Mitsubishi Lancer Evolution X FQ400: 400 koní pro odvážné

21 komentářů

Menthos
2. prosince • 8:32

Prekrasny vuz.

M@to
2. prosince • 11:05

nemam slov.....100 za 3.5s.

lordmystic
2. prosince • 11:30

No jestli si dobře pamatuji, tak IX FQ400 byla rychlejší na stovku. Tohle opět bude hodně ojedinělé, protože se s tímhle autem nebude normálně vůbec jezdit dobře. Má to díky velkému turbu obrovskou turbo-díru v nízkých otáčkách. Optimální je si pořídit něco do 350hp, tam není tak velké turbo a jde mnohem lépe od spoda - a ten výkon stačí. A kdo chce na sprinty, tak pro toho je stejně 400hp málo.

(D)ark(M)an(X)
2. prosince • 20:09

tak co já vim EVO VIII to vytahlo na stovku za 3,5sekundy a IX taky za 3,5s a evo X uz taky 3,5s

glider
2. prosince • 20:42

no veru nevies EVO VIII a IX mali 0-100 5.7s abo tak nejaka 3,5s u X? :D to musi mat zaujimavo poskladanu prevodovku :D

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
xxx
2. prosince • 22:25

EVO VIII mělo dokonce za 6.1s (evropská verze).

lordmystic
2. prosince • 22:40

no ale tady je celou dobu řeč o verzi fq400... takže jeden o voze a druhej o koze...

Mgr. Dětřich Falus Csc.
2. prosince • 14:56

Vážený kolego, paměť jíž vládnete Vás neklame. Byť jev spektakulární, nynější generace akceleruje pomaleji. Avšak parametry současného agregátu 4B11 indikují značně inkresivní hodnoty elasticity výkonu v průběhu celého spektra otáček motoru. Tudíž uvažujme zvýšení akcelerační schopnosti vozu v rychlostech vyšších hodnot. Současně bych rád podotkl a vyzdvihl značně omezenou sérii tohoto díla, kteroužto výrobce mínil ostentativně prezentovat světu potenciál svých tovarů. Ledva by tento produkt započal konzumní produkci, což je jev galakticky nepravděpodobný. Nedeterminujte tedy novum v podobe X FQ do role zapovězeného stínu starší generace. Děkuji,Detrich Falus v.r.

lordmystic
2. prosince • 15:26

Je mi to jasné že tohle bude omezená série jako prezentace výrobce a těžko si to někdo koupí aby s tím jezdil do práce :). Také věřím že se chování motoru mohlo zlepšit, ale dokud to někdo pořádně neotestuje, těžko mě něco přesvědčí, že 400hp ze dvou litrů bude bez turbo díry v nízkých otáčkách.... Ale to jsme někde imaginárně jinde, počkejme na první testy...Jinak co by mě zajímalo, jestli se plánuje nějaká silnější FQ verze také pro automat - kolik ta automatická převodovka zvládne výkon a především krouťák...? Netušíte někdo? Šlo by třeba FQ350 či FQ330 SST?

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Bořek Hudák (bhudak)
2. prosince • 15:43

Nemyslím si, že by to mělo mít extra turbodíru. A vy si tu s ní docela i pletete pojmy. Turbodíra je jev, kdy od sešlápnutí plynu trvá nějakou dobu než natlačí turbo a motor bude mít plný výkon, který v těch otáčkách má mít. To že to nejede v nízkejch neni turbodíra, ale prostě přeturbovanej motor, kdy výfukové plyny nemají sílu roztočit to velké turbo tak, aby pořádně natlačilo. Neni to turbodíra, ale prostě charakter motoru. Ten motor je prostě tak naladěn, že to turbo tlačí až (co sem byl třeba zvyklej z T3/T4 turba na 1,8L) od cca 3500ot a ve 4tis ot už tlačilo max ( u mě 1,4bar). Takže i tak ten motor bude mít široký spektrum využitelnejch otáček. Naopak si myslim, že by to nemuselo mít ani velkou spotřebu. Protože je to naladěný továrně a tak v nízkejch, kde "nebude" tlačit turbo k tomu pujde i adekvátně míň benzinu, než třeba u normální verze EVA. Sice bude mít třeba do 3500tis otáček menší výkon, ale i tak dostatečný na zdvyhovej objem 2L, aby se s tim dalo normálně, kldně jezdit. A pokud by někdo chtěl porno, tak by to vytočil nad těch 3500ot. já v tom nevidim problém. Takhle se chovaj silnější turbodiesely a nikomu to nevadí a ještě si nad tim lidi chrochtaj...

