Mitsubishi v Tokiu: budoucnost ve znamení nafty a elektřiny

Mitsubishi představí na domácím tokijském autosalonu tři nové koncepty. Přes zdánlivou rozdílnost míří k jednomu cíli.

Mitsubishi představí na autosalonu v Tokiu tři koncepty, které ponesou jména MiEV Sport, Concept-ZT a Concept-cX. Přes zdánlivou rozdílnost představují vizi automobilky v různých segmentech. Ukazuje se zde tedy styl, jakým se chce automobilka ubírat. A to jak po stránce designu, tak po stránce technologií.

Mitsubishi i MiEV Sport

Sutide i MiEV Sport se zařadí do rodiny klasických elektromobilů, které si kladou jasný cíl - poskytnout dostatek výkonu a být zároveň velmi ekologický.

Kompaktní studie měří na délku jen 3 450 mm a přesto nabídne dostatek prostoru pro čtyři cestující. O pohon vozu se starají celkově tři elektromotory. Vpředu jsou umístěny asynchronní motory o výkonu 20 kW a točivém momentu 250 Nm přímo v náboji kola. Zadní elektromotor o výkonu 47 kW a točivém momentu 180 Nm je pak umístěn mezi koly a pohání zadní nápravu. Tento elektromobil umožní dojet až 200 km a dosahuje maximální rychlosti 180 km/h.

Tento systém využívá strukturu tří stálých magnetických synchronních motorů. V každém kole je umístěn jeden motor ve vnitřním náboji kola; samostatný motor, stejný jako u “i MiEV“, pohání zadní kola. Systém E-4WD elektronicky zabezpečuje optimální výkon všech motorů. Navíc využívá nový systém E-AYC (Active Stability Control), který pomocí elektromotoru udržuje automobil stabilizovaný okolo svislé osy. Vedle E-4WD a E-AYC, systém S-AWC integruje systémy ABS a ASC (Active Stability Control), jejichž pomocí nezávisle reguluje hnací sílu, trakci a přibrzďování všech čtyř kol a napomáhá celkové ovladatelnosti vozu a jeho maximální stabilitě.

Klepněte pro větší obrázek  

Mitsubishi Concept-ZT

Tato studie představuje sedan střední třídy, který se pyšní úsporným a čistým naftovým motorem o objemu 2,2 litru, který přenáší svůj výkon opět na všechna čtyři kola prostřednictvím nové převodovky Twin Clutch SST, která disponuje dvěma spojkami.

Zclea nový naftový agregát 2,2 DOHC s variabilním vstřikováním a proměnlivou geometrii lopatek turbodmychadla nabízí nejvyšší výkon 140 kW (190 k) a točivý moment 400 Nm. Náhon na všechna čtyři kola S-AWC se pak stará o dokonalou trakci při jakýchkoli podmínkách, což umocňuje i přední elektronicky ovládaný diferenciál E-LSD.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 

Mitsubishi Concept-cX

Mitsubishi Concept-cX představuje studii kompaktního crossoveru, který je určen pro volný čas, ale opět nabízí šetrnost k životnímu prostředí. Samotná automobilka pak o voze říká, že se jedná sice o jakýsi vůz třídy SUV, ale jeho primární určení je pro jízdy na „dobrých cestách”.

O pohon vozu se stará nově vyvinutý naftový agregát o objemu 1,8 litru s výkonem 100 kW (136 k) a točivém momentu 280 Nm. Výkon se přenáší na všechna kola pomocí převodovky Twin Clutch SST.

Klepněte pro větší obrázek

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Minitest Volkswagen Golf Sportsvan 1.5 TSI DSG: Lepší než originál

VW Golf Sportsvan (minitest)

Ač se označení „sportující van“ může zdát hodně přitažené za vlasy, minimálně ve srovnání se stejně velkými crossovery a ve spojení s motorem o výkonu 150 koní to zase není takový nesmysl.

včera | Miro Mihálik | 34 příspěvků
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků