Mitsubishi Motors oznámilo výsledky první poloviny fiskálního roku 2007 (FY2007) a výhled pro celý FY2007

Mitsubishi Motors Corporation (MMC) oznámilo finanční výsledky za první polovinu fiskálního roku 2007, který končí k 31.3. 2008, a současně dalo výhled pro celorok.

1. FY2007 – výsledky první poloviny roku

(1) Přehled

Mitsubishi Motors oznámilo konsolidované čisté příjmy 1 313, 4 mld. jenů za první polovinu fiskálního roku 2007 (1.4. – 30.9. 2007), více než 30% nárůst o 308 mld. jenů oproti stejnému období loňského roku (1 005,4 mld. jenů). Faktory, které se na tomto růstu podílely zahrnují rostoucí růst objemu prodejů na zámořských trzích, zahájení dodávek modelu SUV pro PSA Peugeot Citroen, stejně tak jako příznivý směnný kurs jenu.

Společnost Mitsubishi Motors vykázala operativní zisk ve výši 18,8 mld. jenů, což je zlepšení o 24,3 mld. jenů oproti stejnému období loňského roku, a to navzdory nárůstu prodejních a marketingových nákladů vycházejících z velkých reklamních a promo nákladů spojených s uvedením nových modelů na trhu Severní Ameriky. K faktorům, které jsou důvodem zlepšení patří slabší jen, ale především pak mnohem ziskovější modelový mix a také vyšší objem prodeje sehrává důležitou roli. Mitsubishi Motors dosáhlo běžného zisku 6,6 mld. jenů, což je meziroční zlepšení o 19,8 mld. jenů. Toto je poprvé za pět let, od fiskálního roku 2002, kdy společnost vykázala skvělé operativní i běžné výsledky.

Mitsubishi Motors vykázalo čistou ztrátu ve výši 5,6 mld. jenů, meziroční zlepší o 10,5 mld. jenů. Zatímco si společnost byla schopna zajistit jedinečný zisk z likvidace anonymní asociace, také došlo k nárůstu ztrát, které zahrnují náklady na reorganizaci vyvolanou integrací konsolidací domácích prodejů společností a zajištění rezerv, a byl tu také nárůst v celních poplatcích u konsolidovaných zámořských poboček.

(2) Prodeje

Celkový maloobchodní prodej za první polovinu FY2007 činil 690 000 vozů, což je 15% nárůst, představující kvantitativně 91 000 vozů plus oproti 599 000 vozům za stejné období loňského roku.

V Japonsku, kde trh neukázal jediný signál k oživení ekonomiky, se objem prodejů Mitsubishi Motors snížil na 101 000 vozů, což je pokles o 12%, představující o 13 000 kusů méně, oproti loňskému roku. Nárůst prodaných registrovaných vozů způsobený uvedením nového modelu Delica D:5 nestačil na to, aby vyrovnal pokles v objemu prodejů minivozů.

V Severní Americe došlo k nárůstu prodejů na 98 000 vozů, tj. 17% nárůst, kvantitativně 14 000 vozů plus oproti stejnému období loňského roku. Tento nárůst bylzapříčiněn vynikajícími úvodními prodeji nové generace modelu Lancer, který měl svůj světový debut v březnu letošního roku, stejně tak jako uvedením vozu Outlander a také růstem prodejů v Kanadě.

V Evropě narostl objem prodejů na 167 000 vozů, tj. 18% nárůst = 25 000 vozů plus, způsobený primárně díky pokračující expanzi prodejů v Rusku, na Ukrajině a na dalších trzích Východní Evropy.

V Asii a dalších regionech činil objem prodejů 324 000 vozů, což je 25% nárůst, tj. 65 000 vozů plus oproti stejnému období předchozího roku. Rozhodujícími faktory tohoto růstu jsou vyšší prodeje lokálně vyráběných modelů Mitsubishi v Číně, obnova poptávky v Indonésii a v dalších ekonomikách ASEAN, a masivní prodeje v Latinské Americe, na Středním Východě a v Africe.

2. Výhled na celorok 2007

S ohledem na výsledky první poloviny roku, stávající prodejní situaci a ostatní důvody revidovalo Mitsubishi Motors výhled na celorok 2007 oznámený 26.4. t.r.

Společnost revidovala očekávaný celoroční prodej původně oznámený 26.4. na 1 362 000 vozů, což je 3% nárůst, kvantitativně o 39 000 vozů. Pro druhou polovinu FY2007 společnost ponížila objem prodeje na 672 000 vozů, což je 2% snížení (= 13 000 ks). Zatímco společnost zvýšila plánovaný prodej v Evropě, kde se očekává silný prodej, ponížila na druhou stranu výhled prodejů v Japonsku a Severní Americe, a to z důvodu problémového vývoje trhu v těchto regionech.

Společnostzvýšila výhled pro čistý příjem na 2 700 mld. jenů, tedy 11% nárůst (= 270 mld. jenů), a to v důsledku vyšších stávajících prodejů. Touto revizí v oblasti čistých příjmů společnost revidovala též operativní zisk, a to na 70 mld. jenů, tedy nárůst o 37% (= 19 mld. jenů), a běžný zisk na 47 mld. jenů, což je 57% nárůst (= 17 mld. jenů). Společnost ponechává svůj předpokládaný čistý zisk ve výši 20 mld. jenů nezměněn, protože ve druhé polovině roku očekává zvýšení celních poplatků u svých zámořských poboček.

3. Operativní vstupy ve druhé polovině FY2007 (po regionech)

(1) Japonsko

- uvedení nové generace modelu Lancer Evolution X 1)

- využití systému 4WD pro model Delica D:5

- zahájení prodeje modelu Galant Fortis 2) ve vyšší výbavě Super Exceed

- doplnění motoru 3,0 V6 do nabídky Outlander

- uvedení speciálních limitovaných modelů pro ženy – eK, i, Colt

- posílení stability dealerské sítě

(2) Severní Amerika

- uvedení nové generace modelu Lancer Evolution 1) (poprvé v historii též v Kanadě)

- doplnění nových motorů pro modelové řady Outlander a Lancer

- podpora autorizovaných prodejců ve Spojených státech

- rozšíření dealerské sítě v Kanadě

(3) Evropa

- uvedení nové generace modelu Lancer na trzích Západní Evropy, včetně dieselového motoru

- doplnění nových motorů do nabídky modelu Outlander

- rozšíření dealerské sítě v Rusku a navázání přímého kontaktu distributora na Ukrajině s Mitsubishi Motors Corporation

(4) Asie a další regiony

- Čína: rozšíření modelové nabídky o dva modely SUV; budování a rozšíření dealerské sítě; zvýšení výdajů na reklamu a promo

- Latinská Amerika, Střední Východ a Afrika: uvedení nového Lanceru a Outlanderu

- Austrálie: uvedení nové generace modelu Lancer

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků