Mitsubishi Outlander III: stejné rozměry, nová technika

Třetí generace SUV Mitsubishi Outlander je zde. Napřesrok se dočkáme i plug-in hybridu.

Od roku 2001 se ve dvou generacích vyrobilo již bezmála milion vozů Mitsubishi Outlander (na domácím trhu zprvu prodávaných pod jménem Airtek). Po řadě úniků dílčích informací a fotografií je zde třetí generace v plné parádě. A mnoha překvapení se nedočkáme. Novinka vychází ze studie Mitsubishi PX-MiEV II z loňského autosalonu v Tokiu. Outlander III se začne prodávat nejprve v létě v Rusku, do podzimu bychom se jej měli dočkat také u nás.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Mitsubishi Outlander: úspěšný příběh pokračuje třetím dílem

Jak bylo jasné již z prvních uvolněných snímků, odlišností od studie mnoho nebude, za zmínku stojí snad jen jemněji tvarovaná příď a větší zrcátka. Stejně jako Outlander II, také Outlander III uveze až sedm cestujících. Interiér má být větší, ale především opatřený kvalitnějšími obkladovými a potahovými materiály než dosud.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Třetí generace Outlanderu je zvenčí na milimetr stejně velká jako ta druhá

A teď něco k rozměrům. Nový Outlander vyjíždí na podvozku s rozvorem náprav 2 670 mm, je dlouhý 4 655 mm, široký 1 800 mm a 1 680 mm. Pokud chcete tyto rozměry srovnat se stávající, druhou generací Outlanderu, budete možná překvapeni: novinka je ve všech výše zmíněných ohledech na milimetr stejná…

Mitsubishi Outlander 2,2 DI-D TC-SST: pohodář

Mitsubishi Outlander 2,2 DI-D TC-SST: pohodář

Pro Evropany se nabídka pohonných jednotek zmenší o polovinu, k mání bude pouze jeden zážehový a jeden vznětový motor. Nejprve k „benzínu“. Nový čtyřválec 2,0i z řady MIVEC dosahuje výkonu 150 koní (110 kW) a točivého momentu 195 Nm, což je v porovnání s předchůdcem sice o 2 kW více, ale zároveň o 4 Nm méně…

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Nové motory (zážehový MIVEC a vznětový DI-D) nevynikají výkonovými parametry, mají však přinést klidnější chod a nižší spotřebu

Vznětová jednotka 2,2 DI-D Clean Diesel dává 150 koní (110 kW) a točivý moment 380 Nm. S dosavadními motory 2,4i MIVEC/125 kW a 2,2 DI-D/130 kW se do budoucna již nepočítá. Podle použitého motoru a příslušného trhu bude nový Outlander dostupný s pohonem předních, nebo všech kol.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Také nový Outlander uveze až sedm cestujících. V případě potřeby lze sedadla obou zadních řad sklápět do úrovně podlahy zavazadlového prostoru

Provedení se zážehovým motorem je standardně doplněno pětistupňovou (!), manuálně řazenou převodovkou, diesel dostane „šestikvalt“. Nepatříte-li k příznivcům řadicí páky, můžete dostat pro MIVEC bezstupňovou převodovku CVT a pro "common-rail" DI-D klasický šestistupňový „automat“.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Pracoviště řidiče působí robustním a hodnotným dojmem

Zřejmě nejzajímavější informace kolem nového Outlanderu se týkají jeho hybridního provedení, jež má do prodejů nastoupit na začátku příštího roku. Půjde o plug-in hybrid, tedy vůz schopný dobíjení i z externích nabíječek. Proto snad ani nepřekvapí, že u Mitsubishi slibují průměrnou spotřebu jen 2,0 l/100 km a emise CO2 pod hranicí 50 g/km.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Grafika přístrojového štítu s barevným displejem uprostřed připomíná ostatní soudobé modely značky Mitsubishi včetně menšího ASX 

Jízdní dosah má překračovat slušných 800 km, ale jak jsem naznačil výše, pokud to auto budete nabíjet doma ze zásuvky, těžko můžete porovnávat spotřebu spalovacího motoru, který v tomto Outlanderu má hrát především úlohu generátoru elektrické energie. Půjde o zážehový dvoulitr MIVEC, jenž má skrze dosud blíže neupřesněné akumulátory pohánět dvojici elektromotorů, po jednom na přední a zadní nápravě.
 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Mitsubishi Outlander bude napřesrok k mání také jako plug-in hybrid
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

včera | Michal Žďárský | 1 příspěvek
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků