Mitsubishi slaví tři miliony vyrobených vozů Pajero

Mitsubishi slaví tři miliony vyrobených vozů Pajero

Tradičně oblíbený model Mitsubishi Pajero potvrzuje svoji výjimečnou pozici v dnešním světě, kde už jsou vozy typu SUV běžnou záležitostí, což dokládá překonáním milníku 3 milionů vyrobených kusů od roku 1982 (zahrnuje výrobu závodu „Pajero Manufacturing Co., Ltd.“ společnosti Mitsubishi Motors v japonské prefektuře Gifu i zahraniční výrobu z předpřipravených montážních sestav (KD**)).

Mitsubishi Pajero je nástupcem čtyřkolky PX33(1) z roku 1936. Když se v Japonsku v květnu roku 1982 začalo prodávat Pajero první generace, stalo se průkopníkem nového trendu vozů SUV zaměřených na moderní životní styl.

Model Pajero ve čtyřech generacích si postupně oblíbili zejména evropští zákazníci, neboť pro Pajero je Evropa světovým trhem číslo jedna a stále roste (od ledna do listopadu 2014: 5 892 vozů, tj. nárůst o
29 %).

... K takovému výsledku bezpochyby přispěla i neposkvrněná série úspěchů na závodních tratích, kterou se nemůže pochlubit žádné jiné SUV na trhu, včetně dvanácti vítězství na legendární Dakarské rallye nebo čtyř pohárů ze seriálů Cross Country Rally světového šampionátu FIA.

http://www.mitsubishi-motors.com/en/showroom/pajero/museum/top/index.html,

Automobilka Mitsubishi Motors se i nadále zasazuje o budoucí výrobu velkých SUV, což dokládá koncept Concept GC-PHEV z roku 2013.

Koncept označovaný Grand Cruiser, velikostně posazený nad dnešní Outlander PHEV, byl vyvinut s cílem zhmotnit vize MMC na téma velkého, robustního a výkonného SUV, schopného hýčkat všechny cestující v maximálním bezpečí v jakémkoli terénu (kde to povoluje zákon), ať již při práci nebo ve volném čase, s co nejnižšími dopady na životní prostředí – to je výsledek pokrokového hybridního pohonu typu plug-in (PHEV), jenž zahrnuje přeplňovaný zážehový motor 3,0 l V6 MIVEC, spojku, osmistupňovou automatickou převodovku, výkonný elektromotor a velkokapacitní akumulátor, zabudovaný pod podlahou zavazadelníku kvůli lepšímu rozložení hmotnosti mezi nápravami.

Nové pohonné ústrojí se podobně jako u modelu Outlander PHEV automaticky přepíná mezi čistě elektrickým režimem jízdy a jednotlivými hybridními režimy v závislosti na aktuálních jízdních podmínkách, stavu dobití akumulátoru a dalších okolnostech.

*„Pajero“ se ve Velké Británii prodává pod označením „Shogun“, resp. „Montero“ ve Španělsku.

**KD = zkr. Knocked Down, předpřipravené montážní sady určené k lokálnímu sestavení v zahraničí

Minitest Toyota Hilux 2.4 D4-D: I ta už se umí vyšňořit!

Toyota Hilux 2.4 D4-D (minitest)

Hilux osmé generace už má nový čumák. V rámci výroční edice se snaží zaujmout i tu klientelu kolem tunových pick-upů, která touží po co nejosobnějším vzezření a chování svého pracanta.

20.  1.  2019 | AutoRevue.cz | 9 příspěvků
Minitest Mercedes-Benz Vito Tourer Family 114 CDI: Na míru k vašim službám

Mercedes-Benz Vito Tourer Family (minitest)

Mít větší než běžnou rodinu znamená kromě jiného i obtížnější výběr auta. Především pak dnes, když jsou minivany na ústupu. Stojí za to dát přednost osobní dodávce od Mercedesu před čímkoli jiným?

17.  1.  2019 | Miro Mihálik | 3 příspěvky
TEST Cupra Ateca 2.0 TSI DSG 4Drive: To nejlepší z Česka?

Cupra Ateca 2.0 TSI DSG 4Drive

Sportovní Seaty mají nesmírně dlouhou tradici. Teprve loni se je ale Španělé rozhodli seskupit je pod jednu značku a dát jim novou identitu. A protože SUV v dnešní době táhnou, stal se průkopníkem model Ateca.

15.  1.  2019 | Jan Mička | 28 příspěvků