Mitsubishi Outlander GT: vrcholné provedení

Americké zastoupení Mitsubishi zákazníkům pro rok 2010 nabídne i Outlander v provedení GT s technickými prvky z Lanceru Evo.

Model Outlander prošel pro modelový rok 2010 dílčími změnami, o nichž jsme vás informovali na tomto místě. Americké zastoupení Mitsubishi však představilo navíc ještě vrcholné provedení GT, jež ve větší míře vychází ze studie Outlander GT z letošního autosalonu v New Yorku, kterou jsme vám představili na tomto místě.

Z této studie si sériový Outlander GT sice neodnesl specifický tříramenný volant, chromované doplňky karosérie ani devatenáctipalcové ráfky O.Z., ale těšit se můžeme alespoň na slibovaný systém S-AWC (Super All-Wheel Control) odvozený ze soustavy použité ve voze Lancer Evo X. 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Srdcem tohoto systému je aktivní přední diferenciál s proměnnou svorností, jenž se díky elektronické regulaci celého pohonného traktu podílí na omezení rozdílů otáček nejen mezi koly na přední a zadní nápravě, ale také na každé straně zvlášť, čímž přispívá k lepším jízdním a trakčním vlastnostem a stabilitě. Mitsubishi Outlander GT přichází s osmnáctipalcovými litými ráfky, vylepšeným interiérem s koženým čalouněním (za příplatek je tento materiál použit i k obkladu palubní desky), sportovními předními sedadly, hliníkovými pedály, barevným LCD s úhlopříčkou 3,5 palců uloženým na středové konzoli, střešním oknem nebo výkonnou audiosoustavou Rockford Fosgate o výkonu 710 W. 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Někteří mohou namítat, že Outlander GT se od ostatních verzí liší jen několika těmito cetkami, a budou mít pravdu. Ale Američané si potrpí na okázalá jména a komfortní výbavu, a proto jim Outlander GT jistě postačí. A možná si ani nevšimnou, že tato vrcholná verze bez jakýchkoli změn přejímá pohonou jednotku standardního Outlanderu XLS, tedy třílitrový šestiválec s výkonem pro modelový rok posíleným o 10 koní na výsledných 230 koní (168 kW) při 6 250 ot./min. Výkon  se přenáší na kola obou náprav skrze šestistupňovou automatickou převodovku s možností manuálního řazení skrze páčky pod volantem.

Konečná cena nového Mitsubishi Outlanderu GT byla stanovena na bezmála „baťovských“ 29 250 dolarů.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Mitsubishi Outlander GT
Test Dacia Duster II dCi 110 4x4: Pouze pro silnici je jí škoda

Dacia Duster II 1.5 dCi 4x4

Příroda vytvořila v polovině ledna opravdu vhodné podmínky pro testování nové generace oblíbeného SUV Dacia Duster. Jezdili jsme s ním v hlubokém bahně i na zasněžených silnicích.

včera | Radek Pecák | 11 příspěvků
Minitest Volkswagen Touareg Masaj 3.0 TDI: Nesnáším loučení!

VW Touareg Masaj 3.0 TDI (minitest)

Dnešním testem dáváme poslední sbohem druhé generaci Volkswagenu Touareg. Velké a bytelné SUV s oprávněnými terénními ambicemi tady s námi bude už doslova jenom pár týdnů.

21.  1.  2018 | Jan Mička | 30 příspěvků
Test Toyota Land Cruiser 2.8 D-4D: Žádný úkol není nesplnitelný

Toyota Land Cruiser 2.8 D-4D

Toyota sice v Evropě propaguje hybridy, stále však nabízí i nezničitelná auta, která ji v minulosti proslavila.

18.  1.  2018 | Radek Pecák | 14 příspěvků