Mitsubishi slaví tři miliony vyrobených vozů Pajero

Mitsubishi slaví tři miliony vyrobených vozů Pajero

Tradičně oblíbený model Mitsubishi Pajero potvrzuje svoji výjimečnou pozici v dnešním světě, kde už jsou vozy typu SUV běžnou záležitostí, což dokládá překonáním milníku 3 milionů vyrobených kusů od roku 1982 (zahrnuje výrobu závodu „Pajero Manufacturing Co., Ltd.“ společnosti Mitsubishi Motors v japonské prefektuře Gifu i zahraniční výrobu z předpřipravených montážních sestav (KD**)).

Mitsubishi Pajero je nástupcem čtyřkolky PX33(1) z roku 1936. Když se v Japonsku v květnu roku 1982 začalo prodávat Pajero první generace, stalo se průkopníkem nového trendu vozů SUV zaměřených na moderní životní styl.

Model Pajero ve čtyřech generacích si postupně oblíbili zejména evropští zákazníci, neboť pro Pajero je Evropa světovým trhem číslo jedna a stále roste (od ledna do listopadu 2014: 5 892 vozů, tj. nárůst o
29 %).

... K takovému výsledku bezpochyby přispěla i neposkvrněná série úspěchů na závodních tratích, kterou se nemůže pochlubit žádné jiné SUV na trhu, včetně dvanácti vítězství na legendární Dakarské rallye nebo čtyř pohárů ze seriálů Cross Country Rally světového šampionátu FIA.

http://www.mitsubishi-motors.com/en/showroom/pajero/museum/top/index.html,

Automobilka Mitsubishi Motors se i nadále zasazuje o budoucí výrobu velkých SUV, což dokládá koncept Concept GC-PHEV z roku 2013.

Koncept označovaný Grand Cruiser, velikostně posazený nad dnešní Outlander PHEV, byl vyvinut s cílem zhmotnit vize MMC na téma velkého, robustního a výkonného SUV, schopného hýčkat všechny cestující v maximálním bezpečí v jakémkoli terénu (kde to povoluje zákon), ať již při práci nebo ve volném čase, s co nejnižšími dopady na životní prostředí – to je výsledek pokrokového hybridního pohonu typu plug-in (PHEV), jenž zahrnuje přeplňovaný zážehový motor 3,0 l V6 MIVEC, spojku, osmistupňovou automatickou převodovku, výkonný elektromotor a velkokapacitní akumulátor, zabudovaný pod podlahou zavazadelníku kvůli lepšímu rozložení hmotnosti mezi nápravami.

Nové pohonné ústrojí se podobně jako u modelu Outlander PHEV automaticky přepíná mezi čistě elektrickým režimem jízdy a jednotlivými hybridními režimy v závislosti na aktuálních jízdních podmínkách, stavu dobití akumulátoru a dalších okolnostech.

*„Pajero“ se ve Velké Británii prodává pod označením „Shogun“, resp. „Montero“ ve Španělsku.

**KD = zkr. Knocked Down, předpřipravené montážní sady určené k lokálnímu sestavení v zahraničí

TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků