Mitsubishi představilo nové Pajero Evolution pro dálkové soutěže

Mezi modely, které automobilka Mitsubishi na pařížském autosalonu představila, byla i nová verze závodního vozu Pajero Evolution. Jedná se o další počin v duchu hesla: "New spirit of Mitsubishi", které vyjadřuje sportovní aktivity značky, v nichž má japonská automobilka neotřesitelné postavení.

"Pouštní GT", jak je nový vůz přezdíván, je neustále vyvíjen kvůli stále rostoucím nárokům a silnější konkurenci v nejnáročnější motoristické soutěži současnosti, rallye Paříž-Dakar, kde Mitsubishi se svými vozy Pajero již několik let dominuje. Vůz byl postaven v úzké spolupráci s designerským oddělením Mitsubishi Motors a od samého začátku na něm pracovali i technici a jezdci závodního týmu.

Nové Evolution je inovováno v mnoha oblastech. Tou první je aerodynamika. Vůz strávil stovky hodin v aerodynamickém tunelu, což přineslo znatelné zmenšení čelní odporové pochy, snížila se i výška vozu a zároveň se dosáhlo lepšího chlazení motoru.

Ve srovnání s klasickým vozem Pajero má nový vůz mnohem lepší rozložení hmot a nižší těžiště. Bylo k tomu nutné umístit motor (V6 3,5 24V) o 10 centimetrů níže a posunout jej o 30 centimetrů směrem do kabiny. Poprvé v historii se také výkon soutěžního Pajera přenáší přes šestistupňovou přímo řazenou sekvenční převodovku.
 
Vůz má i nové účinnějšími brzdy. Pajero Evolution je také vybaveno systémem automatického dohušťování a vypouštění vzduchu z pneumatik, ovládaným z místa řidiče. Systém pracuje i za jízdy a není omezen kvalitou terénu.

Společně s větším výkonem osvědčené pohonné jednotky a zdokonaleným systémem pérování se Pajero Evolution bezpochyby stane jedním z favoritů na závodních tratích. První zkouškou ohněm pro nový vůz bude 2002 UAE Desert Challenge v Dubaji na přelomu října a listopadu. My se ale všichni těšíme až na leden, kdy startuje Dakar 2003.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek 

Minitest Volkswagen Golf Sportsvan 1.5 TSI DSG: Lepší než originál

VW Golf Sportsvan (minitest)

Ač se označení „sportující van“ může zdát hodně přitažené za vlasy, minimálně ve srovnání se stejně velkými crossovery a ve spojení s motorem o výkonu 150 koní to zase není takový nesmysl.

dnes | Miro Mihálik | 30 příspěvků
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků