Mitsubishi pomalu končí s Evropou. Nemá zde v plánu představovat nové modely

Japonská značka naznačuje postupný odchod z evropského trhu. Novinek se tu zřejmě už nedočkáme.

Na konci letošního května se často probíral nový byznys plán finančně strádající aliance Renault-Nissan-Mitsubishi. Slyšeli jsme, co chystá Renault a co chystá Nissan, kroky Mitsubishi však byly v rámci restrukturalizace celé společnosti a záměru ušetřit 2 miliardy euro (asi 55,2 miliardy korun) trochu v pozadí.

Outlander PHEV je teď levnější až o 100 tisíc Kč. Mitsubishi rozjelo letní slevy

Outlander PHEV je teď levnější až o 100 tisíc Kč. Mitsubishi rozjelo letní slevy

Z informací britského Autocaru ale můžeme mít částečnou představu, jak se bude s Mitsubishi vyvíjet situace na evropském trhu. Japonská značka se chce více zaměřit na trh jihovýchodní Asie, kde si drží větší zisky, a ve smyslu šetření nákladů zastaví uvádění nových modelů na trhu Evropy.

Lze si tedy představit, že cílem Mitsubishi je nakonec úplný odchod z evropského trhu. Na automobilovém trhu zde japonská značka zastává pouze 1 %, ve zmíněné jihovýchodní Asii má podíl 6,4 %. Ani Severní Amerika pak není pro Mitsubishi úrodnou půdou s ještě nižším podílem jen 0,9 %.

České Mitsubishi proměnilo pick-up L200 k nepoznání. Je z něj expediční speciál

České Mitsubishi proměnilo pick-up L200 k nepoznání. Je z něj expediční speciál

Nových generací pick-upu L200 či SUV Outlander se tedy už nejspíš v Evropě nedočkáme. Prodej dosavadních modelů bude nicméně pokračovat i v nejbližší budoucnosti. Neuvedení nástupců však nevyhnutelně zajistí, že současné vozy postupně zmizí z trhu, jelikož nebudou v následujících letech splňovat zdejší emisní normy.

Nejspíš tak koukáme ještě pár let dopředu, než Mitsubishi v Evropě zcela ukončí činnost. U Nissanu se pak odchod ze starého kontinentu nečeká, bude pokračovat v prodeji svých populárních modelů, vůči Mitsubishi má zde totiž mnohem silnější pozici.

Minitest BMW M850i xDrive Gran Coupé: Osm válců a čtyři věčně vysmáté hlavy

BMW M850i xDrive GC

Třetí karosářská varianta uzavírá náš obrázek o tom, jaká vlastně nová osmička je. Zároveň nám ale nedá si nevzpomenout na jedno z nejlepších aut na trhu. To je totiž také z Mnichova.

6.  8.  2020 | Vladimír Kadera | 29 příspěvků
Za volantem Volkswagenu ID.3 (150 kW): Zásadní? To ano! Ale vážně i revoluční?

Volkswagenu ID.3 (150 kW)

Pro značku Volkswagen má být zásadním modelem jako kdysi Brouk a Golf. Elektromobil ID.3 nabral zpoždění, teď se ale konečně hlásí o slovo.

4.  8.  2020 | Stanislav Kolman | 81 příspěvků
Minitest elektromobilu Mini Cooper SE: Kulový blesk září jasně, ale jen krátce

Mini Cooper SE

Je lépe vyvážený než benzinový originál, a navíc má dost elektrických koní na to, abychom mu mohli bez ironie říkat ostrý hatchback. S malou kapacitou akumulátorů je to ale omezená, a kvůli ceně ne právě levná forma zábavy.

2.  8.  2020 | Miro Mihálik | 27 příspěvků