Mitsubishi odhaluje Eclipse Cross: Do Ženevy přijede s novým motorem

V Ženevě Mitsubishi představí svůj stěžejní model - SUV Eclipse Cross. Půjde o globální model, který se zařadí mezi ASX a Outlander.

Nové SUV střední velikosti přijíždí se slavným jménem. Z předchozích eclipsů si ale bere kromě označení vlastně jen splývavou linii střechy ve stylu kupé. Přídomek Cross napovídá o zcela jiném zaměření vozu.

Vůz na délku měří 4405 milimetrů, je 1805 milimetrů široký, 1685 milimetrů vysoký a má rozvor 2670 milimetrů. Konkurenci hledejme především u prodejního bestselleru, což je Nissan Qashquai.

Vzhled prozrazuje silnou inspiraci u konceptu XR-PHEV. Zajímavě tvarovaná maska chladiče navazuje na protažené přední zamračené světlomety. Zadní část pak zaujme především rozděleným sklem. Oddělují jej zadní svítilny. Jedná se o další prvek, který má připomínat prvky kupé.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Interiér je o poznání střízlivější. Přesto však při srovnání se svými značkovými sourozenci působí o poznání moderněji. Svůj podíl na tom má zabudovaný infotainment, který se dnes stává možná nejdůležitějším prvkem automobilových interiérů.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Pokrok je i v oblasti nabízených funkcí systému. Lze jej spárovat s chytrými telefony prostřednitvím Apple CarPlay  či Android Auto. Ovládat jej lze skrze touchpad na středové konzoli.

Na výběr bude mezi dvěma motory. Svou premiéru si v Ženevě odbude zcela nový přeplňovaný čtyřválec o obejmu 1,5 litru. Má přímé vstřikování a výkon posílá přes bezestupňovou převodovku CVT. Ve sportovním režimu nabízí osm virtuálních stupňů.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Druhým agregátem je diesel. Agregát o objemu 2,2 litru má svůj původ u francouzského koncernu PSA. Nyní však prošel výraznou modernizací. Odpůrce bezestupňových převodovek potěší spojení tohoto motoru s měničovým automatem s osmi skutečnými stupni. Oba motory spolupracují s pohonem všech čtyř kol s mezinápravovou spojkou.

Mitsubishi ukončí výrobu Lanceru v srpnu. Nová generace je v nedohlednu

Mitsubishi ukončí výrobu Lanceru v srpnu. Nová generace je v nedohlednu

Veškeré technické údaje zatím Mitsubishi nezveřejnilo - do Ženevy tak zřejmě přinese alespoň toto překvapení.

Prohlédněte si obsáhlou fotogalerii:

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

bazar

Mitsubishi Colt 1,1
Rok výroby: 2005
Stav: 98 895 km
Cena: 80 000 Kč
Mitsubishi Colt 1,1
Rok výroby: 2011
Stav: 98 191 km
Cena: 110 000 Kč
Mitsubishi Pajero 3,2
Rok výroby: 2015
Stav: 34 123 km
Cena: 650 000 Kč
Mitsubishi Carisma 1,6
Rok výroby: 2002
Stav: 188 490 km
Cena: 41 000 Kč
Mitsubishi Pajero 3,2
Rok výroby: 2011
Stav: 149 135 km
Cena: 470 000 Kč
Mitsubishi Colt 1,1
Rok výroby: 2007
Stav: 62 304 km
Cena: 90 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test: Ford Fiesta je stále řidičskou volbou, univerzálem bez vad ale ne

Ford Fiesta

Naší recenzí tentokrát prošla nová generace Fordu Fiesta.

včera | Milan Lažanský | 17 příspěvků
Kabriolet versus kupé: O kolik se zvýší spotřeba při jízdě s otevřenou střechou?

Test spotřeby kabrioletu

Přemýšleli jste někdy nad tím, jestli se spotřeba paliva dramaticky zvýší při jízdě s otevřenou střechou? Vyzkoušeli jsme to.

18.  9.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků
Test krátkých sprintů: Je lepší motorka, elektrovůz, nebo BMW 760i?

Test krátkých sprintů

Ne vždy musí být motocykl při startu od semaforů rychlejší než auto. Při testu redaktoři Autorevue.cz proti sobě postavili dva rozdílné typy motocyklů, elektromobil a auto s výkonem přes šest stovek koní.

8.  9.  2017 | Radek Pecák | 19 příspěvků