Mitsuoka Himiko od TGMY: elegantní "retro" ujede 550 km na jedno nabití

Japonská automobilka Mitsuoka je tradičním malosériovým producentem automobilů připomínajících alespoň svým vzhledem „zlaté časy“. V její nabídce najdeme celou škálu vozů vzbuzujících vzpomínky na Lotus Seven, Jaguar Mk. II i někdejší Bentley, ovšem  kompaktním balení, přičemž naposledy jsme o nich psali v souvislosti s prezentací modelu Mitsuoka Viewt II. Horkou novinkou se však stává dvoumístný a celkem pohledný roadster z dílen ladičské společnosti TGMY, který se změnil v čistý elektromobil, jenž na jedno nabití svých baterií ujede až 550 kilometrů.

Vůz spočívá na podvozku Mazdy MX-5 (jež mimochodem nyní oslavila výrobu 900 000. vozu své řady), ale obvykle používaný čtyřválec 2,0 DOHC pánové od TGMY nahradili asynchronním elektromotorem a řízením od firmy Azure Dynamics doplněným dvoustupňovou převodovkou Shigehara. Akumulátory li-pol dodává přímo specialista ve svém oboru Himko. Níže vyobrazený vůz má být připraven k objednávkám ve druhé půli letošního roku, kdy se také dozvíme podrobnosti k technickým specifikacím i cenám.

Klepněte pro větší obrázek 
Lehký "retro - roadster" Mitsuoka Himiko s eletrickým pohonem ujede na jedno nabití 550 km 


 

TEST Citroën Spacetourer XL 2.0 BlueHDi: Maximální pohodlí pro sedm

Citroën Spacetourer XL

Citroën v nové generaci svého užitkového vozu změnil partnera a zvelebil osobní verzi. Vyzkoušeli jsme to nejlepší, co nabídne Spacetourer.

21.  11.  2017 | Milan Lažanský | 11 příspěvků
Test ojetiny BMW řady 1: Bazarový průšvihář s dokonalým podvozkem

Test ojetiny BMW řady 1

Ceny jedničkových BMW už klesly pod stotisícovou metu. Vybírejte ale pečlivě.

19.  11.  2017 | David Rusol | 17 příspěvků
Test Kia Stonic 1.0 T-GDI: Hřebíček trefený na hlavičku

Kia Stonic 1,0 T-GDI

Značka Kia letos zažívá velkou produktovou ofenzívu, což se nakonec projevilo i v počtu nominaci do ankety Světové auto roku. Zcela nový model Stonic má ambice stát se jedním z nejdůležitějších v její nabídce.

16.  11.  2017 | Radek Pecák | 8 příspěvků