Mitsubishi Proudia a Dignity: karta se obrátila

Pro značku Mitsubishi jsou tyto dva modely jistě návratem do vyšší společnosti, ovšem přicházejí s poněkud hořkou pachutí: jde jen o licenci Nissanu…

Firma Mitsubishi především na domácích trzích nabízela své vlastní luxusní modely Proudia a Dignity v devadesátých letech předchozího století a v první dekádě století současného. Byly to vozy celkem zdařilé a obchodně úspěšné a v licenci je v Jižní Koreji vyráběla automobilka Hyundai pod jmény Centennial a Equus.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Nový model Mitsubishi Proudia je jen decentně upraveným typem Infiniti M

Ovšem karta se obrací a Hyundai si již své luxusní modely, včetně nového typu se staronovým jménem Hyundai Equus, vyvíjí a vyrábí sám. Naopak Mitsubishi, který v segmentu prestižních modelů v posledních letech chyběl, byl nucen sáhnout k licenci. Již podle úvodního snímku jste jistě poznali, že za vzor posloužilo Infiniti M z koncernu Nissan Group.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Větší typ Mitsubishi Dignity nabízí více prostoru a komfortu cestujícím na zadních sedadlech

Jméno Proudia má být podle tvrzení Mitsubishi složeninou anglických výrazů „proud“ a „diamonds“ vyjadřující propojení hrdosti a trojice diamantů ve znaku značky. Odlišností mezi vozy Mitsubishi Proudia a Dignity a výchozím typem Infiniti M je ale na první pohled pouze velmi málo. Kromě nových znaků na přední a zadní části karoserie si všimneme snad jen upraveného předního nárazníku a pozměněné masky chladiče.

Test: Infiniti M35h - elektrikář rekordman

Test: Infiniti M35h - elektrikář rekordman

Menší model Mitsubishi Proudia vychází ze standardního Infiniti M25/M37 a k dispozici bude s vidlicovými šestiválci 2,5 l a 3,7 l s výkony 225 koní (165 kW) a 333 koní (245 kW). Větší typ Mitsubishi Dignity je pak upravenou verzí o 150 mm prodlouženého sedanu Infiniti M35hL, který Nissan připravil především pro své čínské zákazníky a spolu se slabším modelem M25L jej představil letos na autosalonu v Pekingu.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Změny nečekejte ani v interiéru, ani na podvozku či pohonných jednotkách

Rozdíl mezi typy Proudia a Dignity je také v prostoru pro pasažéry vzadu. Cestující tam mají k dispozici stavitelná sedadla, oddělené ovládání rádia a klimatizace a dvojici monitorů v zadní části hlavových opěrek předních sedadel. Prodloužené Mitsubishi Dignity přebírá pohonnou soustavu z „nejrychlejšího hybridu současnosti“ v podobě aktuálního provedení modelu Infiniti M35h s celkovým výkonem 364 koní (268 kW).

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Minitest Seat Alhambra 2.0 TDI DSG 4WD: Důvod, proč MPV nesmí zemřít

Seat Alhambra 2.0 TDI DSG 4WD (minitest)

Rostoucí zájem o crossovery a SUV už v nedávné minulosti poslal na odpočinek dva velikány segmentu MPV. Jak ale dokazuje stále prodávaný Seat Alhambra, tyto vozy jsou stále potřeba.

včera | Jan Mička
TEST Subaru XV 1,6i Lineartronic: Kompromis, ale ten nejlepší!

Subaru XV 1,6i Lineartronic

Subaru XV se na přelomu roku dostalo na trh v druhé generaci. Od té minulé se vizuálně moc neliší, ale japonští technici vůz vyladili téměř k dokonalosti.

20.  2.  2018 | Radek Pecák | 78 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

17.  2.  2018 | Radek Pecák | 15 příspěvků