Mitsubishi možná opráší jméno Evolution. Avšak ne tak, jak bychom chtěli

V loňském roce se na trh s novými automobily vrátilo tradiční jméno Eclipse. Ovšem na zcela jiném typu karoserie, než mělo původní Eclipse.

Stejně možná bude japonská značka Mitsubishi postupovat i v případě názvu Evolution. Tento model odešel do historie v roce 2015, když se vyrobila finální edice Mitsubishi Evo X v počtu 1600 kusů. Ta se navíc prodávala pouze v USA s cenovkou 38.000 dolarů.

Mitsubishi Evo z pekla. Tohle video vás dostane!

Mitsubishi Evo z pekla. Tohle video vás dostane!

"V tuto chvíli není nic konkrétního v plánu," uvedl pro server Motor1 výkonný ředitel britského zastoupení značky Lance Bradley. Přesto podle něho rozhodně nic nebrání tomu, aby se toto jméno do světa vozů Mitsubishi opět vrátilo. Je ale podle něho v podstatě vyloučené, že by se opět jednalo o vysoce výkonný sedan. "Časy takových vozidel jsou již minulostí," vysvětlil Bradley.

Nakonec také jméno Evo nemusí nutně dostat nový svébytný model, ale může se stát označením pro výkonnou verzi některého z produkovaných vozů.

Mitsubishi chce obnovit značku Evolution. Nové Evo ale nejspíš bude SUV

Mitsubishi chce obnovit značku Evolution. Nové Evo ale nejspíš bude SUV

Každopádně je nám líto, že tak proslavené jméno, které se nesmazatelně zapsalo do dějin světových automobilových soutěží, je v tuto chvíli mimo hru. Chybí nám také pocit ze svezení v autě, které sice mělo karoserii vozu taxislužby, ale za volantem jste si mohli do sytosti užít jeho skvělý charakter.

Ten byl dán jednak pružným dvoulitrovým přeplňovaným motorem s výkonem 303 koní a maximálním točivým momentem 413 Nm, ale především skvěle naladěným pohonem všech kol.

Historie modelu Lancer Evo se začala psát v roce 1992, když se Mitsubishi rozhodlo vstoupit do šampionátu WRC. Auto dostalo pod kapotou dvoulitrový přeplňovaný čtyřválec, který se nakonec používal až do 9. generace a pohon všech kol ze sportovní verze Mitsubishi Galant VR-4.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Minitest Škoda Superb 1.5 TSI ACT DSG: Je to o úhlu pohledu

Škoda Superb 1.5 TSI ACT (minitest)

Nový motor, stejný výkon. Změnila se nějak základní Škoda Superb s jednotkou 1.5 TSI?

včera | Vladimír Kadera | 84 příspěvků
TEST Škoda Kodiaq RS 2.0 TDI/176 kW: Dává smysl, jen trochu jiný

Škoda Kodiaq RS 2.0 TDI/176 kW

Při hodnocení Škody Kodiaq RS velice záleží na přístupu „pozorovatele“. Pokud vůz budete brát jako sportovní SUV, zřejmě vám brzy dojdou argumenty. V nabídce však rozhodně není nadbytečný.

12.  2.  2019 | Jan Mička | 82 příspěvků
TEST Hyundai i20 1.0 T-GDI DCT: Když chcete prostě jen auto

Hyundai i20 1.0 T-GDI

Hyundai se v segmentu B rozhodně nemá za co stydět. Nabízí dobře vybavený model se spoustou zajímavých funkcí. Má ale něco navíc?

7.  2.  2019 | David Rusol | 97 příspěvků