Mitsubishi v Tokiu: budoucnost ve znamení nafty a elektřiny

Mitsubishi představí na domácím tokijském autosalonu tři nové koncepty. Přes zdánlivou rozdílnost míří k jednomu cíli.

Mitsubishi představí na autosalonu v Tokiu tři koncepty, které ponesou jména MiEV Sport, Concept-ZT a Concept-cX. Přes zdánlivou rozdílnost představují vizi automobilky v různých segmentech. Ukazuje se zde tedy styl, jakým se chce automobilka ubírat. A to jak po stránce designu, tak po stránce technologií.

Mitsubishi i MiEV Sport

Sutide i MiEV Sport se zařadí do rodiny klasických elektromobilů, které si kladou jasný cíl - poskytnout dostatek výkonu a být zároveň velmi ekologický.

Kompaktní studie měří na délku jen 3 450 mm a přesto nabídne dostatek prostoru pro čtyři cestující. O pohon vozu se starají celkově tři elektromotory. Vpředu jsou umístěny asynchronní motory o výkonu 20 kW a točivém momentu 250 Nm přímo v náboji kola. Zadní elektromotor o výkonu 47 kW a točivém momentu 180 Nm je pak umístěn mezi koly a pohání zadní nápravu. Tento elektromobil umožní dojet až 200 km a dosahuje maximální rychlosti 180 km/h.

Tento systém využívá strukturu tří stálých magnetických synchronních motorů. V každém kole je umístěn jeden motor ve vnitřním náboji kola; samostatný motor, stejný jako u “i MiEV“, pohání zadní kola. Systém E-4WD elektronicky zabezpečuje optimální výkon všech motorů. Navíc využívá nový systém E-AYC (Active Stability Control), který pomocí elektromotoru udržuje automobil stabilizovaný okolo svislé osy. Vedle E-4WD a E-AYC, systém S-AWC integruje systémy ABS a ASC (Active Stability Control), jejichž pomocí nezávisle reguluje hnací sílu, trakci a přibrzďování všech čtyř kol a napomáhá celkové ovladatelnosti vozu a jeho maximální stabilitě.

Klepněte pro větší obrázek  

Mitsubishi Concept-ZT

Tato studie představuje sedan střední třídy, který se pyšní úsporným a čistým naftovým motorem o objemu 2,2 litru, který přenáší svůj výkon opět na všechna čtyři kola prostřednictvím nové převodovky Twin Clutch SST, která disponuje dvěma spojkami.

Zclea nový naftový agregát 2,2 DOHC s variabilním vstřikováním a proměnlivou geometrii lopatek turbodmychadla nabízí nejvyšší výkon 140 kW (190 k) a točivý moment 400 Nm. Náhon na všechna čtyři kola S-AWC se pak stará o dokonalou trakci při jakýchkoli podmínkách, což umocňuje i přední elektronicky ovládaný diferenciál E-LSD.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 

Mitsubishi Concept-cX

Mitsubishi Concept-cX představuje studii kompaktního crossoveru, který je určen pro volný čas, ale opět nabízí šetrnost k životnímu prostředí. Samotná automobilka pak o voze říká, že se jedná sice o jakýsi vůz třídy SUV, ale jeho primární určení je pro jízdy na „dobrých cestách”.

O pohon vozu se stará nově vyvinutý naftový agregát o objemu 1,8 litru s výkonem 100 kW (136 k) a točivém momentu 280 Nm. Výkon se přenáší na všechna kola pomocí převodovky Twin Clutch SST.

Klepněte pro větší obrázek

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 29 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Minitest Renault Espace 1.8 TCe

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků
TEST Volkswagen Polo 1.0 TSI Highline – Golfův revír

Volkswagen Polo 1.0 TSI

Segment malých vozů pomalu dorůstá modely nižší střední třídy. Nový Volkswagen Polo je toho důkazem, z vyšších tříd si navíc půjčil i několik užitečných technologií.

7.  12.  2017 | Jan Mička | 30 příspěvků