Mitsubishi Motors oznámilo výsledky za 1. Q FY2006

Přehled

Mitsubishi Motors vykazuje konsolidované čisté tržby ve výši 483,9 mld. jenů za první čtvrtletí finančního roku 2006 (FY2006 = 1.4. 2006 – 31.3. 2007), což je lehký pokles o 1,9 mld. jenů oproti stejnému období loňského roku (485,8 mld. jenů). Pokles je způsobem hlavně v důsledku snížení prodeje v oblasti Asie a dalších regionů, který byl na druhou stranu poměrně vyrovnán nárůstem prodejů v Japonsku, Severní Americe a Evropě.

Společnost vykázala provozní ztrátu ve výši 6,8 mld. jenů, tedy zlepšení o 7,0 mld. jenů oproti stejnému období loňského roku. Faktory, které se podílely na tomto zlepšení byly: slabý jen, snížení nákladů v oblasti reklamy v USA, a zlepšení ziskovosti dceřinné společnosti amerického zastoupení, která se zabývá finančními službami.

Mitsubishi Motors dosáhlo také snížení velikosti svých celkových a čistých zrát: reportuje celkovou ztrátu ve výši 12,2 mld. jenů, tj. meziroční zlepšení o 7,8 mld. jenů, a čistou ztrátu ve výši 15,1 mld. jenů, tedy zlepšení o 6,5 mld. jenů.

Objem prodeje

Celkový prodej vozů Mitsubishi Motors byl za první kvartál finančního roku 2006 celkem 292 000 vozů, tedy o 34 000 vozů méně oproti 326 000 vozům prodaným za stejné období loňského roku.

V Japonsku bylo prodáno 52 000 vozů, meziroční nárůst o 4 000 vozů, prodej vzrostl v meziročním měřítku již patnáctým měsícem po sobě, tedy od května 2005. Růst v prvním kvartále je odrazem positivního přijetí nového modelu Outlander a modelu „i“, který byl uveden na trh ve FY2005, stejně tak jako dobrým nástupem Colt RALLIART Version-R,         „i“ Play Edition a řady dalších speciálních modelů na domácím trhu.

V Severní Americe Mitsubishi Motors zastavilo pokles prodejů. Prodalo se 42 000 vozů, což je zvýšení o 1 000 vozů oproti stejnému období loňského roku. Toto je odrazem nové struktury managementu v Mitsubishi Motors North America, Inc. a silného prodeje nového Eclipse Spyder, který se plně začal prodávat v dubnu.

V Evropě společnost prodala 71 000 vozů, meziroční nárůst o 5 000 vozů. Způsobeno především růstem prodejů v Rusku a na Ukrajině, které jsou hlavními rostoucími trhy v tomto regionu.

Na trzích Asie a dalších regionů prodalo Mitsubishi Motors 127 000 vozů, tj. o 44 000 vozů méně než ve stejném období loňského roku. Trhy středního východu a Afriky zaznamenaly solidní nárůst, ale celkový prodej regionu byl ovlivněn pomalým tempem prodeje v Taiwanu a v oblasti ASEAN, kde celková poptávka poklesla v důsledku vyšší ceny ropy a dalších faktorů, a také v důsledku zvýšení spotřebitelské daně v Číně.

FY2006 odhad

Mitsubishi Motors ponechává odhady za první pololetí i za finanční celorok 2006, oznámené 27.4. 2006, beze změny.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků