Mitsubishi Pajero 2010: pár jemných úprav a nový agregát

Mitsubishi Pajero 2010: pár jemných úprav a nový agregát

Evropská divize automobilky Mitsubishi si pro vrcholný off road s trojicí diamantů na přídi připravila několik úprav, které mají vozu dodat druhý dech v dalším boji s konkurencí. Ta nejpodstatnější změna se přitom odehrála pod kapotou, kde si může zákazník dopřát upravený 3,2 litrový vznětový agregát DI-D, který nyní disponuje výkonem 147 kW/200 koní. Z čisto matematického pohledu to pak znamená až 25 procentní nárůst výkonu oproti předchozí verzi. Zvýšený výkon pramení z točivého momentu 441 Nm, pozvednutého z předchozích 381 Nm.

U čísel ale zdaleka nekončíme, automobilka totiž k tomu všemu poupravila i pětistupňovou manuální převodovku, čím se nezlepšily ani tak jízdní vlastnosti ale hlavně spotřeba. Oproti 9,2 l/100 km si inovovaný diesel „vezme“ v kombinovaném provozu už jenom 8,5 litru nafty, u automatické převodovky se spotřeba zvedne na stále přijatelných 9,6 litru.
Další úpravy pak nalezneme v nabídkách 17-ti a 18-ti palcových kol, v multimediálním komunikačním systému MMCS a Mitsubishi avizovalo i lepší odhlučnění interiéru.
Novinka by se na evropských trzích měla objevit již během následujících týdnů.
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
Mitsubishi Pajero 2010
Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity je v podstatě běžný městský skútr, který ale díky své koncepci nabízí řadu výhod. Můžete ho řídit i s běžným béčkem nebo řidičákem A1, nabízí extra porci stability navíc a může ho tak řídit i naprostý začátečník. Navíc, ze semaforů odjedete vždy jako první a ve finále nabízí i nejnižší cenu ze všech tříkolových skútrů.

včera | Michal Žďárský | 9 příspěvků
Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Na dovolenou si velká část motoristů bere i své bicykly. Pokud je nechcete převážet na střešním nosiči, zbývá řešení v podobě upevnění nosiče na víko zavazadelníku či na tažné zařízení. Švýcarský autoklub otestoval obě varianty na různých modelech.

18.  6.  2017 | Milan Lažanský | 33 příspěvků
Test: VW Golf GTI je i po faceliftu nejlepším hot-hatchem všedních dnů...

Volkswagen Golf GTI (2017)

Nedávný facelift Volkswagenu Golf se dotkl i verze GTI. Vyzkoušeli jsme základní variantu s manuální převodovkou.

15.  6.  2017 | Milan Lažanský | 44 příspěvků