Mitsubishi Prototype-X: nové Evo se odhaluje

Japonská automobilka Mitsubishi přiedstavila další evoluci svého konceptu, ze kterého vzejde budoucí ostré Evo X.

Na konci minulého roku jsme vás informovali, že Mitsubishi představí v lednu studii, ze které bude vycházet i ostré Evo v jubilejním desátém provedení. Ten okamžik je tu.

Již z fotek ja jasné, že Prototype-X se změnil. Nová je přední kapota a také přední nárazník, vnější zpětná zrcátka a prahy. Jen mírně jsou změněny světlomety a kliky dveří se posunuly na trochu jiná místa. A pokud budete hledat pozorně, všimnete si i jiného víčka nádrže. A velmi decentní proměnou prošlo i zadní přítlačné křídlo.

Pokud si pozorně prohlédnete klasickou podobu nové generace Lanceru a tohoto prototypu, naleznete poměrně dost shodných částí a prvků. Přechody kapoty, tvarování detailů a mnoho dalších části vozu je naprosto shodné. I když to ze snímků není příliš vidět, Prototype-X svůj původ nezapře.

Tip: Představení nové generace Lanceru naleznete zde.

Pod kapotou tohoto prototypu je pak klasický dvoulitr MIVEC o výkonu rovných 220 kW (300 k). Samozřejmostí je pohon všech kol S-AWC (Super All Wheel Control) kombinovaný s aktivním mezinápravovým diferenciálem (ACD), aktivním řízením setrvačnosti (AYC) zadního diferenciálu a aktivní regulací bočních smyků (ASC).

Nový hliníkový blok motoru s označením 4B11 je navíc o nemalých 20 kg lehčí, než doposud používané litinové bloky. To se výrazně odrazí na lepších jízdních vlastnostech a zmírní nedotáčivost v zatáčkách a mírně sníží těžiště.

O přenos výkonu tohoto prototypu se stará zcela nová automatizovaná převodovka s řazením u volantu. Převodovka s pěti rychlostními stupni je jakousi obdobou závodních sekvenčních skříní.

Produkční provedení ostrého Eva se představí až v příštím roce a dle automobilky Mitsubishi bude tvarově velmi blízké tomuto konceptu. Výkon bude ovšem mírně snížen a také další vybrané části vozu doznají změn.

Detailní dynamické vlastnosti konceptu nebyly zveřejněny.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Mitsubishi Prototype-X
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Původní studie Concept X Evo
TEST BMW M140i: Dokonalost odsouzená k záhubě

TEST BMW M140i

Pokud toužíte po nejlepším ostrém hatchbacku na trhu, zapomeňte na Civic Type-R nebo Golf R. Chtějte M140i s manuálem a samosvorem a peněz nelitujte. Tohle je poslední příležitost k nákupu.

včera | Miro Mihálik | 20 příspěvků
Minitest Volvo S90 T8: Je vrcholná motorizace skutečně nejlepší?

Volvo S90 T8 AWD Polestar (minitest)

Tentokrát jsme vyzkoušeli Volvo S90 se vším, co mu je možné nadělit. Jak funguje hybridní provedení?

18.  9.  2018 | Milan Lažanský | 26 příspěvků
Minitest Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC: Hravý asketa

Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC (minitest)

Dieselové motory jsou v kurzu především díky své efektivitě, co když chce ale auto s nízkou spotřebou třeba nadšený řidič a netouží zrovna po starší mnichovské ojetině v naftě?

16.  9.  2018 | Miro Mihálik | 44 příspěvků