Japonská značka naznačuje postupný odchod z evropského trhu. Novinek se tu zřejmě už nedočkáme.
Na konci letošního května se často probíral nový byznys plán finančně strádající aliance Renault-Nissan-Mitsubishi. Slyšeli jsme, co chystá Renault a co chystá Nissan, kroky Mitsubishi však byly v rámci restrukturalizace celé společnosti a záměru ušetřit 2 miliardy euro (asi 55,2 miliardy korun) trochu v pozadí.
Z informací britského Autocaru ale můžeme mít částečnou představu, jak se bude s Mitsubishi vyvíjet situace na evropském trhu. Japonská značka se chce více zaměřit na trh jihovýchodní Asie, kde si drží větší zisky, a ve smyslu šetření nákladů zastaví uvádění nových modelů na trhu Evropy.
Lze si tedy představit, že cílem Mitsubishi je nakonec úplný odchod z evropského trhu. Na automobilovém trhu zde japonská značka zastává pouze 1 %, ve zmíněné jihovýchodní Asii má podíl 6,4 %. Ani Severní Amerika pak není pro Mitsubishi úrodnou půdou s ještě nižším podílem jen 0,9 %.
Nových generací pick-upu L200 či SUV Outlander se tedy už nejspíš v Evropě nedočkáme. Prodej dosavadních modelů bude nicméně pokračovat i v nejbližší budoucnosti. Neuvedení nástupců však nevyhnutelně zajistí, že současné vozy postupně zmizí z trhu, jelikož nebudou v následujících letech splňovat zdejší emisní normy.
Nejspíš tak koukáme ještě pár let dopředu, než Mitsubishi v Evropě zcela ukončí činnost. U Nissanu se pak odchod ze starého kontinentu nečeká, bude pokračovat v prodeji svých populárních modelů, vůči Mitsubishi má zde totiž mnohem silnější pozici.