Mitsubishi svolává auta s převodovkou CVT kvůli váhavým rozjezdům

Mitsubishi svolává auta s převodovkou CVT kvůli váhavým rozjezdům

Mitsubishi je nuceno svolat do servisů několik desítek tisíc aut kvůli automatické převodovce CVT, která může přestat reagovat a způsobit pomalejší nebo vůbec žádnou akceleraci. Problém se týká modelu Outlander ročníku 2016, dále modelu ASX ročníků 2015 a 2016 a také modelu Lancer 2016.

Převodovky CVT pro Mitsubishi dodává společnost JATCO, která montuje CVT převodovky také například pro Nissan. Nissan dokonce donutil výrobce převodovek upravit jejich software, aby se více chovaly jako klasické automaty.

Nissan koupil 34% podíl v Mitsubishi Motors za 52 miliard korun

Nissan koupil 34% podíl v Mitsubishi Motors za 52 miliard korun

Problém opožděné nebo zpomalené akcelerace může být velmi nebezpečný. V momentě, kdy se řidič rozhodne jet, mohou rozhodovat zlomky sekund, zejména pokud se jedná o rušnější křižovatku, která vyžaduje svižnější akceleraci z místa.

Tak nás ale nepadá, že pokud by chtěl někdo úplně vyřešit problém pomalých a váhavých rozjezdů, musel by svolat do servisů asi devadesát procent všech řidičů. Denně jich zažijete několik desítek, kteří pět sekund po rozsvícení zelené začnou zjišťovat, kam kdo schoval řadící páku, aby o dalších několik sekund později začali vymýšlet, kam se vlastně dává jednička... A pak na tachometrových 45 km/h akcelerují zhruba půl hodiny.

Minitest VW Amarok 3.0 TDI V6 4Motion Aventura: Všech pick-upů král

VW Amarok 3.0 TDI/190 kW 4Motion (minitest)

Volkswagen, nikoli bez souvislosti s novým emisním měřícím cyklem WLPT, pozměnil motorovou nabídku svého již deset let sloužícího pick-upu Amarok, který nyní nabízí v podstatě jediný motor. Nebojte se, jsou to dobré zprávy.

včera | Petr Schnagl | 23 příspěvků
Minitest Renault Kadjar 1.3 TCe: Malé srdce, velké odhodlání

Renault Kadjar 1.3 TCe (minitest)

Kadjar se v přívalu nových crossoverů možná poněkud ztrácí. O to více ale zaujme, když začnete zkoumat, co je za tou nenápadnou fasádu. A to i malé třináctistovce navzdory, protože funguje pozoruhodně dobře.

19.  3.  2019 | Miro Mihálik | 11 příspěvků
Minitest Honda CR-V 2.0 i-MMD Hybrid 2WD: Napravení reputace?

Honda CR-V 2.0 i-MMD Hybrid (minitest)

Honda se u nové generace modelu CR-V vzdala naftového motoru. Alternativou je hybrid s velice slušným výkonem 135 kW, který mě fascinoval ve více ohledech. Hlavně pak technikou.

17.  3.  2019 | Jan Mička | 37 příspěvků