Mezi modely, které automobilka Mitsubishi na pařížském autosalonu představila, byla i nová verze závodního vozu Pajero Evolution. Jedná se o další počin v duchu hesla: "New spirit of Mitsubishi", které vyjadřuje sportovní aktivity značky, v nichž má japonská automobilka neotřesitelné postavení.
"Pouštní GT", jak je nový vůz přezdíván, je neustále vyvíjen kvůli stále rostoucím nárokům a silnější konkurenci v nejnáročnější motoristické soutěži současnosti, rallye Paříž-Dakar, kde Mitsubishi se svými vozy Pajero již několik let dominuje. Vůz byl postaven v úzké spolupráci s designerským oddělením Mitsubishi Motors a od samého začátku na něm pracovali i technici a jezdci závodního týmu.
Nové Evolution je inovováno v mnoha oblastech. Tou první je aerodynamika. Vůz strávil stovky hodin v aerodynamickém tunelu, což přineslo znatelné zmenšení čelní odporové pochy, snížila se i výška vozu a zároveň se dosáhlo lepšího chlazení motoru.
Ve srovnání s klasickým vozem Pajero má nový vůz mnohem lepší rozložení hmot a nižší těžiště. Bylo k tomu nutné umístit motor (V6 3,5 24V) o 10 centimetrů níže a posunout jej o 30 centimetrů směrem do kabiny. Poprvé v historii se také výkon soutěžního Pajera přenáší přes šestistupňovou přímo řazenou sekvenční převodovku.
Vůz má i nové účinnějšími brzdy. Pajero Evolution je také vybaveno systémem automatického dohušťování a vypouštění vzduchu z pneumatik, ovládaným z místa řidiče. Systém pracuje i za jízdy a není omezen kvalitou terénu.
Společně s větším výkonem osvědčené pohonné jednotky a zdokonaleným systémem pérování se Pajero Evolution bezpochyby stane jedním z favoritů na závodních tratích. První zkouškou ohněm pro nový vůz bude 2002 UAE Desert Challenge v Dubaji na přelomu října a listopadu. My se ale všichni těšíme až na leden, kdy startuje Dakar 2003.