Mitsubishi odhaluje Eclipse Cross: Do Ženevy přijede s novým motorem

V Ženevě Mitsubishi představí svůj stěžejní model - SUV Eclipse Cross. Půjde o globální model, který se zařadí mezi ASX a Outlander.

Nové SUV střední velikosti přijíždí se slavným jménem. Z předchozích eclipsů si ale bere kromě označení vlastně jen splývavou linii střechy ve stylu kupé. Přídomek Cross napovídá o zcela jiném zaměření vozu.

Vůz na délku měří 4405 milimetrů, je 1805 milimetrů široký, 1685 milimetrů vysoký a má rozvor 2670 milimetrů. Konkurenci hledejme především u prodejního bestselleru, což je Nissan Qashquai.

Vzhled prozrazuje silnou inspiraci u konceptu XR-PHEV. Zajímavě tvarovaná maska chladiče navazuje na protažené přední zamračené světlomety. Zadní část pak zaujme především rozděleným sklem. Oddělují jej zadní svítilny. Jedná se o další prvek, který má připomínat prvky kupé.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Interiér je o poznání střízlivější. Přesto však při srovnání se svými značkovými sourozenci působí o poznání moderněji. Svůj podíl na tom má zabudovaný infotainment, který se dnes stává možná nejdůležitějším prvkem automobilových interiérů.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Pokrok je i v oblasti nabízených funkcí systému. Lze jej spárovat s chytrými telefony prostřednitvím Apple CarPlay  či Android Auto. Ovládat jej lze skrze touchpad na středové konzoli.

Na výběr bude mezi dvěma motory. Svou premiéru si v Ženevě odbude zcela nový přeplňovaný čtyřválec o obejmu 1,5 litru. Má přímé vstřikování a výkon posílá přes bezestupňovou převodovku CVT. Ve sportovním režimu nabízí osm virtuálních stupňů.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Druhým agregátem je diesel. Agregát o objemu 2,2 litru má svůj původ u francouzského koncernu PSA. Nyní však prošel výraznou modernizací. Odpůrce bezestupňových převodovek potěší spojení tohoto motoru s měničovým automatem s osmi skutečnými stupni. Oba motory spolupracují s pohonem všech čtyř kol s mezinápravovou spojkou.

Mitsubishi ukončí výrobu Lanceru v srpnu. Nová generace je v nedohlednu

Mitsubishi ukončí výrobu Lanceru v srpnu. Nová generace je v nedohlednu

Veškeré technické údaje zatím Mitsubishi nezveřejnilo - do Ženevy tak zřejmě přinese alespoň toto překvapení.

Prohlédněte si obsáhlou fotogalerii:

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Minitest Renault Twingo GT: Rošťák svázaný svou vlastní koncepcí

Renault Twingo GT (minitest)

Renault Sport si tentokrát v rámci své kúry GT posvítil na toho nejmenšího. Co přináší oproti standardní verzi?

14.  6.  2018 | Milan Lažanský | 9 příspěvků
TEST Toyota Yaris GRMN: Tryskomyš ze staré školy

Toyota Yaris GRMN

Co se stane, když do Yarisu namontujete kompresorovou osmnáctistovku Toyoty dodávanou pro Lotus Elise? Když je za tím Gazoo Racing, který staví auta pro Le Mans i WRC, tak možná tušíte.

12.  6.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků
Minitest VW T-Roc 1.5 TSI a 2.0 TSI: Dvakrát podstatně jinak

VW T-Roc 1.5 TSI vs 2.0 TSI (minitest)

Vyzkoušeli jsme dvě zážehové zážehové verze Volkswagenu T-Roc. Významně se liší i výbavou.

7.  6.  2018 | Milan Lažanský | 36 příspěvků