Mitsubishi Lancer Ralliart: umírněné Evo je zde

V Detroitu září také další ostrá verze modelu Lancer s příjmením Ralliart. Ta by se dala charakterizovat jako umírněnější Evo X.

Po dlouhých týdnech kdy jsme získávali jen kusé a neověřené informace, se model Lancer Ralliart konečně dočkal svého oficiálního představení. Vůz, který se přišel postavit Impreze WRX je zde, a tak se pojďme podívat, co přináší.

Jako první zaujme mírně modifikovaný zevnějšek, který oproti sériové verzi nabral na dravosti. Ralliart se může pyšnit novým agresivnějším bodykiterm, dvojitým tlumičem výfuku a taky novou kapotou se třemi otvory pro lepší přísun vzduchu do turbodmychadla. V interiéru nechybí zabudovaná hands-free sada, a mezi doplňkovou výbavu patří například HID světlomety, sedadla Recaro, satelitní rádio a navigace, nebo 650 wattový audiosystém Rockford Fosgate pozůstávající z devíti reproduktorů.

Co se týče technické stránky vozu, také zde automobilka celkem překvapila. Pod kapotou se nachází dvoulitr DOHC MIVEC 4B11T naladěn na nižší výkon. Turbem přeplňovaný čtyřválec disponuje 235 plnokrevníky. Naopak u převodovky je třeba konstatovat, že se naplnily předchozí spekulace. O přesun síly z motoru na všechna čtyři kola se stará dvouspojková převodovka SST s řazením pod volantem. Převodovka nabízí také sportovní a komfortní automatický režim. 

Vůz dále disponuje permanentním systémem pohonu 4x4 v spolupráci s aktivním mezinápravovým diferenciálem (ACD). Přední náprava je vybavena spirálovým samosvorným diferenciálem a zadní klasickým mechanickým. To podle automobilky zabezpečuje velmi dobré jízdní vlastnosti na různých typech povrchů.

Sluší se snad dodat už jen to, že Američani jsou z tohoto mezistupně mezi Evolutionem a sérií celkem nadšeni. My už jen předpokládáme, že tento model spatříme i na autosalonu v Ženevě.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
Mitsubishi Lancer Ralliart
Minitest Nissan Qashqai 1,6 DIG-T: Po faceliftu s hezčí tváří

Nissan Qashqai DIG-T 160 (minitest)

Co nabízí populární crossover po faceliftu a jaká je kombinace vbrcholné benzinové motorizace s manuální převodovkou a pohonem předních kol.

dnes | Milan Lažanský
TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků