3 litru disponuje výkonem jen 172 kW (230 k), což je opravdu bída. Je sice pravda, že v Japonsku je z tohoto pohledu omezen maximum výkonu, ale je zase pravdou, že automobilky své vozy staví a dimenzují tak, že po vyjetí z autosalonu nasadíte jen turbo a rázem máte výkon dvojnásobný. Zda je tomu i u tohoto vozu ovšem netušíme.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Mitsuoka Orochi Kabuto

 

Minitest Nissan Qashqai 1,6 DIG-T: Po faceliftu s hezčí tváří

Nissan Qashqai DIG-T 160 (minitest)

Co nabízí populární crossover po faceliftu a jaká je kombinace vbrcholné benzinové motorizace s manuální převodovkou a pohonem předních kol.

včera | Milan Lažanský | 1 příspěvek
TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků