52
Fotogalerie

Mitsubishi Outlander 2.2 DI-D 180 k - kůň za tisíc Kč

Podobně jako Volvo nabízí pro vybrané modely čip Polestar, tedy jakýsi tovární chiptuning, začala automobilka Mitsubishi na českém trhu nabízet Outlander posílený o 30 koní. A hlavní roli opět hraje chiptuning.

Kapitoly článku:


Mitsubishi Outlander je podle mnohých auto tak ošklivé, že i noc je proti němu povedená uchazečka o titul Miss. Vzhled je ale velmi subjektivní záležitostí. I když jsem se podle fotek také z nového vzhledu modelu Outlander zrovna neradoval, po několika testech jsem musel změnit svůj názor. Ano, rozhodně je nastoupivší generace o dost jiná, než ta minulá, ale jinak jde o hodně povedené SUV, které možná nemá kdo ví jaké ambice na jízdu terénem, ale zvládne s veškerým komfortem převézt pět osob a k tomu ještě dvě v trochu stísněnější třetí řadě.

Navíc přidejme chytrá řešení typu posuvných zadních sedadel (ta lze snadno sklopit), v rámci dané kategorie největšího prostoru pro kolena cestujících ve druhé řadě a špatná není ani naftová dva-dvojka naladěná standardně na výkon 150 koní, respektive 380 Nm. Jen tak mimochodem dieselový motor s tímto výkonem je mezi podobně velkými soupeři naprostým evergreenem.

DSC_0720.jpgDSC_0715.jpg 
Design je u Outlanderu neustále skloňované téma. V reálu jde ale i po stránce designu o celkem povedené auto.

Outlander jsme si ale už probrali před časem v testu verze osazené automatickou převodovkou. Kdo tento test nečetl, pro něj mohu stručně shrnout závěr. Možná se vám nebude líbit na pohled, ale jinak má všechno, co SUV pro běžné užívání potřebuje. Vůz se mi dokonce natolik zalíbil, že jsem si ho ve svém osobním SUV-žebříčku zařadil mezi ty vůbec nejlepší. Ne nadarmo se říká, že image je víte na co.

Přidej třicet koní

Samozřejmě se k Outlanderu nevracíme jen tak pro nic za nic. České zastoupení začalo nabízet variantu s výkonem zvednutým na 180 koní a točivým momentem dokonce 450 Nm. Za tyto parametry zaplatíte 30 000 Kč, tedy pokud se podíváme na výkon, jedna koňská síla vás vyjde na rovnou tisícikorunu. Má cenu za to připlácet?

DSC_0743.jpggraf.jpg
Motor nově nabízí místo 150 koní rovných 180 koní a točivý moment zvednutý dokonce na 450 Nm.

Po týdnu stráveném za volantem tohoto zajímavého Japonce musím říci, že rozhodně má. Na stovce jste totiž za 9,1 s (standardní provedení zvládne stejnou disciplínu za 10,2 s) a maximální rychlost se vám posune z původních 200 km/h o tři kilometry v hodině výše. Jen tak pro pobavení trocha kupeckých počtů, které tentokrát už tak výhodně nevypadají. Jeden km/h navíc vás vyjde na rovnou desítku. Ale jak asi tušíte, o maximální rychlosti tahle posílená varianta tak docela není.

Aby bylo učiněno porovnávání za dost, musím ještě zmínit spotřebu paliva. Zatímco slabší diesel si řekne podle tabulek o 6,5 l/100 km ve městě, respektive 5,4 l/100 km v kombinovaném provozu, 180 k verze má mezi oficiálními údaji zapsáno 7,1 l/100 km ve městě a 5,7 l/100 km průměrně. Je to logické, tahle varianta moc pěkně jede, což se při využívání plného potenciálu motoru na spotřebě velmi snadno podepíše. No a ta pak stoupá klidně k desetilitrové hranici. 

Mitsubishi

Mitsubishi je japonský průmyslový koncern skládají se z mnoha společností různých zaměření. Začal v roce 1870 jako loďařská firma.

Výroba automobilů se u Mitsubishi datuje od roku 1917. Model A byl první japonský sériový automobil.

Mitsubishi Space Star • Mitsubishi Outlander • Mitsubishi ASX • Mitsubishi Eclipse Cross • Mitsubishi  L200

Doporučujeme

Články odjinud