Mitsubishi Lancer MIEV, nejpomalejší Evo v historii

Jednou za čas přinášíme zprávy o novém Lanceru Evo, který je ještě rychlejší, dynamičtější a pružnější, než jeho předchodce. Dnes je ovšem na řadě trochu jíné Evo. Je jím speciální upravená verze, kterou pohání elektromotory. Již v nedávné době jsme vám přinesli základní informace o tomto autě. Lancer Evo MIEV je poháněn čtveřicí elektromotorů, které jsou umístěny v nábojích kol. Každý elektromotor dává výkon 50 kW a celkově tak MIEV dosahuje stejného výkonu, jako jeho benzínový bratr. Výkon dosahuje hodnoty 200 kW (270 k) a točivý moment hodnoty 518 Nm. Přes poměrně slušný papírový výkon není MIEV žádná raketa. Sprint na stovku zvládá za 7,8 s a ručička tachometru se zastaví na hodnotě 180 km/h. Dojezd tohoto 1590 kg těžkého prototypu je okolo 250 km. Akumulátory jsou umístěny pod podlahou.

Celý tento projekt ovšem nezůstane pouze výstavním kouskem. Mitsubishi do roku 2010 hodlá pustit na trh čistý elektromobil, který nebude kombinovat žádný jiný pohon a právě Evo MIEV má fungovat jako malá testovací laboratoř a má také sloužit jako dobrá reklama pro budoucí elektromobily.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 8 příspěvků
Minitest Škoda Karoq 1.0 TSI: Dělám, co můžu! Stačí to?

Škoda Karoq 1.0 TSI (minitest)

Zázraky od malého litrového tříválce v poměrně velkém crossoveru raději nečekejte, poněkud překvapivě však základní motor z Karoqu nepoužitelnou brzdu provozu nedělá.

12.  5.  2018 | Miro Mihálik | 86 příspěvků
Minitest BMW 630d xDrive Gran Turismo: Rudý samet

BMW 630d xDrive GT (minitest)

Třílitrový šestiválce s jedním turbodmychadlem byl ještě donedávna základním vznětovým agregátem BMW 6 GT. Výkon 195 kW není malý, dost možná ani více nepotřebujete.

8.  5.  2018 | Jan Mička | 12 příspěvků