MITSUBISHI MOTORS hospodaří se ziskem

Společnost MITSUBISHI MOTORS CORPORATION oznámila předběžné výsledky svého hospodaření za fiskální rok 2002 (skončil 31. března 2003).

Podle těchto údajů se roční obrat automobilky zvýšil proti předchozímu roku o 10%, zisk před zdaněním dosáhl 55 miliard jenů (nárůst o 464 %). Společnost zaznamenala čistý zisk 38 miliard jenů, což znamená  nejlepší výsledek v celé historii automobilky.

Celosvětová produkce automobilů s třemi diamanty na kapotě dosáhla  ve fiskálním roce 2002 1,557 miliónu kusů (meziroční nárůst o 0,5%). Prodeje společnosti MMC na tzv. zámořských trzích (tedy ve všech zemích mimo Japonsko) vzrostly o 4,9% na 1,21 miliónu kusů, což je rovněž nejlepší výsledek v historii značky. V Evropě prodala společnost MMC  203 000 automobilů. Absolutně nejrychleji rostoucím trhem pro vozy značky Mitsubishi byly země východní Evropy, které zaznamenaly roční nárůst o 36,2 procenta.

Prezident společnosti MMC Rolf Eckrodt k předběžným výsledkům hospodaření (oficiálně budou zveřejněny 26. května 2003) prohlásil:

„Přestože situace na světovém trhu je stále velmi složitá,  loňské výsledky MMC předčily všechna naše očekávání. Díky výraznému snížení nákladů a zvýšení efektivity se nám  podařilo poprvé od roku 1997 výrazně zvýšit zisk a  vrátit naši společnost k růstu. Úspěšně se nám podařilo zbavit se divizí zabývajících se výrobou autobusů a nákladních automobilů, takže se můžeme plně soustředit na osobní automobily, což MMC zaručuje další růst a zisky i v budoucnosti.“

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 8 příspěvků
Minitest Škoda Karoq 1.0 TSI: Dělám, co můžu! Stačí to?

Škoda Karoq 1.0 TSI (minitest)

Zázraky od malého litrového tříválce v poměrně velkém crossoveru raději nečekejte, poněkud překvapivě však základní motor z Karoqu nepoužitelnou brzdu provozu nedělá.

12.  5.  2018 | Miro Mihálik | 85 příspěvků
Minitest BMW 630d xDrive Gran Turismo: Rudý samet

BMW 630d xDrive GT (minitest)

Třílitrový šestiválce s jedním turbodmychadlem byl ještě donedávna základním vznětovým agregátem BMW 6 GT. Výkon 195 kW není malý, dost možná ani více nepotřebujete.

8.  5.  2018 | Jan Mička | 12 příspěvků