Honza
9. března • 7:35

evo 8 bylo taky továrně naladěno a údajně nebyl problém jezdit za 80L(Za plného využití motoru na okruhu)

Donald
3. prosince • 8:35

Ano, to co popisuješ je naprosto standartní chování ( resp. charakteristika ) víceméně všech "ostře" laděných turbomotorů, hlavně při nižších objemech. Podobně se dali charakterizovat STI do roku 2005 s dvoulitry ( přechod na 2,5L to trochu zlepšil ) a EVA do IX. U standartní X už je linearita taky na lepší úrovni. Každopádně jakékoliv zvětšování turba, nebo plnícího tlaku tento efekt zase jen umocňuje.
Na "normální" ježdění ty auta použíj jdou, protože ta hranice "pekla" je celkem jasně vztažena k určitým otáčkám pod kterými se to auto chová skoro jako běžný dvoulitr. Limitním faktorem pro "běžné" ježdění, když už tak bývá tvrdost podvozku, spojka, ale motor opravdu ne.
Bohužel spousta lidí neměla šanci tyto auta projet, nebo se aspoň svézt a pak tady vznikají krapet divoké teorie.

Bořek Hudák (bhudak)
3. prosince • 9:00

Asi tak. Sem rád, že tu je taky někdo, kdo ví o co go a ne jen pláca to, co je tu v módě...

911
2. prosince • 15:20

v.r. asi tezko. spis z.k.v. - zkrze klavesnici vole :-D

MuDr. Jozífek Šoustík
2. prosince • 14:22

ty kverulante!!! :-))

lordmystic
2. prosince • 14:39

Kverulant je podle slovníkové definice notorický stěžovatel; stálý nespokojenec, člověk, který si neustále stěžuje, domáhá se svého domnělého práva [1]; též sudič, svárlivý, nesnášenlivý člověk.- já ne, Evo je mé nejoblíbenější auto a kdyby mi nabízeli R8, M6, 911 nebo Evo, tak beru Evo! Jen už je to hodně líne v nízkých otáčkách a na běžné ježdění to moc není, ale mít to třeba kompresor, no nevím jak by to šlo technicky, ale zvládnout to se zachováním jízdních vlastností a hmotnosti, myslím že by to bylo opravdu unikátní! A mimo to, už šetřím a za dva roky kupuji ojetou desítku, ale cu jedině automat...

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Steaven
2. prosince • 15:00

Je to teda riadna blbost. Toto auto neda 0-100 za 3.5 400 koni je na to malo su ata ktore musi mat cez 600 koni aby to zvladli a pocitam ze toto evo nebude mat ani LAUNCH Control ako ma napriklad Porsche Turbo alebo GT-R. A ta turbodiera je blbost. Naco mam prevodove stupne podradim si a je to v pohode.

lordmystic
2. prosince • 15:22

Nepotřebuješ 600hp, stačí ti polovina, ale musíš být lehký a musíš mít dobrou trakci. Osobně si myslím že 3,5s není nic nereálného. Launch kontrol také není podmínkou, stačí někdo kdo s tím umí.S tou turbo dírou si nepochopil co jsem měl na mysli - ano, s autem se nechá stále jezdit nad 5000 rpm, ale když ho budeš chtít na normální ježdění, tak to se prostě nedá a to jsem také v původním příspěvku psal!

Steaven
2. prosince • 15:41

A predpokladas ze toto evo bude mat hmotnost pod 1000KG? Podla mna sa na tom da v pohode jazdit s vykonom ani s velkym turbom to nema nic spolocne. Zalezi od prevodovky a spojky.

911
2. prosince • 15:18

dopln si motoristicke vzdelani ;-)

Steaven
3. prosince • 9:15

Dopln si ho ty. Ja mam auto s turbom viem o com hovorim.

Doporučujeme

Články odjinud