Mitsubishi Lancer Ralliart: umírněné Evo je zde

V Detroitu září také další ostrá verze modelu Lancer s příjmením Ralliart. Ta by se dala charakterizovat jako umírněnější Evo X.

Po dlouhých týdnech kdy jsme získávali jen kusé a neověřené informace, se model Lancer Ralliart konečně dočkal svého oficiálního představení. Vůz, který se přišel postavit Impreze WRX je zde, a tak se pojďme podívat, co přináší.

Jako první zaujme mírně modifikovaný zevnějšek, který oproti sériové verzi nabral na dravosti. Ralliart se může pyšnit novým agresivnějším bodykiterm, dvojitým tlumičem výfuku a taky novou kapotou se třemi otvory pro lepší přísun vzduchu do turbodmychadla. V interiéru nechybí zabudovaná hands-free sada, a mezi doplňkovou výbavu patří například HID světlomety, sedadla Recaro, satelitní rádio a navigace, nebo 650 wattový audiosystém Rockford Fosgate pozůstávající z devíti reproduktorů.

Co se týče technické stránky vozu, také zde automobilka celkem překvapila. Pod kapotou se nachází dvoulitr DOHC MIVEC 4B11T naladěn na nižší výkon. Turbem přeplňovaný čtyřválec disponuje 235 plnokrevníky. Naopak u převodovky je třeba konstatovat, že se naplnily předchozí spekulace. O přesun síly z motoru na všechna čtyři kola se stará dvouspojková převodovka SST s řazením pod volantem. Převodovka nabízí také sportovní a komfortní automatický režim. 

Vůz dále disponuje permanentním systémem pohonu 4x4 v spolupráci s aktivním mezinápravovým diferenciálem (ACD). Přední náprava je vybavena spirálovým samosvorným diferenciálem a zadní klasickým mechanickým. To podle automobilky zabezpečuje velmi dobré jízdní vlastnosti na různých typech povrchů.

Sluší se snad dodat už jen to, že Američani jsou z tohoto mezistupně mezi Evolutionem a sérií celkem nadšeni. My už jen předpokládáme, že tento model spatříme i na autosalonu v Ženevě.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
Mitsubishi Lancer Ralliart
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

včera | Jan Mička | 6 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 21 příspěvků