Mitsubishi v Ženevě: Colt cabrio, Grandis s nafťákem od VW

Na ženevském autosalonu představí Mitsubishi dvě novinky: kabriolet odvozený z Golfu a nový nafťák pocházející z dílny Volkswagenu pro Grandis.

Koncept Colt coupe-cabriolet

Prvním novým vozem bude koncept Colt coupe-cabriolet. Na expozici se vedle právě uvedeného konceptu ve spolupráci s Pininfarina, který se začne vyrábět v italském Turíně jako sériový vůz na začátku roku 2006, představí i zcela první výstavní vůz Mitsubishi Motors – Colt 600 z roku 1962 se stahovací střechou.

Klepněte pro větší obrázek

Koncept vychází z platformy Coltu hatchback spíše než z krátké verze 3dveřového Coltu, a bere si křivky z designu představeného konceptu Cabriolet CZ2 z roku 2003. Stávající koncept je kompaktní (3,89 m) a v rámci svého rozvoru je dobře rozložený, má široký rozchod kol a 18" kola, nabízí funkční podsaditý vzhled, dosahujíce výkonu 150 koní s přeplňovaným motorem 1,5 litru MIVEC. Tento nový koncept cabrioletu 2 + 2 těží z konstrukce nového Coltu.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Koncept CZ2

Grandis DI-D

Model MPV segmentu je od svého uvedení na trh v dubnu 2004 velice úspěšný, zejména díky svému výbornému designu, skvělé dynamice a inteligentnímu „Hide&Seat“ flexibilnímu systému sedadel. Nyní tento model zasáhne srdce evropských zákazníků mpv segmentu, když se představí se svou zcela novou pohonnou dieselovou jednotkou, která doplní existující 2,4 MIVEC.

Grandis DI-D, který byl vyvinut speciálně pro Evropu, se představí na autosalonu v Ženevě. Grandis DI-D pohání motor o objemu 2,0 litru přeplňovaný turbodmychadlem, který pochází ze zdrojů Volkswagen AG. Motor je vybaven systémem vstřikování čerpadlo-tryska a jako takový dosahuje výkonu 100 kW/136 koní při 4000 ot./min. a točivého momentu 310 Nm při 1750 ot./min. (tyto údaje podléhají finální homologaci).

Tento skvělý motor dodá vozu Grandis DI-D nejlepší výkon v této třídě, maximální rychlost 197 km/h, zrychlení z 0 na 100 km/h za 10,8 s a nízkou spotřebu paliva (kombinovaný cyklus) 6,8 litru na 100 km (tyto údaje podléhají finální homologaci). Grandis s dieselovým motorem bude na trhy uveden ve 3. čtvrtletí tohoto roku.

Motor sport

Několikanásobný šampión WRC a dakarský vítěz Mitsubishi Motors samozřejmě doplní celkovou expozici na ženevském autosalonu se svými nejnovějšími závodními vozy: nebude chybět Lancer WRC05, který se představí ke konci tohoto měsíce na rallye Monte Carlo a také Pajero Montero Evolution 2005, které pro Mitsubishi Motors právě vybojovalo 10. vítězství na rallye Dakar.

TEST Lexus LS 500h: Měl být dokonalý. Jenže...

Lexus LS 500h

Nový Lexus LS mi ze všech testovacích aut způsobil největší pomatení mysli. V některých ohledech tak neuvěřitelně fascinuje, jinde ale může i zklamat. Nebo jej prostě jen nechápu?

včera | Milan Lažanský | 27 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Minitest Škoda Karoq 1.0 TSI: Dělám, co můžu! Stačí to?

Škoda Karoq 1.0 TSI (minitest)

Zázraky od malého litrového tříválce v poměrně velkém crossoveru raději nečekejte, poněkud překvapivě však základní motor z Karoqu nepoužitelnou brzdu provozu nedělá.

12.  5.  2018 | Miro Mihálik | 86 příspěvků