Mitsubishi svolává auta s převodovkou CVT kvůli váhavým rozjezdům

Mitsubishi svolává auta s převodovkou CVT kvůli váhavým rozjezdům

Mitsubishi je nuceno svolat do servisů několik desítek tisíc aut kvůli automatické převodovce CVT, která může přestat reagovat a způsobit pomalejší nebo vůbec žádnou akceleraci. Problém se týká modelu Outlander ročníku 2016, dále modelu ASX ročníků 2015 a 2016 a také modelu Lancer 2016.

Převodovky CVT pro Mitsubishi dodává společnost JATCO, která montuje CVT převodovky také například pro Nissan. Nissan dokonce donutil výrobce převodovek upravit jejich software, aby se více chovaly jako klasické automaty.

Nissan koupil 34% podíl v Mitsubishi Motors za 52 miliard korun

Nissan koupil 34% podíl v Mitsubishi Motors za 52 miliard korun

Problém opožděné nebo zpomalené akcelerace může být velmi nebezpečný. V momentě, kdy se řidič rozhodne jet, mohou rozhodovat zlomky sekund, zejména pokud se jedná o rušnější křižovatku, která vyžaduje svižnější akceleraci z místa.

Tak nás ale nepadá, že pokud by chtěl někdo úplně vyřešit problém pomalých a váhavých rozjezdů, musel by svolat do servisů asi devadesát procent všech řidičů. Denně jich zažijete několik desítek, kteří pět sekund po rozsvícení zelené začnou zjišťovat, kam kdo schoval řadící páku, aby o dalších několik sekund později začali vymýšlet, kam se vlastně dává jednička... A pak na tachometrových 45 km/h akcelerují zhruba půl hodiny.

TEST Renault Mégane Grandtour GT dCi: Ekonomická nerovnice

Renault Mégane Grandtour GT dCi

Úsporných vozů s vizáží ostrých verzí se na českém trhu najde spousta. Zkoušený Mégane GT dCi je jedním z nich, jedna věc nám na něm ale nesedí. A motor to není.

včera | Jan Mička | 32 příspěvků
TEST Citroën Spacetourer XL 2.0 BlueHDi: Maximální pohodlí pro sedm

Citroën Spacetourer XL

Citroën v nové generaci svého užitkového vozu změnil partnera a zvelebil osobní verzi. Vyzkoušeli jsme to nejlepší, co nabídne Spacetourer.

21.  11.  2017 | Milan Lažanský | 12 příspěvků
Test ojetiny BMW řady 1: Bazarový průšvihář s dokonalým podvozkem

Test ojetiny BMW řady 1

Ceny jedničkových BMW už klesly pod stotisícovou metu. Vybírejte ale pečlivě.

19.  11.  2017 | David Rusol | 17 příspěvků