Mitsubishi Outlander GT: SUV s přídí Lanceru

Mitsubishi v New Yorku představilo svoji studii Outlander GT Prototype s předkem naroubovaným z Lanceru.

Když Mitsubishi předloni uvedlo novou generaci svého Lanceru, o němž jsme psali třeba na tomto místě, vzbudila jeho mohutná lichoběžníková maska s ostře seřízlými horními okraji předních světlometů smíšené reakce.

Automobilka ale nechala veřejnost tomuto řešení přivyknout a použila jej na svém sportovně střiženém prototypu SUV Outlander GT. Pod kapotou má pohonnou jednotku vyšlechtěnou z provedení Outlander XLS, tedy vidlicová šestiválec 3,0 MIVEC. Úpravy na sacím traktu, nově tvarované vačky a vyšší kompresní poměr přidaly 10 koní výkonu na výsledných 230 koní. Vrchol točivého momentu byl rovněž umístěn do nižších otáček.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Označení GT jasně naznačuje, jakým směrem se snahy konstruktérů při vývoji této studie ubíraly, tedy k zlepšení jízdních vlastností a výkonů. Pod devatenáctipalcovými ráfky OZ Racing prosvítají brzdiče Brembo, což mohutnému SUV přidává na kontaktu s vozovkou a schopnostech opakovaně brzdit z velkých rychlostí

Bezpečné výlety mimo asfalt zajišťuje v rallye osvědčený systém trvalého pohonu S-AWC sv omezenou svorností předního diferenciálu. Jak se již stalo v kraji zvykem, pozornost byla i při vývoji Outlanderu GT  věnována i zajištění slušné spotřeby paliva, kterou však Mitsubishi neuvedlo. Taktéž se nezmínilo o tom, jakým způsobem do ní pozitivně zasáhlo zařazení nového systému Idle Neutral Logic. Ten při zastavení automaticky řadí na převodovce neutrál a teprve po uvolnění brzdového pedálu znovu řadí.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Stranou nezůstaly ani pokrokové technologie v interiéru. Outlander GT tak disponuje zábavním a navigačním systémem s hlasovým ovládáním nebo možností bezdrátového připojení telefonů či vnějších paměťových zařízení skrze Bluetooth 2.0 nebo přímo přes porty USB. Samozřejmostí je plná synchronizace s těmito externími jednotkami. Interiér byl vylepšen s použitím umělé kůže se zvárazněnými stehy a chromovaných doplňků. Stylu Lancer Evolution odpovídají chromované pedály a sportovní volant.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Ačkoli je Outlander GT označován za prototyp, jeho detaily jsou propracované a takřka žádají o zahájení sériové výroby. A podle nás se jí brzy skutečně dočkáme, představení produkční verze lze očekávat již na podzim ve Frankfurtu.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek 
Mitsubishi Outlander GT Prototype
Test Toyota Land Cruiser 2.8 D-4D: Žádný úkol není nesplnitelný

Toyota Land Cruiser 2.8 D-4D

Toyota sice v Evropě propaguje hybridy, stále však nabízí i nezničitelná auta, která ji v minulosti proslavila.

včera | Radek Pecák | 6 příspěvků
Minitest Subaru Forester 2.0i-L: Vylepšený kmet dostal dvě oči navíc

Subaru Forester 2.0iL (minitest)

Forester chce v letošním roce k poctivému podvozku nabídnout i porci aktivní bezpečnosti. Přesvědčí matador kategorie i ty "bezpečně smýšlející"?

16.  1.  2018 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Minitest Mitsubishi ASX 1,6 MIVEC: Jsou vylepšení znát?

Mitsubishi ASX 1,6 MIVEC (minitest )

Mitsubishi ASX se v provedení modelového roku 2018 nezměnilo po technické stránce, zapracovalo ale na designu.

13.  1.  2018 | Radek Pecák | 15 příspěvků