Mitsubishi představilo rally speciál Lancer MRX09 (nové foto)

Japonská automobilka Mitsubishi uvolnila po více než měsíci od oficiálního představení svého „pouštního“ speciálu sadu prvních fotografii z terénu. Mitsubishi MRX09 zažije svou závodní premiéru na Cross Country Rally World Cup, která odstartuje 30. října v Portugalsku. Za volant usedne devítinásobný vítěz Rally Dakar Stéphane Peterhansel.

Zavodní speciál s označením MRX09 je dlouhý 4 475 mm, široký 1 990 mm a rozvor náprav činí 2 900 mm. Pod kapotou se nachází turbem přeplňovaný 3,0 litrový vznětový šestiválec s výkonem přes 190 kW a maximálním točivým momentem kolem 650 Nm. Vůz samozřejmě disponuje stálým pohonem všech čtyř kol a o distribuci výkonu z motoru na kola se stará pětistupňová sekvenční převodovka Ricardo. Vývojáři se přiznali, že při vývoji bojovali s každým kilogramem, při použití odlehčené ocele a karbonových prvků se jim podařilo dosáhnout hmotnosti 1 900 kg. Vozidlo je registrováno jako Cross-Country rally car a z hlediska předpisů splňuje i nejnovější požadavky vstupující do platnosti až v roce 2010.

Podle některých informací se příští rok bude závodit v Jižní Americe a automobilka doufá, že se svým novým dieselovým agregátem sklidí patřičné úspěchy.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Mitsubishi Lancer MRX09

Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků
TEST: Moto Guzzi Audace Carbon – Pořádná stylovka za půl milionu

Moto Guzzi Audace Carbon

Pokud jste rádi středem pozornosti, milujete bloumání krajinou bez určeného cíle a neplánujete tripy delší než 200 km, mohla by vás tahle fajnová Guzzi zajímat. Ohromuje svým charakterem a její motor vás nadchne stejně jako italský smysl pro detail.

28.  9.  2017 | Michal Žďárský | 11 příspěvků