Mitsubishi přesune výrobu SUV do Evropy

Japonská automobilka Mitsubishi oznámila, že na začátku příštího roku přesune výrobu pro Evropu určených derivátů modelu Outlander blíže koncovým zákazníkům. Dosud je přitom vyráběla ve své továrně Mizushima v prefektuře Okayama. Nově se rodištěm odvozených vozů Peugeot 4007 a Citroën C-Crosser stane evropský závod značky NedCar v nizozemském Bornu. Daniel Necass, mluvčí evropské divize Mitsubishi Motors Corporation (MMC), tento krok odůvodnil slovy: „Naše rozhodnutí bylo vedeno snahou optimalizovat výrobní proces s ohledem na regionální poptávku po konkrétních modelech a minimalizovat tím riziko promarněných obchodních příležitostí.“

NedCar je plně v majetku MMC a svého času byl domovem spolupráce Mitsubishi s Volvem (Carisma – S40/V40). Nyní se zde však vyrábějí pouze malé Colty, takže využití kapacit pro evropské trhy je nasnadě a odborníci na motorizmus se nevytíženosti NedCaru diví již delší dobu. Produkce vozů pro koncern PSA, určených mimoevropským zákazníkům, přitom bude z Mizushimy převedeno do továrny Nagoya v prefektuře Aichi.

Klepněte pro větší obrázek

TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků