Mitsubishi Pajero Sport: SUV, které mine Evropu

Na moskevském autosalonu představí Mitsubishi nové Pajero s přívlastkem Sport. A místo představení není zvoleno náhodně.
Mitsubishi Pajero Sport: SUV, které mine Evropu

Mnoho automobilek se v současné době snaží protlačit na rychle se rozvíjející Ruský trh a Rusům ukázaly, co dovedou, se jednotliví výrobci vytasí na moskevském autosalonu s tím nejlepším ze svých repertoárů. Japonské automobilce Mitsubishi se za minulý rok povedlo v Rusku prodat přibližně 100 tisíc vozidel, letos jich plánuje prodat ještě o 40 tisíc více a k dosažení tohoto výsledku má pomoci i nový model Pajero Sport.

Nové Mitsubishi je určeno pro Rusko, blízký východ, Austrálii a Jižní Ameriku. Model ponese v každé této oblasti jiný název. Zatímco v Rusku a na východě se bude prodávat pod jménem Pajero Sport, Australané jej budou znát pod názvem Challenger a Američani zas pod názvem Montero a Nativa. Automobilka oznámila, že vůz se do Evropy a Severní Ameriky určitě nedostane, Mitsubishi zde má totiž vytvořeno poměrně silné portfolio modelů SUV a kromě toho zde významnou roli hraje i silná konkurence.

Mitsubishi Pajero Sport přináší v podstatě všechno, co můžeme čekat od klasického SUV. Kromě zdařilého designu se může vůz pochlubit i vysokým stupněm variability a komfortnosti. Samozřejmostí je dodatečná třetí řada sedadel, takže se v něm pohodlně sveze i sedm pasažérů. Zajímavostí je pak speciálně navržený zavazadlový prostor, který automobilka prezentuje jako „vodě odolný“. Je to zejména kvůli obyvatelům těch oblastí, které pravidelně zaplavuje voda v důsledku klimatických a meteorologických změn. Oproti Evropské verzi má Pajero Sport speciálně vyztužený rám pro zajištění větší odolnosti v náročnějším terénu.

V nabídce motorů budou zastoupeny dva vznětové agregáty a jeden zážehový. Jako první zde figuruji dva vznětové agregáty o objemech 2,5 a 3,2 l s technologií vstřikování common rail. Jediný zástupce zážehových jednotek je 3,5 litrový šestiválec. Jak se na SUV patří, ani Pajeru Sport nechybí pohon všech čtyř kol. Na bližší údaje o převodovkách a jednotlivých parametrech agregátů si však budeme muset ještě počkat.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
Mitsubishi Pajero Sport
Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity je v podstatě běžný městský skútr, který ale díky své koncepci nabízí řadu výhod. Můžete ho řídit i s běžným béčkem nebo řidičákem A1, nabízí extra porci stability navíc a může ho tak řídit i naprostý začátečník. Navíc, ze semaforů odjedete vždy jako první a ve finále nabízí i nejnižší cenu ze všech tříkolových skútrů.

25.  6.  2017 | Michal Žďárský | 10 příspěvků
Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Na dovolenou si velká část motoristů bere i své bicykly. Pokud je nechcete převážet na střešním nosiči, zbývá řešení v podobě upevnění nosiče na víko zavazadelníku či na tažné zařízení. Švýcarský autoklub otestoval obě varianty na různých modelech.

18.  6.  2017 | Milan Lažanský | 33 příspěvků
Test: VW Golf GTI je i po faceliftu nejlepším hot-hatchem všedních dnů...

Volkswagen Golf GTI (2017)

Nedávný facelift Volkswagenu Golf se dotkl i verze GTI. Vyzkoušeli jsme základní variantu s manuální převodovkou.

15.  6.  2017 | Milan Lažanský | 44 příspěvků