Mitsuoka Himiko od TGMY: elegantní "retro" ujede 550 km na jedno nabití

Mitsuoka Himiko od TGMY: elegantní "retro" ujede 550 km na jedno nabití

Japonská automobilka Mitsuoka je tradičním malosériovým producentem automobilů připomínajících alespoň svým vzhledem „zlaté časy“. V její nabídce najdeme celou škálu vozů vzbuzujících vzpomínky na Lotus Seven, Jaguar Mk. II i někdejší Bentley, ovšem  kompaktním balení, přičemž naposledy jsme o nich psali v souvislosti s prezentací modelu Mitsuoka Viewt II. Horkou novinkou se však stává dvoumístný a celkem pohledný roadster z dílen ladičské společnosti TGMY, který se změnil v čistý elektromobil, jenž na jedno nabití svých baterií ujede až 550 kilometrů.

Vůz spočívá na podvozku Mazdy MX-5 (jež mimochodem nyní oslavila výrobu 900 000. vozu své řady), ale obvykle používaný čtyřválec 2,0 DOHC pánové od TGMY nahradili asynchronním elektromotorem a řízením od firmy Azure Dynamics doplněným dvoustupňovou převodovkou Shigehara. Akumulátory li-pol dodává přímo specialista ve svém oboru Himko. Níže vyobrazený vůz má být připraven k objednávkám ve druhé půli letošního roku, kdy se také dozvíme podrobnosti k technickým specifikacím i cenám.

Klepněte pro větší obrázek 
Lehký "retro - roadster" Mitsuoka Himiko s eletrickým pohonem ujede na jedno nabití 550 km 


 

Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity je v podstatě běžný městský skútr, který ale díky své koncepci nabízí řadu výhod. Můžete ho řídit i s běžným béčkem nebo řidičákem A1, nabízí extra porci stability navíc a může ho tak řídit i naprostý začátečník. Navíc, ze semaforů odjedete vždy jako první a ve finále nabízí i nejnižší cenu ze všech tříkolových skútrů.

25.  6.  2017 | Michal Žďárský | 10 příspěvků
Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Na dovolenou si velká část motoristů bere i své bicykly. Pokud je nechcete převážet na střešním nosiči, zbývá řešení v podobě upevnění nosiče na víko zavazadelníku či na tažné zařízení. Švýcarský autoklub otestoval obě varianty na různých modelech.

18.  6.  2017 | Milan Lažanský | 33 příspěvků
Test: VW Golf GTI je i po faceliftu nejlepším hot-hatchem všedních dnů...

Volkswagen Golf GTI (2017)

Nedávný facelift Volkswagenu Golf se dotkl i verze GTI. Vyzkoušeli jsme základní variantu s manuální převodovkou.

15.  6.  2017 | Milan Lažanský | 44 příspěvků