Mitsubishi Outlander GT: SUV s přídí Lanceru

Mitsubishi v New Yorku představilo svoji studii Outlander GT Prototype s předkem naroubovaným z Lanceru.

Když Mitsubishi předloni uvedlo novou generaci svého Lanceru, o němž jsme psali třeba na tomto místě, vzbudila jeho mohutná lichoběžníková maska s ostře seřízlými horními okraji předních světlometů smíšené reakce.

Automobilka ale nechala veřejnost tomuto řešení přivyknout a použila jej na svém sportovně střiženém prototypu SUV Outlander GT. Pod kapotou má pohonnou jednotku vyšlechtěnou z provedení Outlander XLS, tedy vidlicová šestiválec 3,0 MIVEC. Úpravy na sacím traktu, nově tvarované vačky a vyšší kompresní poměr přidaly 10 koní výkonu na výsledných 230 koní. Vrchol točivého momentu byl rovněž umístěn do nižších otáček.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Označení GT jasně naznačuje, jakým směrem se snahy konstruktérů při vývoji této studie ubíraly, tedy k zlepšení jízdních vlastností a výkonů. Pod devatenáctipalcovými ráfky OZ Racing prosvítají brzdiče Brembo, což mohutnému SUV přidává na kontaktu s vozovkou a schopnostech opakovaně brzdit z velkých rychlostí

Bezpečné výlety mimo asfalt zajišťuje v rallye osvědčený systém trvalého pohonu S-AWC sv omezenou svorností předního diferenciálu. Jak se již stalo v kraji zvykem, pozornost byla i při vývoji Outlanderu GT  věnována i zajištění slušné spotřeby paliva, kterou však Mitsubishi neuvedlo. Taktéž se nezmínilo o tom, jakým způsobem do ní pozitivně zasáhlo zařazení nového systému Idle Neutral Logic. Ten při zastavení automaticky řadí na převodovce neutrál a teprve po uvolnění brzdového pedálu znovu řadí.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Stranou nezůstaly ani pokrokové technologie v interiéru. Outlander GT tak disponuje zábavním a navigačním systémem s hlasovým ovládáním nebo možností bezdrátového připojení telefonů či vnějších paměťových zařízení skrze Bluetooth 2.0 nebo přímo přes porty USB. Samozřejmostí je plná synchronizace s těmito externími jednotkami. Interiér byl vylepšen s použitím umělé kůže se zvárazněnými stehy a chromovaných doplňků. Stylu Lancer Evolution odpovídají chromované pedály a sportovní volant.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Ačkoli je Outlander GT označován za prototyp, jeho detaily jsou propracované a takřka žádají o zahájení sériové výroby. A podle nás se jí brzy skutečně dočkáme, představení produkční verze lze očekávat již na podzim ve Frankfurtu.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek 
Mitsubishi Outlander GT Prototype
Test ojetiny BMW řady 1: Bazarový průšvihář s dokonalým podvozkem

Test ojetiny BMW řady 1

Ceny jedničkových BMW už klesly pod stotisícovou metu. Vybírejte ale pečlivě.

dnes | David Rusol | 5 příspěvků
Test Kia Stonic 1.0 T-GDI: Hřebíček trefený na hlavičku

Kia Stonic 1,0 T-GDI

Značka Kia letos zažívá velkou produktovou ofenzívu, což se nakonec projevilo i v počtu nominaci do ankety Světové auto roku. Zcela nový model Stonic má ambice stát se jedním z nejdůležitějších v její nabídce.

16.  11.  2017 | Radek Pecák | 8 příspěvků
TEST Fiat 124 Spider - Miata po italsku je víc než jen víkendovka...

Fiat 124 Spider

Oproti Mazdě MX-5 je větší, těžší a chybí mu atmosférický motor. To zní jako cesta do pekel, ale jaká je "Fiata" doopravdy?

14.  11.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky