Mitsubishi Lancer WGN 1,6: kombi s geny Eva (velký test)

Mitsubishi Lancer WGN 1,6: kombi s geny Eva (velký test)

Kapitoly článku:


Malé EVO

Až do chvíle, kdy se mi dostal do ruky Lancer, jsem byl zcela přesvědčen, že pokud bych si vybíral auto z nižší střední třídy, sáhl bych po Focusu, a to pro jeho skvěly podvozek. Po týdnu stráveném v Lanceru a zpětném srovnání s etalonem nižší střední třídy můžu s klidným svědomím říci, že to, co předváděl Lancer, se jen tak nevidí.

Po překonání prvotního ostychu, neznaje co Lancer dokáže, začnete více poznávat jeho krajní meze. Průjezdy zatáček zvládá bravurně, náklony jsou minimalizovány sportovním podvozkem a své vlastnosti si zachovává i při naložení. Pokud vjedete s Lancerem ostřeji do zatáček, čeká vás silná neutralita podvozku, která až při opravdu extrémní jízdě přechází nejdřív k přetáčivosti a poté se změní v nedotáčivost. Díky těžšímu zadku a s mírným využitím ruční brzdy není problém s Lancerem projíždět zatáčky cástečně přetáčivým smykem. Limitem při této jízdě nebude podvozek, který okamžitě reaguje na pokyny řidiče a volantu, ale motor. Pokud se budete chtít s Lancerem prohánět po okreskách, doporučuji hodně rovinaté trasy. Pokud si budete chtít vychutnat kvality podvozku na tratích, kde se jezdí závody do vrchu, budete si připadat jako v motokáře bez motoru. Chvílemi jsem měl pocit, že Mitsubishi udělalo jen jeden podvozek pro všechny tři nabízené motory. Dvoulitr by si s podvozkem rozuměl daleko víc.

Utrhnout Lancer vám dá pořádně zabrat. Cvičil jsem poměrně dost dlouho na parkovišti, než Lancer kapituloval a šel do nezvládnutého smyku, ale i v takové situaci se snaží a v první vhodný okamžik se vrátí zpět na cestu a jeho řízení opět přebírá řidič.

Odpor volantu je příkladný, žádné gumové řízení zde nečekejte, na vše reaguje okamžitě a každý pohyb volantu dokonale kopíruje na cestě. Brzdy s počátečním plynulým náběhem mění svou charakteristiku až ke zcela ostrým. Lancer nedostal do vínku, jak je dnes běžné, přeposilované brzdy, kdy jakékoli zmáčknutí pedálu blokuje kola. Jeho brzdy slušely většině lidových sporťáků a pracují velmi dlouho, než pocítíte vadnutí.

Přes sportovní naladění podvozku, které náš Lancer dostal, je při běžné jízdě velmi pohodlný a ani v městském provozu nepocítíte přirozená negativa řízení sportovního auta.

Černá a bílá

Přesně těmito slovy bych označil Lancer Wagon 1.6. Je to auto plné kontrastů. Nic není polovičaté, vše je buď dobré, nebo špatné. Vedle strohého interiéru je tu sportovní elegance, vedle podprůměrného motoru je tu špičkový podvozek, vedle slabé výbavy je zde dobrá cena. Cílovou skupinou pro tento vůz nejde přesně určit. Své místo mu patří jak mezi mladší, tak starší části řidičů. Odvede díky svému provedení obrovský kus práce, přesto si ho nepořídí někdo, kdo potřebuje velký úložný prostor. Díky svému podvozku, dokáže odpustit spoustu chyb i méně zkušeným řidičům a těm zkušeným nabídně pro změnu parádní svezení. Lancer s motorem 1.6 je, dle mého názoru, základní použitelná motorizace. Osobně si nemyslím, že Lancer s motorem 1.3 by stál za koupi a pokud bych to myslel skutečně vážně, podíval bych se po zmíněném dvoulitru, protože jedinou opravdovou slabinou Lanceru byl motor.

