Mitsubishi PX-MiEV: jeden z šestnácti

Tento vůz bude v Tokiu na stánku Mitsubishi tvořit pouhou jednu šestnáctinu expozice. Přesto mezi dalšími novinkami jistě nezapadne.

Také 41. autosalon v Tokiu se ponese v duchu moderních technologií a péče o životní prostředí. A výjimkou nebude jistě ani stánek automobilky Mitsubishi, kde tento japonský výrobce hodlá představit hned šestnáct novinek. Mezi nimi se objeví i dvojice studií Concept PX-MiEV a i-MiEV Cargo.

Tyto studie sdílí podobnou koncepci odkazující na bohatou tradici off-roadů, jimiž se značka Mitsubishi proslavila, ale mají zaútočit na různé segmenty trhu. Výchozím typem je provedení Concept PX-MiEV, které vám nabízíme na přiložených snímcích. U něj se setkáváme s hybridním systémem (ostatně jak jinak) kombinovaným se zcela novou přenosovou soustavou S-AWC (Super All Wheel Control).

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Každá z náprav je osazena elektromotorem, který v obou případech dosahuje výkonu 82 koní (60 kW) a točivého momentu 200 Nm. Nezbytným prvkem prakticky využitelného hybridního vozu zůstává spalovací motor, v případě studie PX-MiEV se jedná o zážehový čtyřválec s objemem 1,6 l, výkonem 116 koní (85 kW) a točivým momentem vrcholícím hodnotou 125 Nm. Průměrná spotřeba paliva by měla dosahovat jen 2 l/100 km, což je na robustní vůz daného charakteru velmi slušná hodnota. Podílí se na ní jistě také regenerativní brzdění, ale i možnost dobíjení akumulátorů přímo z domovní elektrické sítě. Vůz PX-MiEV je však zároveň doma schopen v pořípadě nutnosti zaskočit jako záložní generátor k napájení domácích spotřebičů

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
 
Popisovaná studie nabídne interiér se sedadly pro čtyři cestující (je až s podivem, kolik konceptů poslední dobou směřuje k omezování počtu míst...), stojí na podvozku s rozvorem náprav 2 600 mm a zachovává si relativně kompaktní vnější rozměry. Dlouhá je 4 500 mm, široká 1 800 mm a vysoká 1 660 mm.

Na první pohled studie PX-MiEV čerpá z témat sériového Outlanderu, z něhož podle dostupných informací tento koncept po technické stránce vychází. Interiér byl stavěn s ohledem na dosažení maximální útulnosti, palubní deska s přístrojovým štítem je osvětlena sadami LED, sedadla jsou čalouněna materiálem neutralizujícím alergeny. Dojem komfortu podporuje praktická absence čistě plastových povrchů, jež jsou nahrazeny obklady potaženými alcantrou. 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Dvousedadlové provedení i-MiEV Cargo vychází ze sériového modelu i-MiEV a vyznačuje se především mimořádně prostorným a variabilním zavazadelníkem, který lze ve značném rozsahu přizpůsobit aktuálním přepravním potřebám.

Striktně hranaté tvary zadní části karosérie umožňují beze zbytku využít každou skulinku obestavěného prostoru. Půjde zřejmě o čistokrevný elektromobil osazený jedním elektromotorem na zadní nápravě s výkonem 64 koní (47 kW) a točivým momentem až 180 Nm. Své uplatnění v případě sériové výroby nalezne podle všeho především v rozvážkovém provozu, neboť na jedno nabití akumulátorů má ujet zhruba 160 km.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Mitsubishi PX-MiEV

bazar

Mitsubishi Outlander 2
Rok výroby: 2010
Stav: 144 924 km
Cena: 250 000 Kč
Mitsubishi Colt 1,1
Rok výroby: 2005
Stav: 98 895 km
Cena: 80 000 Kč
Mitsubishi Colt 1,1
Rok výroby: 2011
Stav: 98 191 km
Cena: 120 000 Kč
Mitsubishi ASX 1,8
Rok výroby: 2012
Stav: 95 225 km
Cena: 320 000 Kč
Mitsubishi ASX 1,8
Rok výroby: 2012
Stav: 78 745 km
Cena: 310 000 Kč
Mitsubishi Colt 1,5
Rok výroby: 2006
Stav: 63 449 km
Cena: 90 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků