Mitsubishi odhaluje Eclipse Cross: Do Ženevy přijede s novým motorem

V Ženevě Mitsubishi představí svůj stěžejní model - SUV Eclipse Cross. Půjde o globální model, který se zařadí mezi ASX a Outlander.

Nové SUV střední velikosti přijíždí se slavným jménem. Z předchozích eclipsů si ale bere kromě označení vlastně jen splývavou linii střechy ve stylu kupé. Přídomek Cross napovídá o zcela jiném zaměření vozu.

Vůz na délku měří 4405 milimetrů, je 1805 milimetrů široký, 1685 milimetrů vysoký a má rozvor 2670 milimetrů. Konkurenci hledejme především u prodejního bestselleru, což je Nissan Qashquai.

Vzhled prozrazuje silnou inspiraci u konceptu XR-PHEV. Zajímavě tvarovaná maska chladiče navazuje na protažené přední zamračené světlomety. Zadní část pak zaujme především rozděleným sklem. Oddělují jej zadní svítilny. Jedná se o další prvek, který má připomínat prvky kupé.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Interiér je o poznání střízlivější. Přesto však při srovnání se svými značkovými sourozenci působí o poznání moderněji. Svůj podíl na tom má zabudovaný infotainment, který se dnes stává možná nejdůležitějším prvkem automobilových interiérů.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Pokrok je i v oblasti nabízených funkcí systému. Lze jej spárovat s chytrými telefony prostřednitvím Apple CarPlay  či Android Auto. Ovládat jej lze skrze touchpad na středové konzoli.

Na výběr bude mezi dvěma motory. Svou premiéru si v Ženevě odbude zcela nový přeplňovaný čtyřválec o obejmu 1,5 litru. Má přímé vstřikování a výkon posílá přes bezestupňovou převodovku CVT. Ve sportovním režimu nabízí osm virtuálních stupňů.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Druhým agregátem je diesel. Agregát o objemu 2,2 litru má svůj původ u francouzského koncernu PSA. Nyní však prošel výraznou modernizací. Odpůrce bezestupňových převodovek potěší spojení tohoto motoru s měničovým automatem s osmi skutečnými stupni. Oba motory spolupracují s pohonem všech čtyř kol s mezinápravovou spojkou.

Mitsubishi ukončí výrobu Lanceru v srpnu. Nová generace je v nedohlednu

Mitsubishi ukončí výrobu Lanceru v srpnu. Nová generace je v nedohlednu

Veškeré technické údaje zatím Mitsubishi nezveřejnilo - do Ženevy tak zřejmě přinese alespoň toto překvapení.

Prohlédněte si obsáhlou fotogalerii:

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Minitest Volkswagen Touareg Masaj 3.0 TDI: Nesnáším loučení!

VW Touareg Masaj 3.0 TDI (minitest)

Dnešním testem dáváme poslední sbohem druhé generaci Volkswagenu Touareg. Velké a bytelné SUV s oprávněnými terénními ambicemi tady s námi bude už doslova jenom pár týdnů.

dnes | Jan Mička | 3 příspěvky
Test Toyota Land Cruiser 2.8 D-4D: Žádný úkol není nesplnitelný

Toyota Land Cruiser 2.8 D-4D

Toyota sice v Evropě propaguje hybridy, stále však nabízí i nezničitelná auta, která ji v minulosti proslavila.

18.  1.  2018 | Radek Pecák | 10 příspěvků
Minitest Subaru Forester 2.0i-L: Vylepšený kmet dostal dvě oči navíc

Subaru Forester 2.0iL (minitest)

Forester chce v letošním roce k poctivému podvozku nabídnout i porci aktivní bezpečnosti. Přesvědčí matador kategorie i ty "bezpečně smýšlející"?

16.  1.  2018 | Milan Lažanský | 2 příspěvky