Mitsubishi slaví tři miliony vyrobených vozů Pajero

Mitsubishi slaví tři miliony vyrobených vozů Pajero

Tradičně oblíbený model Mitsubishi Pajero potvrzuje svoji výjimečnou pozici v dnešním světě, kde už jsou vozy typu SUV běžnou záležitostí, což dokládá překonáním milníku 3 milionů vyrobených kusů od roku 1982 (zahrnuje výrobu závodu „Pajero Manufacturing Co., Ltd.“ společnosti Mitsubishi Motors v japonské prefektuře Gifu i zahraniční výrobu z předpřipravených montážních sestav (KD**)).

Mitsubishi Pajero je nástupcem čtyřkolky PX33(1) z roku 1936. Když se v Japonsku v květnu roku 1982 začalo prodávat Pajero první generace, stalo se průkopníkem nového trendu vozů SUV zaměřených na moderní životní styl.

Model Pajero ve čtyřech generacích si postupně oblíbili zejména evropští zákazníci, neboť pro Pajero je Evropa světovým trhem číslo jedna a stále roste (od ledna do listopadu 2014: 5 892 vozů, tj. nárůst o
29 %).

... K takovému výsledku bezpochyby přispěla i neposkvrněná série úspěchů na závodních tratích, kterou se nemůže pochlubit žádné jiné SUV na trhu, včetně dvanácti vítězství na legendární Dakarské rallye nebo čtyř pohárů ze seriálů Cross Country Rally světového šampionátu FIA.

http://www.mitsubishi-motors.com/en/showroom/pajero/museum/top/index.html,

Automobilka Mitsubishi Motors se i nadále zasazuje o budoucí výrobu velkých SUV, což dokládá koncept Concept GC-PHEV z roku 2013.

Koncept označovaný Grand Cruiser, velikostně posazený nad dnešní Outlander PHEV, byl vyvinut s cílem zhmotnit vize MMC na téma velkého, robustního a výkonného SUV, schopného hýčkat všechny cestující v maximálním bezpečí v jakémkoli terénu (kde to povoluje zákon), ať již při práci nebo ve volném čase, s co nejnižšími dopady na životní prostředí – to je výsledek pokrokového hybridního pohonu typu plug-in (PHEV), jenž zahrnuje přeplňovaný zážehový motor 3,0 l V6 MIVEC, spojku, osmistupňovou automatickou převodovku, výkonný elektromotor a velkokapacitní akumulátor, zabudovaný pod podlahou zavazadelníku kvůli lepšímu rozložení hmotnosti mezi nápravami.

Nové pohonné ústrojí se podobně jako u modelu Outlander PHEV automaticky přepíná mezi čistě elektrickým režimem jízdy a jednotlivými hybridními režimy v závislosti na aktuálních jízdních podmínkách, stavu dobití akumulátoru a dalších okolnostech.

*„Pajero“ se ve Velké Británii prodává pod označením „Shogun“, resp. „Montero“ ve Španělsku.

**KD = zkr. Knocked Down, předpřipravené montážní sady určené k lokálnímu sestavení v zahraničí

TEST Peugeot 508 GT PureTech 225 : Nejlepší obranou střední třídy je útok!

Peugeot 508 GT PureTech 225

Peugeot se ve střední třídě rozhodl k opravdu radikálnímu kroku. Je to lék na umírající segment, nebo už zašli příliš daleko?

10.  11.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
TEST Mercedes-Benz S 560 kabrio: Bez střechy až do posledních paprsků

Mercedes-Benz S 560 kabrio

S faceliftem Mercedesu třídy S přišly na řadu i verze kupé a kabriolet. Testování sice připadlo na říjen, nemáte ale jediný důvod k obavám.

6.  11.  2018 | Milan Lažanský | 15 příspěvků
Minitest Ford Kuga 1.5 EcoBoost ST-Line: Důstojné stáří

Ford Kuga 1.5 EB ST-Line (minitest)

Ačkoli je Kuga průběžně modernizována, nic to nemění na skutečnosti, že patří k nejstarším SUV na trhu. Má ve svém věku, a navíc s malým benzínovým čtyřválcem pod kapotou, ještě co nabídnout?

5.  11.  2018 | Miro Mihálik | 17 příspěvků