Mitsubishi představilo Lancer pro rally Dakar 2009

Japonská automobilka „tří diamantů“ představila včera svůj speciál pro Dakar 2009. První informace jsou doprovázeny i prvním oficiálním renderem, z něhož můžeme usoudit, že pro zvládnutí náročného terénu má celkem dobré předpoklady. Nepředbíhejme však a pojďme se podívat, co zatím automobilka o svém speciálu prozradila. 

Zavodní speciál s označením MRX09 je dlouhý 4 475 mm, široký 1 990 mm a rozvor náprav činí 2 900 mm. Pod kapotou se nachází turbem přeplňovaný 3,0 litrový vznětový šestiválec s výkonem přes 190 kW a maximálním točivým momentem kolem 650 Nm. Vůz samozřejmě disponuje stálým pohonem všech čtyř kol a o distribuci výkonu z motoru na kola se stará pětistupňová sekvenční převodovka Ricardo. Vývojáři se přiznali, že při vývoji bojovali s každým kilogramem, při použití odlehčené ocele a karbonových prvků se jim podařilo dosáhnout hmotnosti 1 900 kg. Vozidlo je registrováno jako Cross-Country rally car a z hlediska předpisů splňuje i nejnovější požadavky, které vstoupí do platnosti až v roce 2010.

Podle některých informací se příští rok bude závodit v Jižní Americe a automobilka doufá, že se svým novým dieselovým agregátem sklidí patřičné úspěchy.

Klepněte pro větší obrázek 
Mitsubishi Lancer MRX09
TEST BMW M140i: Dokonalost odsouzená k záhubě

BMW M140i

Pokud toužíte po nejlepším ostrém hatchbacku na trhu, zapomeňte na Civic Type-R nebo Golf R. Chtějte M140i s manuálem a samosvorem a peněz nelitujte. Tohle je poslední příležitost k nákupu.

včera | Miro Mihálik | 30 příspěvků
Minitest Volvo S90 T8: Je vrcholná motorizace skutečně nejlepší?

Volvo S90 T8 AWD Polestar (minitest)

Tentokrát jsme vyzkoušeli Volvo S90 se vším, co mu je možné nadělit. Jak funguje hybridní provedení?

18.  9.  2018 | Milan Lažanský | 26 příspěvků
Minitest Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC: Hravý asketa

Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC (minitest)

Dieselové motory jsou v kurzu především díky své efektivitě, co když chce ale auto s nízkou spotřebou třeba nadšený řidič a netouží zrovna po starší mnichovské ojetině v naftě?

16.  9.  2018 | Miro Mihálik | 44 příspěvků