Lancer bohužel kráčí trochu ve stínu zájmu, nenabízí dnes tak oblíbené naftové motory a nenabízí aní pestrou paletu příplatkové výbavy. Své místo ale mezi ostatními vozy své třídy zaručeně má a po týdnu můžu s klidným svědomím říci, že je při výběru vozu mnohými opomíjen zcela neprávem.

Plusy:

  • špičkový sportovní a přitom komfortní podvozek
  • dobrá spotřeba ve všech režimech
  • dobrá cena
  • kvalitní zpracování

Mínusy:

  • slabé motorizace s omezeným výběrem
  • příliš hlučný motor
  • malá nabídka příplatkových výbav
  • malý zavzadelník

Standarní výbava testovaného vozu (výbava Intense Sport): ABS, šest airbagů (přední řidiče, spolujezdce, boční, okenní), EDB, Isofix, Pedpínače bezpečnostních pásu vepředu, výškově stavitelné bezpečnostní pásy vepředu, boční ochranné lišty v barve karoserie, 16" kola z lehkých slitin, přední mlhová světla, sportovní podvozek, střešní anténa, tónovaná okna, třetí brzdové světlo, vyhřívané zadní okno, zadní stěrač s ostřikovačem, zpětná černá zrcátka, centrální zamykání, dálkové ovládání centrálního zamykání, dělená sedadla 60:40, digitální hodiny, el. ovládáná okna vepředu a vzadu, el. ovládáná zpětná zrcátka, elektronický imobilizér, klimatizace, otevírání nádrže z místa řidiče, posilovač řízení, příprava pro audio a 4 reproduktory, sportovní kůži obšitý tříramenný volant MOMO, sportovní sedadla, vyhříváná zpětná zrcátka, výškově stavitelné sedadlo řidiče, výškově stavitelný volant.

Cena základní verze (Lancer Wagon 1.6 16V Intense Sport): 529 900 Kč

Technické parametry

(Hodnoty udávané výrobcem)

Motor

  • Řadový kapalinou chlazený zážehový čtyřválec 16V uložen vpředu napříč před přední nápravou
  • Objem: 1584 cm3 (vrtání 76 mm, zdvih 87,3 mm)
  • Největší výkon: 72 kW (98 koní) při 5 000 ot./min
  • Největší točivý moment: 150 Nm při 4 000 ot./min
  • Palivo: natural 95
  • Emisní norma EURO IV

Provozní vlastnosti

  • Max. rychlost: 181 km/h
  • Zrychlení z 0 na 100 km/h: 12,6 s
  • Spotřeba paliva (l/100 km):
  • Město: 8,9
  • Mimo město: 5,8
  • Kombinovaná: 7,7
  • Emise CO2 (g/km): 166
  • Objem palivové nádrže: 50 l

Podvozek

  • Zavěšení předních kol: náprava typu McPherson
  • Zavěšení zadních kol: víceprvková zadní náprava s vinutými pružinami a zkrutným stabilizátorem
  • Rozměr kol: 6Jx16
  • Rozměr pneumatik: 195/50 R16

Hmotnosti

  • Pohotovostní hmotnost: 1 285 kg
  • Užitečná hmotnost: 495 kg

Vnější rozměry

  • Délka: 4480 mm
  • Šířka: 1750 mm
  • Výška: 1480 mm
  • Rozvor náprav: 2600 mm

Vnitřní rozměry

  • Základní objem zavazadlového prostoru: 344 l
  • Objem zavazadlového prostoru při sklopení zadních sedadel: 1 079 l

Mitsubishi

Mitsubishi je japonský průmyslový koncern skládají se z mnoha společností různých zaměření. Začal v roce 1870 jako loďařská firma.

Výroba automobilů se u Mitsubishi datuje od roku 1917. Model A byl první japonský sériový automobil.

Mitsubishi Space Star • Mitsubishi Outlander • Mitsubishi ASX • Mitsubishi Eclipse Cross • Mitsubishi  L200

Doporučujeme

Články odjinud