Mitsubishi oživí slavnou značku Ralliart. V Evropě se ale radovat nebudeme

Bílá, oranžová a červená, plameny šlehající z výfuků Lancerů Evo... Ne, takhle návrat Ralliartu na scénu neproběhne. A u nás bohužel vůbec ne.

Automobilka Mitsubishi zveřejnila na svých korporátních stránkách prezentaci finančních výsledků za loňský rok. Mezi spoustou grafů, tabulek, čísel, údajů o zisku a ztrátách i změnách v cash flow se objevil zajímavý „slajd“, nadepsaný slovy „Směrem k realizaci Mitsubishi Motor-ovosti,“ následovaný zmínkou o oživení značky Ralliart.

Stránka v prezentaci dále obsahovala obrázek pick-upu Mitsubishi Triton v tradičních barvách a snímek odkazující na díly Ralliart. Hurá? Ne tak docela. Celá prezentace se silně soustředí na trhy ASEAN, tedy Sdružení národů jihovýchodní Asie. Evropa je zmiňována v souvislosti s pozastavením vývoje nových modelů, snížení počtu zastoupení z 32 na 17 zemí a příchod přeznačkovaného modelu od Renaultu.

Sportovní oddělení automobilky Mitsubishi s názvem Ralliart je už od 80. let spojeno se závodními úspěchy na rallyových i asfaltových tratích. Jsou s ním spjaty hvězdy formátu Mäkkinena, Schwarze, Panizziho nebo Delecoura. Fungování divize bylo výrazně utlumeno v dubnu roku 2010.

Mitsubishi

Mitsubishi je japonský průmyslový koncern skládají se z mnoha společností různých zaměření. Začal v roce 1870 jako loďařská firma.

Výroba automobilů se u Mitsubishi datuje od roku 1917. Model A byl první japonský sériový automobil.

Mitsubishi Space Star • Mitsubishi Outlander • Mitsubishi ASX • Mitsubishi Eclipse Cross • Mitsubishi  L200

Diskuze (1) Další článek: Staré Ferrari 250 GT? Kdepak, RML Short Wheelbase je nové a vyrobené v Británii

Témata článku: , , , , , , , , , , , , , , , , ,