Mitsubishi svolává auta s převodovkou CVT kvůli váhavým rozjezdům

Mitsubishi svolává auta s převodovkou CVT kvůli váhavým rozjezdům

Mitsubishi je nuceno svolat do servisů několik desítek tisíc aut kvůli automatické převodovce CVT, která může přestat reagovat a způsobit pomalejší nebo vůbec žádnou akceleraci. Problém se týká modelu Outlander ročníku 2016, dále modelu ASX ročníků 2015 a 2016 a také modelu Lancer 2016.

Převodovky CVT pro Mitsubishi dodává společnost JATCO, která montuje CVT převodovky také například pro Nissan. Nissan dokonce donutil výrobce převodovek upravit jejich software, aby se více chovaly jako klasické automaty.

Nissan koupil 34% podíl v Mitsubishi Motors za 52 miliard korun

Nissan koupil 34% podíl v Mitsubishi Motors za 52 miliard korun

Problém opožděné nebo zpomalené akcelerace může být velmi nebezpečný. V momentě, kdy se řidič rozhodne jet, mohou rozhodovat zlomky sekund, zejména pokud se jedná o rušnější křižovatku, která vyžaduje svižnější akceleraci z místa.

Tak nás ale nepadá, že pokud by chtěl někdo úplně vyřešit problém pomalých a váhavých rozjezdů, musel by svolat do servisů asi devadesát procent všech řidičů. Denně jich zažijete několik desítek, kteří pět sekund po rozsvícení zelené začnou zjišťovat, kam kdo schoval řadící páku, aby o dalších několik sekund později začali vymýšlet, kam se vlastně dává jednička... A pak na tachometrových 45 km/h akcelerují zhruba půl hodiny.

TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

17.  2.  2018 | Radek Pecák | 10 příspěvků
Minitest Ford Fiesta Vignale 1.0 EcoBoost: V čem je ta prémie?

Ford Fiesta 1.0 EB Vignale (minitest)

Vyplatí se koupě té nejvíce vyšňořené Fiesty? Vyzkoušeli jsme ji s litrovým motorem EcoBoost o výkonu 103 kW.

15.  2.  2018 | Milan Lažanský | 25 příspěvků
TEST Volkswagen T-Roc 2.0 TDI DSG 4Motion: Pouliční směska

VW T-Roc 2.0 TDI DSG 4Motion

Rostoucí segment SUV byl loni rozšířen o stylový Volkswagen T-Roc. Vypadá fantasticky, přináší však i řadu těžko pochopitelných řešení. Pro první test jsme zvolili verzi s turbodieselem, převodovkou DSG a pohonem všech kol.

13.  2.  2018 | Jan Mička | 23 příspěvků