Mitsubishi Proudia a Dignity: karta se obrátila

Pro značku Mitsubishi jsou tyto dva modely jistě návratem do vyšší společnosti, ovšem přicházejí s poněkud hořkou pachutí: jde jen o licenci Nissanu…

Firma Mitsubishi především na domácích trzích nabízela své vlastní luxusní modely Proudia a Dignity v devadesátých letech předchozího století a v první dekádě století současného. Byly to vozy celkem zdařilé a obchodně úspěšné a v licenci je v Jižní Koreji vyráběla automobilka Hyundai pod jmény Centennial a Equus.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Nový model Mitsubishi Proudia je jen decentně upraveným typem Infiniti M

Ovšem karta se obrací a Hyundai si již své luxusní modely, včetně nového typu se staronovým jménem Hyundai Equus, vyvíjí a vyrábí sám. Naopak Mitsubishi, který v segmentu prestižních modelů v posledních letech chyběl, byl nucen sáhnout k licenci. Již podle úvodního snímku jste jistě poznali, že za vzor posloužilo Infiniti M z koncernu Nissan Group.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Větší typ Mitsubishi Dignity nabízí více prostoru a komfortu cestujícím na zadních sedadlech

Jméno Proudia má být podle tvrzení Mitsubishi složeninou anglických výrazů „proud“ a „diamonds“ vyjadřující propojení hrdosti a trojice diamantů ve znaku značky. Odlišností mezi vozy Mitsubishi Proudia a Dignity a výchozím typem Infiniti M je ale na první pohled pouze velmi málo. Kromě nových znaků na přední a zadní části karoserie si všimneme snad jen upraveného předního nárazníku a pozměněné masky chladiče.

Testy | Sportovní auta | Zajímavosti | Technika | Život řidiče | Hybridy | Fascinace | Palivo | Infiniti

Test: Infiniti M35h - elektrikář rekordman

Menší model Mitsubishi Proudia vychází ze standardního Infiniti M25/M37 a k dispozici bude s vidlicovými šestiválci 2,5 l a 3,7 l s výkony 225 koní (165 kW) a 333 koní (245 kW). Větší typ Mitsubishi Dignity je pak upravenou verzí o 150 mm prodlouženého sedanu Infiniti M35hL, který Nissan připravil především pro své čínské zákazníky a spolu se slabším modelem M25L jej představil letos na autosalonu v Pekingu.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Změny nečekejte ani v interiéru, ani na podvozku či pohonných jednotkách

Rozdíl mezi typy Proudia a Dignity je také v prostoru pro pasažéry vzadu. Cestující tam mají k dispozici stavitelná sedadla, oddělené ovládání rádia a klimatizace a dvojici monitorů v zadní části hlavových opěrek předních sedadel. Prodloužené Mitsubishi Dignity přebírá pohonnou soustavu z „nejrychlejšího hybridu současnosti“ v podobě aktuálního provedení modelu Infiniti M35h s celkovým výkonem 364 koní (268 kW).

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity je v podstatě běžný městský skútr, který ale díky své koncepci nabízí řadu výhod. Můžete ho řídit i s běžným béčkem nebo řidičákem A1, nabízí extra porci stability navíc a může ho tak řídit i naprostý začátečník. Navíc, ze semaforů odjedete vždy jako první a ve finále nabízí i nejnižší cenu ze všech tříkolových skútrů.

včera | Michal Žďárský | 3 příspěvky
Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Na dovolenou si velká část motoristů bere i své bicykly. Pokud je nechcete převážet na střešním nosiči, zbývá řešení v podobě upevnění nosiče na víko zavazadelníku či na tažné zařízení. Švýcarský autoklub otestoval obě varianty na různých modelech.

18.  6.  2017 | Milan Lažanský | 32 příspěvků
Test: VW Golf GTI je i po faceliftu nejlepším hot-hatchem všedních dnů...

Volkswagen Golf GTI (2017)

Nedávný facelift Volkswagenu Golf se dotkl i verze GTI. Vyzkoušeli jsme základní variantu s manuální převodovkou.

15.  6.  2017 | Milan Lažanský | 44 příspěvků