Mitsubishi pracuje na vylepšené verzi čtyřkolky S-AWC

Automobilka Mitsubishi dlouhodobě patří mezi výrobce nejsofistikovanějších pohonů všech kol, a to jak pro terénní, ta i osobní auta. Současný pohon S-AWC pro osobní automobily projde v následujících měsících výrazným vylepšením.
Mitsubishi pracuje na vylepšené verzi čtyřkolky S-AWC

Systém Super All Wheel Control (S-AWC) je zkrácený název pro unikátní systém pohonu všech kol, který Mitsubishi vyvinulo pro dnes již nevyráběný Lancer Evolution X. Tento pohon 4x4 zaručuje ve spolupráci s aktivním, elektronicky ovládaným nápravovým diferenciálem AFD bezpečnou přilnavost vozu k vozovce a jeho maximální trakci. Systém má funkci aktivního stáčení vozu AYC kolem svislé osy, takže se chová velmi neutrálně i v zatáčkách. Modifikovaný pohon S-AWC v současnosti najdeme například v SUV Mitsubishi Outlander, verzi PHEV (plug-in hybrid) nevyjímaje, kde je upravena na spolupráci s elektromotorem.

Paříž živě: Mitsubishi GT-PHEV - Nový Outlanderu má čtyři motory (+foto)

Paříž živě: Mitsubishi GT-PHEV - Nový Outlanderu má čtyři motory (+foto)

A právě verzi, kdy zadní nápravu roztáčí elektromotor, Mitsubishi usilovně vylepšuje. Jejich SUV ofenzíva počítá s hybridními verzemi prakticky pro všechny v Evropě nabízené modely, a tak tato čtyřkolka na zdejším trhu momentálně neperspektivnější.

Nove nastavení počítá s nejrůznějšími jízdními režimy a bude měnit reakce a chování systému v závislosti na předem stanovených konfiguracích. Takové nastavení bude řidičům pomáhat v případě ztráty přilnavosti na přední nápravě, kdy systém pošle masivní porci točivého momentu na zadní kola. V případě ztráty na zadních kolech je výhoda v tom, že systém elektromotor odstřihne daleko rychleji, než by to zvládnul konvenční systém pohonu všech kol. Počítá se také s vektorováním točivého momentu na zadních kolech, což je systém zlepšující dynamické vlastnosti daného vozu.

Mitsubishi odhaluje Eclipse Cross: Do Ženevy přijede s novým motorem

Mitsubishi odhaluje Eclipse Cross: Do Ženevy přijede s novým motorem

První prototypy Outlanderu PHEV už jsou v testovacím cyklu a podle dostupných informací jsou tyto vozy vybaveny jízdními režimy pro sníh a bláto.

Nová verze S-AWC bude dostupná pro nejnovější crossovery značky, což je karosářská varianta, kterou Mitsubishi hodlá protěžovat. Alespoň na evropském trhu určitě. Kdy konkrétně bude nový systém uveden do sériové výroby, není jasné.

Je pravděpodobné, že Nissan, nový majitel „třech diamantů“, si tuto technologii také osvojí. Jeho vedení momentálně prověřuje možnosti spolupráce, což se dá volně přeložit jako sdílení dílů, technologií, nápadů, dodavatelů, výrobních závodů, salónů a dalších prvků, které sníží náklady. To samé už Nissan uskutečnil s Renaultem, když stejný postup aplikoval u levnějších značek Dacia a Datsun.

V přiloženém videu se můžete podívat, jak funguje hybridní systém automobilky Mitsubishi u modelu Outlander PHEV.

TEST Subaru XV 1,6i Lineartronic: Kompromis, ale ten nejlepší!

Subaru XV 1,6i Lineartronic

Subaru XV se na přelomu roku dostalo na trh v druhé generaci. Od té minulé se vizuálně moc neliší, ale japonští technici vůz vyladili téměř k dokonalosti.

20.  2.  2018 | Radek Pecák | 76 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

17.  2.  2018 | Radek Pecák | 15 příspěvků
Minitest Ford Fiesta Vignale 1.0 EcoBoost: V čem je ta prémie?

Ford Fiesta 1.0 EB Vignale (minitest)

Vyplatí se koupě té nejvíce vyšňořené Fiesty? Vyzkoušeli jsme ji s litrovým motorem EcoBoost o výkonu 103 kW.

15.  2.  2018 | Milan Lažanský | 25 příspěvků