Mitsubishi v Ženevě - evropská premiéra

Mitsubishi v Ženevě - evropská premiéra

Po devíti letech (a s 1.300.000 vyrobenými vozidly **) se 4. generace pick-upu Mitsubishi L200 pomalu loučí se svými příznivci, aby přenechala místo nové 5. generaci, která bude v evropské premiéře představena na nadcházejícím 85. Mezinárodním Autosalonu v Ženevě. *

L200, která je pro Mitsubishi Motors Corporation strategickým modelem, byla vyvinuta jako sportovně užitkový terénní pick-up tzv. „Ultimate Sport Utility Truck“, který dosahuje vyšší úrovně spolehlivosti, houževnatosti, pohodlí a ovladatelnosti s cílem splnit potřeby zákazníků terénních pick-upů po celém světě (specifikace EU):

Výkon

  • Zcela nový celohliníkový turbodieselový motor 2,4 l MIVEC  (4N15) spolupracující s úplně novou 6stupňovou manuální převodovkou a nízké hodnoty jízdního odporu zajistily snížení emisí CO2
     
    o 17 % až na 169 g/km minimum **** (minimální hodnota).
  • Nový motor 4N15 s výkonem 133 kW / 113 kW (a točivým momentem 430 Nm / 380 Nm) při nízkých otáčkách nabízí vysoký výkon i při zatížení korby vozu nákladem.  Turbodmychadlo s proměnnou geometrií a s malou turbínou zajišťuje mnohem lepší odezvu a poskytuje maximální potěšení z jízdy spolu s novou 6stupňovou manuální převodovkou a automatickou převodovkou s řadicími páčkami pod volantem.

Design

  • Nová L200 si zachovává sportovní a elegantní rysy svého předchůdce, nový design exteriéru ztělesňuje dynamiku evokující jemně vyrýsované svaly atleta. Nový design exteriéru přispívá bk dosažení nízkého koeficientu aerodynamického odporu vzduchu 0,42 Cd a k větší úspoře paliva.

Pohodlný interiér

  • Díky úplně novému vznětovému motoru a protihlukovým úpravám na karoserii vozu má nové L200 překvapivě tišší interiér, který umožňuje konverzaci mezi cestujícími na předních
    a zadních sedadlech dokonce i při jízdě na dálnicích a v terénu.
  • Zvětšená rozteč uložení zadních listových pružin výrazně přispívá k plynulé jízdě a snižuje přenos vibrací tak jako nikdy předtím.
  • Výrazné zlepšení vnímané kvality v kombinaci s vylepšeným posedem řidiče a jeho jízdní polohy pro ještě pohodlnější zážitek z jízdy.
  • Větší vnitřní prostor a konkurenceschopná délka korby.

Agilní řízení a vynikající ovladatelnost

  • Nová L200 nabízí ještě agilnější řízení díky strmějšímu převodu řízení, přičemž si zachovává nejmenší poloměr otáčení ve své třídě 5,9 m tak jako u předchozí generace.

Houževnatost

  • S využitím know-how celosvětově úspěšné předchozí generace byla u nové L200 zvýšena spolehlivost a odolnost díky pevnější karoserii a o 7 % vyšší torzní tuhosti zcela nového rámu podvozku tak, aby vůz vydržel náročné podmínky, za kterých musí pick-upy zvládat širokou škálu různých terénů a situací.
  • Jednodušší údržba pohonného ústrojí (interval výměny oleje prodloužen z 15.000 km na 20.000 km, interval výměny chladicí kapaliny z 60 000 km na 180 000 km, bezúdržbový provoz automatické převodovky AT oproti původnímu servisnímu intervalu 80 000 km, atd.)

Bezpečnost

  • Vylepšená aktivní bezpečnost:
    • Systém pohonu SS4-II (Super Select 4WD II (s redukcí a nově s elektronickým přiřazením pohonu 4WD) přináší větší stabilitu v zatáčkách i na zpevněném povrchu, přičemž si řidič může otočením voliče pohonu vybrat ze čtyř jízdních režimů.
    • Systém aktivní regulace stability a trakce spolu s asistentem stability pro jízdu s přívěsem (Trailer Stability Assist), asistent rozjezdu do kopce a signalizace vybočení z jízdního pruhu přispívají k většímu jízdnímu komfortu.
    • HID světlomety (s integrovaným LED denním svícením a bi-xenonovými hlavními světly) pro lepší viditelnost během zimních měsíců a při jízdě v noci.
  • Vylepšená pasivní bezpečnost: 7 airbagů včetně bočních a hlavových airbagů pro pasažéry na předních sedadlech, a kolenní airbag řidiče.

Nové prvky výbavy (dostupné v závislosti na modelu a trhu):

  • Doplnění zadních dveří pro větší pohodlí u verze Club Cab.
  • Inteligentní systém bezklíčového ovládání centrálního zamykání se spínačem START / STOP.
  • Tempomat a nastavitelný omezovač rychlosti.
  • Duální automatická klimatizace.
  • Ovládací páčky řazení převodových stupňů pod volantem.
  • Výškově a podélně nastavitelný volant.
  • Digitální audiosystém s rádiem.
  • Zadní parkovací kamera.
  • a další ...

Úplně nová L200 byla zkonstruována společností Mitsubishi Motors Thajsko a je určena pro všechny světové trhy. V Evropě bude uvedena v létě 2015, a to v obou verzích karoserie Club Cab a Double Cab.

Minitest Fiat Tipo kombi 1.6 Multijet DDCT: Přepísknutý budget

Fiat Tipo kombi 1.6 Multijet DDCT (minitest)

Pokud potřebujete levný kombík, důvod vynechat z výběru Tipo vážně nemáte. Fiat ho prodává za slušné peníze. Co když ale chcete diesel, automat a lepší výbavu? Bude Ital pořád ještě takové terno?

dnes | Miro Mihálik
TEST BMW M5: Supersport ve smokingu. Může tohle fungovat?

BMW M5

Ano, nová M5 je čtyřkolka, s přepňovaným motorem a masážními sedačkami. Je nejtěžší a nejvýkonnější z modelů M. A takové parametry já osobně neupřednostňuji. Jenže nic není tak, jak se zdá.

18.  10.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
Minitest Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line: Potěšení s vůní nafty

Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line (minitest)

Z nafty se stalo politické téma a zdá se, že její dny jsou sečteny. To je ideální moment dát si špetku nekorektnosti v podobě úsporného dieselu, který navíc hrabe těmi správnými koly a… je z Koreje.

16.  10.  2018 | Miro Mihálik | 28 příspěvků