Mitsubishi slaví tři miliony vyrobených vozů Pajero

Mitsubishi slaví tři miliony vyrobených vozů Pajero

Tradičně oblíbený model Mitsubishi Pajero potvrzuje svoji výjimečnou pozici v dnešním světě, kde už jsou vozy typu SUV běžnou záležitostí, což dokládá překonáním milníku 3 milionů vyrobených kusů od roku 1982 (zahrnuje výrobu závodu „Pajero Manufacturing Co., Ltd.“ společnosti Mitsubishi Motors v japonské prefektuře Gifu i zahraniční výrobu z předpřipravených montážních sestav (KD**)).

Mitsubishi Pajero je nástupcem čtyřkolky PX33(1) z roku 1936. Když se v Japonsku v květnu roku 1982 začalo prodávat Pajero první generace, stalo se průkopníkem nového trendu vozů SUV zaměřených na moderní životní styl.

Model Pajero ve čtyřech generacích si postupně oblíbili zejména evropští zákazníci, neboť pro Pajero je Evropa světovým trhem číslo jedna a stále roste (od ledna do listopadu 2014: 5 892 vozů, tj. nárůst o
29 %).

... K takovému výsledku bezpochyby přispěla i neposkvrněná série úspěchů na závodních tratích, kterou se nemůže pochlubit žádné jiné SUV na trhu, včetně dvanácti vítězství na legendární Dakarské rallye nebo čtyř pohárů ze seriálů Cross Country Rally světového šampionátu FIA.

http://www.mitsubishi-motors.com/en/showroom/pajero/museum/top/index.html,

Automobilka Mitsubishi Motors se i nadále zasazuje o budoucí výrobu velkých SUV, což dokládá koncept Concept GC-PHEV z roku 2013.

Koncept označovaný Grand Cruiser, velikostně posazený nad dnešní Outlander PHEV, byl vyvinut s cílem zhmotnit vize MMC na téma velkého, robustního a výkonného SUV, schopného hýčkat všechny cestující v maximálním bezpečí v jakémkoli terénu (kde to povoluje zákon), ať již při práci nebo ve volném čase, s co nejnižšími dopady na životní prostředí – to je výsledek pokrokového hybridního pohonu typu plug-in (PHEV), jenž zahrnuje přeplňovaný zážehový motor 3,0 l V6 MIVEC, spojku, osmistupňovou automatickou převodovku, výkonný elektromotor a velkokapacitní akumulátor, zabudovaný pod podlahou zavazadelníku kvůli lepšímu rozložení hmotnosti mezi nápravami.

Nové pohonné ústrojí se podobně jako u modelu Outlander PHEV automaticky přepíná mezi čistě elektrickým režimem jízdy a jednotlivými hybridními režimy v závislosti na aktuálních jízdních podmínkách, stavu dobití akumulátoru a dalších okolnostech.

*„Pajero“ se ve Velké Británii prodává pod označením „Shogun“, resp. „Montero“ ve Španělsku.

**KD = zkr. Knocked Down, předpřipravené montážní sady určené k lokálnímu sestavení v zahraničí

Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity je v podstatě běžný městský skútr, který ale díky své koncepci nabízí řadu výhod. Můžete ho řídit i s běžným béčkem nebo řidičákem A1, nabízí extra porci stability navíc a může ho tak řídit i naprostý začátečník. Navíc, ze semaforů odjedete vždy jako první a ve finále nabízí i nejnižší cenu ze všech tříkolových skútrů.

dnes | Michal Žďárský
Kia je podruhé vítězem testu počáteční kvality

Kia je podruhé vítězem testu počáteční kvality

J.D. Power každoročně pořádá anketu o kvalitě vozů na trhu v USA. Už druhý rok z něho nejlépe vyšla Kia se svým výsledkem 72 PP100.

včera | Daniel Havlina | 12 příspěvků
Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Na dovolenou si velká část motoristů bere i své bicykly. Pokud je nechcete převážet na střešním nosiči, zbývá řešení v podobě upevnění nosiče na víko zavazadelníku či na tažné zařízení. Švýcarský autoklub otestoval obě varianty na různých modelech.

18.  6.  2017 | Milan Lažanský | 32 příspěvků