Mitsubishi možná opráší jméno Evolution. Avšak ne tak, jak bychom chtěli

V loňském roce se na trh s novými automobily vrátilo tradiční jméno Eclipse. Ovšem na zcela jiném typu karoserie, než mělo původní Eclipse.

Stejně možná bude japonská značka Mitsubishi postupovat i v případě názvu Evolution. Tento model odešel do historie v roce 2015, když se vyrobila finální edice Mitsubishi Evo X v počtu 1600 kusů. Ta se navíc prodávala pouze v USA s cenovkou 38.000 dolarů.

Mitsubishi Evo z pekla. Tohle video vás dostane!

Mitsubishi Evo z pekla. Tohle video vás dostane!

"V tuto chvíli není nic konkrétního v plánu," uvedl pro server Motor1 výkonný ředitel britského zastoupení značky Lance Bradley. Přesto podle něho rozhodně nic nebrání tomu, aby se toto jméno do světa vozů Mitsubishi opět vrátilo. Je ale podle něho v podstatě vyloučené, že by se opět jednalo o vysoce výkonný sedan. "Časy takových vozidel jsou již minulostí," vysvětlil Bradley.

Nakonec také jméno Evo nemusí nutně dostat nový svébytný model, ale může se stát označením pro výkonnou verzi některého z produkovaných vozů.

Mitsubishi chce obnovit značku Evolution. Nové Evo ale nejspíš bude SUV

Mitsubishi chce obnovit značku Evolution. Nové Evo ale nejspíš bude SUV

Každopádně je nám líto, že tak proslavené jméno, které se nesmazatelně zapsalo do dějin světových automobilových soutěží, je v tuto chvíli mimo hru. Chybí nám také pocit ze svezení v autě, které sice mělo karoserii vozu taxislužby, ale za volantem jste si mohli do sytosti užít jeho skvělý charakter.

Ten byl dán jednak pružným dvoulitrovým přeplňovaným motorem s výkonem 303 koní a maximálním točivým momentem 413 Nm, ale především skvěle naladěným pohonem všech kol.

Historie modelu Lancer Evo se začala psát v roce 1992, když se Mitsubishi rozhodlo vstoupit do šampionátu WRC. Auto dostalo pod kapotou dvoulitrový přeplňovaný čtyřválec, který se nakonec používal až do 9. generace a pohon všech kol ze sportovní verze Mitsubishi Galant VR-4.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Minitest Peugeot 5008 1.6 PureTech GT-line: Kočkopes? Spíš něco za něco

Peugeot 5008 1.6 Pure Tech (minitest)

Sedm samostatných sedadel, obrovský kufr, vynikající variabilita a žádný pohon všech kol. Podle Francouzů SUV, podle nás benzínový minivan umně maskovaný za crossover.

dnes | Miro Mihálik
První jízda se Škodou Kamiq 1.0 TSI: Revoluci nečekejte, poctivý kus auta ano

Škoda Kamiq 1.0 TSI DSG (první svezení)

Už se těším, až si dnes večer sednu s šálkem horké kávy k počítači a zabořím se do diskuze pod tímto článkem. Na první dojem je totiž Škoda Kamiq opravdu dobrá.

21.  8.  2019 | Vladimír Kadera | 196 příspěvků
TEST Subaru BRZ Spec. S: BRZy, jazyk, nazývat… věci pravými jmény

Subaru BRZ Spec. S

Pokud máme věci nazývat pravými jmény, je nutno poznamenat, že zlí jazykové tvrdí, že BRZ „nejede“. A je fér přiznat, že jakkoli pro modelový rok 2019 a speciálně v limitované edici Spec. S prodělalo řadu změn, včetně například jiného naladění řídící jednotky, je na tomto tvrzení kus pravdy. To však ani náhodou neznamená, že by BRZ nebylo skvělé auto.

19.  8.  2019 | Petr Schnagl | 13 příspěvků