Mitsubishi v Ženevě - evropská premiéra

Mitsubishi v Ženevě - evropská premiéra

Po devíti letech (a s 1.300.000 vyrobenými vozidly **) se 4. generace pick-upu Mitsubishi L200 pomalu loučí se svými příznivci, aby přenechala místo nové 5. generaci, která bude v evropské premiéře představena na nadcházejícím 85. Mezinárodním Autosalonu v Ženevě. *

L200, která je pro Mitsubishi Motors Corporation strategickým modelem, byla vyvinuta jako sportovně užitkový terénní pick-up tzv. „Ultimate Sport Utility Truck“, který dosahuje vyšší úrovně spolehlivosti, houževnatosti, pohodlí a ovladatelnosti s cílem splnit potřeby zákazníků terénních pick-upů po celém světě (specifikace EU):

Výkon

  • Zcela nový celohliníkový turbodieselový motor 2,4 l MIVEC  (4N15) spolupracující s úplně novou 6stupňovou manuální převodovkou a nízké hodnoty jízdního odporu zajistily snížení emisí CO2
     
    o 17 % až na 169 g/km minimum **** (minimální hodnota).
  • Nový motor 4N15 s výkonem 133 kW / 113 kW (a točivým momentem 430 Nm / 380 Nm) při nízkých otáčkách nabízí vysoký výkon i při zatížení korby vozu nákladem.  Turbodmychadlo s proměnnou geometrií a s malou turbínou zajišťuje mnohem lepší odezvu a poskytuje maximální potěšení z jízdy spolu s novou 6stupňovou manuální převodovkou a automatickou převodovkou s řadicími páčkami pod volantem.

Design

  • Nová L200 si zachovává sportovní a elegantní rysy svého předchůdce, nový design exteriéru ztělesňuje dynamiku evokující jemně vyrýsované svaly atleta. Nový design exteriéru přispívá bk dosažení nízkého koeficientu aerodynamického odporu vzduchu 0,42 Cd a k větší úspoře paliva.

Pohodlný interiér

  • Díky úplně novému vznětovému motoru a protihlukovým úpravám na karoserii vozu má nové L200 překvapivě tišší interiér, který umožňuje konverzaci mezi cestujícími na předních
    a zadních sedadlech dokonce i při jízdě na dálnicích a v terénu.
  • Zvětšená rozteč uložení zadních listových pružin výrazně přispívá k plynulé jízdě a snižuje přenos vibrací tak jako nikdy předtím.
  • Výrazné zlepšení vnímané kvality v kombinaci s vylepšeným posedem řidiče a jeho jízdní polohy pro ještě pohodlnější zážitek z jízdy.
  • Větší vnitřní prostor a konkurenceschopná délka korby.

Agilní řízení a vynikající ovladatelnost

  • Nová L200 nabízí ještě agilnější řízení díky strmějšímu převodu řízení, přičemž si zachovává nejmenší poloměr otáčení ve své třídě 5,9 m tak jako u předchozí generace.

Houževnatost

  • S využitím know-how celosvětově úspěšné předchozí generace byla u nové L200 zvýšena spolehlivost a odolnost díky pevnější karoserii a o 7 % vyšší torzní tuhosti zcela nového rámu podvozku tak, aby vůz vydržel náročné podmínky, za kterých musí pick-upy zvládat širokou škálu různých terénů a situací.
  • Jednodušší údržba pohonného ústrojí (interval výměny oleje prodloužen z 15.000 km na 20.000 km, interval výměny chladicí kapaliny z 60 000 km na 180 000 km, bezúdržbový provoz automatické převodovky AT oproti původnímu servisnímu intervalu 80 000 km, atd.)

Bezpečnost

  • Vylepšená aktivní bezpečnost:
    • Systém pohonu SS4-II (Super Select 4WD II (s redukcí a nově s elektronickým přiřazením pohonu 4WD) přináší větší stabilitu v zatáčkách i na zpevněném povrchu, přičemž si řidič může otočením voliče pohonu vybrat ze čtyř jízdních režimů.
    • Systém aktivní regulace stability a trakce spolu s asistentem stability pro jízdu s přívěsem (Trailer Stability Assist), asistent rozjezdu do kopce a signalizace vybočení z jízdního pruhu přispívají k většímu jízdnímu komfortu.
    • HID světlomety (s integrovaným LED denním svícením a bi-xenonovými hlavními světly) pro lepší viditelnost během zimních měsíců a při jízdě v noci.
  • Vylepšená pasivní bezpečnost: 7 airbagů včetně bočních a hlavových airbagů pro pasažéry na předních sedadlech, a kolenní airbag řidiče.

Nové prvky výbavy (dostupné v závislosti na modelu a trhu):

  • Doplnění zadních dveří pro větší pohodlí u verze Club Cab.
  • Inteligentní systém bezklíčového ovládání centrálního zamykání se spínačem START / STOP.
  • Tempomat a nastavitelný omezovač rychlosti.
  • Duální automatická klimatizace.
  • Ovládací páčky řazení převodových stupňů pod volantem.
  • Výškově a podélně nastavitelný volant.
  • Digitální audiosystém s rádiem.
  • Zadní parkovací kamera.
  • a další ...

Úplně nová L200 byla zkonstruována společností Mitsubishi Motors Thajsko a je určena pro všechny světové trhy. V Evropě bude uvedena v létě 2015, a to v obou verzích karoserie Club Cab a Double Cab.

Minitest Volkswagen T-Cross 1.5 TSI ACT DSG: Kluk z plakátu

Volkswagen T-Cross 1.5 TSI ACT DSG

Nebude trvat dlouho a nabídka pohonných jednotek Volkswagen T-Cross projde drobnou úpravou. Benzinová patnáctistovka však zůstane, proto není od věci si říci, co od ní vlastně můžete očekávat.

včera | Jan Mička | 11 příspěvků
Minitest Dacia Duster 1.0 TCe Prestige: V plné výbavě za cenu holé Fabie Combi!

Dacia Duster 1.0 TCe

Druhá Dacie Duster není žádnou horkou novinkou. Novinkou je ale akční ceník. SUV od Dacie totiž aktuálně můžete mít za necelých 220 tisíc, s plnou výbavou za 326.900 Kč. Vždy to ale bude tříválec s předním pohonem. Dává smysl?

31.  5.  2020 | Petr Schnagl | 114 příspěvků
První jízda s novým Seatem Leon 1.5 TSI: Tak dobrý, že vás dostane na kolena

Seat Leon 1.5 TSI ACT 110 kW

První dostaveníčko s novou generací Seatu Leon považujme za hodně letmé seznámení. Vyzkoušeli jsme benzinovou patnáctistovku s manuálem, největší radost nám však dělal podvozek.

28.  5.  2020 | Jan Mička | 52 příspěvků