Mitsubishi Pajero 2010: pár jemných úprav a nový agregát

Evropská divize automobilky Mitsubishi si pro vrcholný off road s trojicí diamantů na přídi připravila několik úprav, které mají vozu dodat druhý dech v dalším boji s konkurencí. Ta nejpodstatnější změna se přitom odehrála pod kapotou, kde si může zákazník dopřát upravený 3,2 litrový vznětový agregát DI-D, který nyní disponuje výkonem 147 kW/200 koní. Z čisto matematického pohledu to pak znamená až 25 procentní nárůst výkonu oproti předchozí verzi. Zvýšený výkon pramení z točivého momentu 441 Nm, pozvednutého z předchozích 381 Nm.

U čísel ale zdaleka nekončíme, automobilka totiž k tomu všemu poupravila i pětistupňovou manuální převodovku, čím se nezlepšily ani tak jízdní vlastnosti ale hlavně spotřeba. Oproti 9,2 l/100 km si inovovaný diesel „vezme“ v kombinovaném provozu už jenom 8,5 litru nafty, u automatické převodovky se spotřeba zvedne na stále přijatelných 9,6 litru.
Další úpravy pak nalezneme v nabídkách 17-ti a 18-ti palcových kol, v multimediálním komunikačním systému MMCS a Mitsubishi avizovalo i lepší odhlučnění interiéru.
Novinka by se na evropských trzích měla objevit již během následujících týdnů.
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
Mitsubishi Pajero 2010
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

včera | Jan Mička | 27 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 21 příspěvků