Mitsubishi Lancer Ralliart: umírněné Evo je zde

V Detroitu září také další ostrá verze modelu Lancer s příjmením Ralliart. Ta by se dala charakterizovat jako umírněnější Evo X.

Po dlouhých týdnech kdy jsme získávali jen kusé a neověřené informace, se model Lancer Ralliart konečně dočkal svého oficiálního představení. Vůz, který se přišel postavit Impreze WRX je zde, a tak se pojďme podívat, co přináší.

Jako první zaujme mírně modifikovaný zevnějšek, který oproti sériové verzi nabral na dravosti. Ralliart se může pyšnit novým agresivnějším bodykiterm, dvojitým tlumičem výfuku a taky novou kapotou se třemi otvory pro lepší přísun vzduchu do turbodmychadla. V interiéru nechybí zabudovaná hands-free sada, a mezi doplňkovou výbavu patří například HID světlomety, sedadla Recaro, satelitní rádio a navigace, nebo 650 wattový audiosystém Rockford Fosgate pozůstávající z devíti reproduktorů.

Co se týče technické stránky vozu, také zde automobilka celkem překvapila. Pod kapotou se nachází dvoulitr DOHC MIVEC 4B11T naladěn na nižší výkon. Turbem přeplňovaný čtyřválec disponuje 235 plnokrevníky. Naopak u převodovky je třeba konstatovat, že se naplnily předchozí spekulace. O přesun síly z motoru na všechna čtyři kola se stará dvouspojková převodovka SST s řazením pod volantem. Převodovka nabízí také sportovní a komfortní automatický režim. 

Vůz dále disponuje permanentním systémem pohonu 4x4 v spolupráci s aktivním mezinápravovým diferenciálem (ACD). Přední náprava je vybavena spirálovým samosvorným diferenciálem a zadní klasickým mechanickým. To podle automobilky zabezpečuje velmi dobré jízdní vlastnosti na různých typech povrchů.

Sluší se snad dodat už jen to, že Američani jsou z tohoto mezistupně mezi Evolutionem a sérií celkem nadšeni. My už jen předpokládáme, že tento model spatříme i na autosalonu v Ženevě.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
Mitsubishi Lancer Ralliart
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 17 příspěvků