Mitsubishi slaví výročí. Svůj první osobní automobil osadí hybridním pohonem!

Japonský výrobce slaví století od premiéry prvního osobního vozu a oslavy pojal hodně netradičně. Automobil z roku 1917 dostane hybridní pohonnou jednotku.
Mitsubishi slaví výročí. Svůj první osobní automobil osadí hybridním pohonem!

První osobní automobil Mitsubishi nesl označení Model A a debutoval v roce 1917, tedy před rovnými sty lety. Reinkarnace vozu se ujme společnost West Coast Customs. Pojme to ve velkém stylu - auto dostane hybridní motor, pohon všech čtyř kol a platformu aktuálního Outlanderu.

Mitsubishi ukončí výrobu Lanceru. Nová generace je v nedohlednu

Mitsubishi ukončí výrobu Lanceru. Nová generace je v nedohlednu

V praxi to znamená, že Model A, který můžete vidět na snímku, bude pohánět benzínový dvoulitr, který budou doprovázet dva elektromotory - pro každou nápravu jeden.

První osobní vůz Mitsubishi byl postaven na základech Fiatu Tipo 3 a nabízel prostor pro sedm cestujících. O výkon se staral 2,8litrový motor s 35 koňskými silami, pohonem zadních kol a maximální rychlostí 96 km/h.

Mitsubishi Outlander slaví 15. výročí: Tři generace a 1,5 mil. aut

Mitsubishi Outlander slaví 15. výročí: Tři generace a 1,5 mil. aut

Celkem bylo v letech 1917-1921 vyrobeno 22 kousků, všechny ručně. Problémem byly vysoké pořizovací náklady. Jen málokdo si v té době mohl pořídit vlastní automobil a Mitsubishi se svým prvním vozem nemohlo konkurovat levnějším modelům z Evropy a Ameriky.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 8 příspěvků
Minitest Škoda Karoq 1.0 TSI: Dělám, co můžu! Stačí to?

Škoda Karoq 1.0 TSI (minitest)

Zázraky od malého litrového tříválce v poměrně velkém crossoveru raději nečekejte, poněkud překvapivě však základní motor z Karoqu nepoužitelnou brzdu provozu nedělá.

12.  5.  2018 | Miro Mihálik | 85 příspěvků
Minitest BMW 630d xDrive Gran Turismo: Rudý samet

BMW 630d xDrive GT (minitest)

Třílitrový šestiválce s jedním turbodmychadlem byl ještě donedávna základním vznětovým agregátem BMW 6 GT. Výkon 195 kW není malý, dost možná ani více nepotřebujete.

8.  5.  2018 | Jan Mička | 12 příspěvků