Mitsubishi odhaluje Eclipse Cross: Do Ženevy přijede s novým motorem

V Ženevě Mitsubishi představí svůj stěžejní model - SUV Eclipse Cross. Půjde o globální model, který se zařadí mezi ASX a Outlander.

Nové SUV střední velikosti přijíždí se slavným jménem. Z předchozích eclipsů si ale bere kromě označení vlastně jen splývavou linii střechy ve stylu kupé. Přídomek Cross napovídá o zcela jiném zaměření vozu.

Vůz na délku měří 4405 milimetrů, je 1805 milimetrů široký, 1685 milimetrů vysoký a má rozvor 2670 milimetrů. Konkurenci hledejme především u prodejního bestselleru, což je Nissan Qashquai.

Vzhled prozrazuje silnou inspiraci u konceptu XR-PHEV. Zajímavě tvarovaná maska chladiče navazuje na protažené přední zamračené světlomety. Zadní část pak zaujme především rozděleným sklem. Oddělují jej zadní svítilny. Jedná se o další prvek, který má připomínat prvky kupé.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Interiér je o poznání střízlivější. Přesto však při srovnání se svými značkovými sourozenci působí o poznání moderněji. Svůj podíl na tom má zabudovaný infotainment, který se dnes stává možná nejdůležitějším prvkem automobilových interiérů.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Pokrok je i v oblasti nabízených funkcí systému. Lze jej spárovat s chytrými telefony prostřednitvím Apple CarPlay  či Android Auto. Ovládat jej lze skrze touchpad na středové konzoli.

Na výběr bude mezi dvěma motory. Svou premiéru si v Ženevě odbude zcela nový přeplňovaný čtyřválec o obejmu 1,5 litru. Má přímé vstřikování a výkon posílá přes bezestupňovou převodovku CVT. Ve sportovním režimu nabízí osm virtuálních stupňů.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Druhým agregátem je diesel. Agregát o objemu 2,2 litru má svůj původ u francouzského koncernu PSA. Nyní však prošel výraznou modernizací. Odpůrce bezestupňových převodovek potěší spojení tohoto motoru s měničovým automatem s osmi skutečnými stupni. Oba motory spolupracují s pohonem všech čtyř kol s mezinápravovou spojkou.

Mitsubishi ukončí výrobu Lanceru v srpnu. Nová generace je v nedohlednu

Mitsubishi ukončí výrobu Lanceru v srpnu. Nová generace je v nedohlednu

Veškeré technické údaje zatím Mitsubishi nezveřejnilo - do Ženevy tak zřejmě přinese alespoň toto překvapení.

Prohlédněte si obsáhlou fotogalerii:

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST VW Arteon 2.0 TSI DSG 4Motion: Poslední funkční období

VW Arteon 2.0 TSI DSG 4Motion

Nebude trvat dlouho a Arteon přenechá „funkci“ vlajkové lodi Volkswagenu nové generaci SUV Touareg. Než se tak stane, pojďme si něco říci o nejvýkonnějším provedení nabídky.

19.  4.  2018 | Jan Mička | 37 příspěvků
Minitest Peugeot 308 GTi: Skvělý hot-hatch! Dokud nestisknete „Sport“

Peugeot 308 GTi (minitest)

Vyzkoušeli jsme vrcholnou verzi modelu 308 druhé generace po modernizaci. Dokazuje, že mezi rychlými hatchbacky si může vybrat každý přesně dle svých potřeb a přání.

17.  4.  2018 | Milan Lažanský
TEST Lexus IS 300h: Není dokonalý, ale má k tomu blízko

Lexus IS 300h

Absenci vznětového motoru automobilka Lexus vyvažuje hybridním ústrojím. A jsem toho názoru, že pro model IS je to ta nejlepší možná varianta.

14.  4.  2018 | Jan Mička | 27 příspěvků