Mitsubishi Mirage: „nový Colt“ startuje na japonském trhu

Automobilka Mitsubishi spustí s posledním srpnovým dnem prodeje svého kompaktního modelu na domácím trhu.
Seznam kapitol
  1. Mitsubishi Mirage
  2. Fotogalerie

Pětidveřový kompakt Mitsubishi Mirage oslavil ve svém sériovém provedení svoji premiéru na letošním autosalonu v Tokiu. Jako výsledkem projektu Concept Global Small (CGS) se však v podobě koncepční studie představil na stejném místě již o rok dříve. Jméno Mirage není přitom v nabídce značky Mitsubishi žádnou novinkou, neboť se pod ním tradičně prodávají hlavně vozy Colt na vybraných trzích.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Mitsubishi Mirage, tentokrát i pro domácí Japonsko

Automobilka Mitsubishi od svého nejmenšího modelu, který má časem nahradit stávající řadu Mitsubishi Colt také na evropských trzích, očekává obchodní úspěch zvláště na základě cenové dostupnosti a nízkých provozních nákladů. Již v březnu tohoto roku byla zahájena výroba modelu Mirage v thajském Laem Chabangu a prodeje byly tehdy zahájeny právě tam.

Mitsubishi Mirage: výroba nového Coltu nabíhá

Mitsubishi Mirage: výroba nového Coltu nabíhá

Odtamtud se Mitsubishi Mirage rozšířilo i na další asijské trhy, ale v domácím Japonsku se prodeje rozběhnou teprve nyní. Výbava je s ohledem na cenu poněkud spartánská, ovšem lépe vybavené verze nabídnou vše potřebné včetně barevného dotykového displeje na středové konzoli či automatické klimatizace.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Ve vyšších výbavách najdeme i řadu komfortních elektronických prvků

Zatím pouze pětidveřové Mitsubishi Mirage je 3 710 mm dlouhé, 1 665 široké a 1 490 mm vysoké, takže je v porovnání třeba se současnou Siestou od Fordu o 240 mm kratší, o 122 mm užší a o 9 mm vyšší. O pohon se zatím stará výhradně „litrový“ zážehový tříválec s atmosférickým plněním.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Od nového Mirage si u Mitsubishi hodně slibují

Pro japonské zákazníky dosahuje výkonu 69 koní (51 kW) a točivého momentu 86 Nm a v kombinaci s bezstupňovou automatickou převodovkou a příplatkovou soustavou start/stop vykáže průměrnou spotřebu 3,6 l/100 km.

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Mitsubishi Mirage
  2. Fotogalerie
TEST Subaru XV 1,6i Lineartronic: Kompromis, ale ten nejlepší!

Subaru XV 1,6i Lineartronic

Subaru XV se na přelomu roku dostalo na trh v druhé generaci. Od té minulé se vizuálně moc neliší, ale japonští technici vůz vyladili téměř k dokonalosti.

včera | Radek Pecák | 72 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

17.  2.  2018 | Radek Pecák | 15 příspěvků
Minitest Ford Fiesta Vignale 1.0 EcoBoost: V čem je ta prémie?

Ford Fiesta 1.0 EB Vignale (minitest)

Vyplatí se koupě té nejvíce vyšňořené Fiesty? Vyzkoušeli jsme ji s litrovým motorem EcoBoost o výkonu 103 kW.

15.  2.  2018 | Milan Lažanský | 25 příspěvků