Mitsubishi představilo rally speciál Lancer MRX09 (nové foto)

Japonská automobilka Mitsubishi uvolnila po více než měsíci od oficiálního představení svého „pouštního“ speciálu sadu prvních fotografii z terénu. Mitsubishi MRX09 zažije svou závodní premiéru na Cross Country Rally World Cup, která odstartuje 30. října v Portugalsku. Za volant usedne devítinásobný vítěz Rally Dakar Stéphane Peterhansel.

Zavodní speciál s označením MRX09 je dlouhý 4 475 mm, široký 1 990 mm a rozvor náprav činí 2 900 mm. Pod kapotou se nachází turbem přeplňovaný 3,0 litrový vznětový šestiválec s výkonem přes 190 kW a maximálním točivým momentem kolem 650 Nm. Vůz samozřejmě disponuje stálým pohonem všech čtyř kol a o distribuci výkonu z motoru na kola se stará pětistupňová sekvenční převodovka Ricardo. Vývojáři se přiznali, že při vývoji bojovali s každým kilogramem, při použití odlehčené ocele a karbonových prvků se jim podařilo dosáhnout hmotnosti 1 900 kg. Vozidlo je registrováno jako Cross-Country rally car a z hlediska předpisů splňuje i nejnovější požadavky vstupující do platnosti až v roce 2010.

Podle některých informací se příští rok bude závodit v Jižní Americe a automobilka doufá, že se svým novým dieselovým agregátem sklidí patřičné úspěchy.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Mitsubishi Lancer MRX09

Test Kia Stonic 1.0 T-GDI: Hřebíček trefený na hlavičku

Kia Stonic 1,0 T-GDI

Značka Kia letos zažívá velkou produktovou ofenzívu, což se nakonec projevilo i v počtu nominaci do ankety Světové auto roku. Zcela nový model Stonic má ambice stát se jedním z nejdůležitějších v její nabídce.

16.  11.  2017 | Radek Pecák | 8 příspěvků
TEST Fiat 124 Spider - Miata po italsku je víc než jen víkendovka...

Fiat 124 Spider

Oproti Mazdě MX-5 je větší, těžší a chybí mu atmosférický motor. To zní jako cesta do pekel, ale jaká je "Fiata" doopravdy?

14.  11.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Minitest Škoda Karoq 2.0 TDI 4x4: Potvrdila i u nás, že je dobře postavena?

Minitest Škoda Karoq 2.0 TDI 4x4

Škodu Karoq v provedení s turbodieselem 2,0 TDI, manuální převodovkou a pohonem všech kol získala redakce Autorevue.cz na test jako jeden z prvních tuzemských sdělovacích prostředků. Jak funguje na českých silnicích?

10.  11.  2017 | Radek Pecák | 83 příspěvků