27
Fotogalerie

Mitsubishi Outlander 2016 je Octavia RS230 ve verzi SUV [první jízdní dojmy]

Kapitoly článku:


Motory i více pohodlí

Zájemci o Outlander mají na výběr dvě verze. Buď zvolí dvoukolku s benzinovým motorem, nebo sáhnou po dieselu, který je vždy spojen s pohonem 4x4. Ovšem pozor, samosvor na přední nápravě dostanete pouze ve vrcholné výbavě Instyle, jak již bylo řečeno.

I motorů se týkají jisté novinky. Benzinový dvoulitr (110 kW/150 k) používá kromě variabilního časování také variabilní zdvih sacích ventilů, u dieselu (2.2 DI-D 110 kW/150 k) se ke slovu dostal zásobníkový katalyzátor oxidů dusíku. Ten tyto emise zachycuje a pokud dojde k jeho naplnění, řídicí jednotka motoru obohatí směs tak, aby se dostalo palivo až do tohoto katalyzátoru, kde se oxidy dusíku chemickou reakcí rozloží. Tento proces trvá tři až pět sekund.

_DSC0749.jpg_DSC0754.jpg_DSC0753.jpg
V interiéru se toho na první pohled mnoho neudálo, ale změny tu jsou. Třeba nový volant, vylepšené sedačky a hlavně o poznání lepší odhlučnění

Další výrazná inovace se pak týká odhlučnění interiéru. Na hluk se zaměřilo celkem 34 změn zahrnujících například izolaci kolem blatníků, upravené těsnění, silnější boční okna nebo akustickou vrstvu na čelním skle a dynamické tlumiče hluku. Výsledek je velmi znát. Outlander je uvnitř relativně tichý i při rychlostech více než 160 km/h.

V interiéru můžete při podrobnějším zkoumání najít ještě několik dalších novinek. Třeba jiné dekory s imitací dřeva nebo nový volant. Mitsubishi slibuje také přepracované sedačky s tvrdším bočním vedením a lepší materiály. Vše s jediným cílem. Když si teď do Outlandera někdo sedne, měl by mít pocit hodnotnějšího vozu. Něco na této snaze bude.

Outlander po faceliftu je hezčí, skvěle jezdí a uvnitř se také výrazně zlepšil. Ale ne vše si zaslouží chválu. Třeba automatická převodovka je občas poněkud laxní a multimediální systém je už dost za zenitem. Ovládání je nepřehledné a navigace se tak trochu nachází na hranici použitelnosti. Nicméně auto jako celek funguje až překvapivě dobře.

_DSC0756.jpg_DSC0757.jpg_DSC0758.jpg

Cena od 608 450 Kč

Nejlevnější nový Outlander, tedy benzin s pohonem předních kol, vás vyjde na 608 450 Kč. První diesel startuje částkou 733 850 Kč a nejlevnější provedení se samosvorem na přední nápravě má cenovku 914 850 Kč v případě, že zvolíte manuální převodovku. Automat je dražší o 65 000 Kč.

České zastoupení si letos věří na čtyři stovky prodaných Outlanderů, respektive na 2500 prodaných vozů Mitsubishi celkem, což je na tuzemském trhu rekordní výsledek. Koncem roku pak dorazí ještě modernizovaný Outlander v hybridním provedení. U něj se novinky týkají kromě jiného také akumulátorů, na které bude automobilka dávat záruku osm let nebo 160 000 ujetých kilometrů.

Omlazený Outlander se mi velmi líbí. Ano, má své mouchy, ale přesto nabízeným komfortem, praktičností a hlavně jízdními vlastnostmi aktuálně patří mezi nejlepší SUV této třídy na trhu

_DSC0729.jpg_DSC0730.jpg_DSC0731.jpg

Mitsubishi

Mitsubishi je japonský průmyslový koncern skládají se z mnoha společností různých zaměření. Začal v roce 1870 jako loďařská firma.

Výroba automobilů se u Mitsubishi datuje od roku 1917. Model A byl první japonský sériový automobil.

Mitsubishi Space Star • Mitsubishi Outlander • Mitsubishi ASX • Mitsubishi Eclipse Cross • Mitsubishi  L200

Doporučujeme

Články odjinud