Mitsubishi představilo rally speciál Lancer MRX09 (nové foto)

Japonská automobilka Mitsubishi uvolnila po více než měsíci od oficiálního představení svého „pouštního“ speciálu sadu prvních fotografii z terénu. Mitsubishi MRX09 zažije svou závodní premiéru na Cross Country Rally World Cup, která odstartuje 30. října v Portugalsku. Za volant usedne devítinásobný vítěz Rally Dakar Stéphane Peterhansel.

Zavodní speciál s označením MRX09 je dlouhý 4 475 mm, široký 1 990 mm a rozvor náprav činí 2 900 mm. Pod kapotou se nachází turbem přeplňovaný 3,0 litrový vznětový šestiválec s výkonem přes 190 kW a maximálním točivým momentem kolem 650 Nm. Vůz samozřejmě disponuje stálým pohonem všech čtyř kol a o distribuci výkonu z motoru na kola se stará pětistupňová sekvenční převodovka Ricardo. Vývojáři se přiznali, že při vývoji bojovali s každým kilogramem, při použití odlehčené ocele a karbonových prvků se jim podařilo dosáhnout hmotnosti 1 900 kg. Vozidlo je registrováno jako Cross-Country rally car a z hlediska předpisů splňuje i nejnovější požadavky vstupující do platnosti až v roce 2010.

Podle některých informací se příští rok bude závodit v Jižní Americe a automobilka doufá, že se svým novým dieselovým agregátem sklidí patřičné úspěchy.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Mitsubishi Lancer MRX09

TEST BMW M5: Supersport ve smokingu. Může tohle fungovat?

BMW M5

Ano, nová M5 je čtyřkolka, s přepňovaným motorem a masážními sedačkami. Je nejtěžší a nejvýkonnější z modelů M. A takové parametry já osobně neupřednostňuji. Jenže nic není tak, jak se zdá.

včera | Milan Lažanský | 42 příspěvků
Minitest Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line: Potěšení s vůní nafty

Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line (minitest)

Z nafty se stalo politické téma a zdá se, že její dny jsou sečteny. To je ideální moment dát si špetku nekorektnosti v podobě úsporného dieselu, který navíc hrabe těmi správnými koly a… je z Koreje.

16.  10.  2018 | Miro Mihálik | 25 příspěvků
TEST Audi Q8 50 TDI quattro: Mohlo být dokonalé, ale přišlo WLTP

Audi Q8 50 TDI quattro

Své velké SUV-kupé uvedlo Audi jako poslední z trojice luxusních německých značek. Dalo mu to, co konkurence nemá a vyladilo jej téměř k dokonalosti.

11.  10.  2018 | Jan Mička | 21 příspěvků