Mitsubishi Lancer Evolution X FQ400: 400 koní pro odvážné

Japonská automobilka chystá ostrou verzi už beztak dost výkonného modelu Lancer Evolution X s přídomkem FQ400. Ten však bude určen bohužel pouze pro Britský a domácí trh. Na druhé straně to ale neznamená, že nás tato novinka nemá proč zajímat, vždyť 405 koní pod kapotou jistě udělá své.

Zmíněný výkon nabízí upravený dvoulitr 4B11, který dostal větší turbodmychadlo, výfukové potrubí a upravenou elektronickou jednotku. Daní (nebo bonusem, jak chcete) za vyšší výkon je však absence sportovní dvouspojkové převodovky SST a to z ryze technických příčin. I navzdory tomu se však toto speciální Evo nenechá na sprintech zahanbit a stovku z klidu pokoří již za 3,5 vteřiny.

K tomu všemu dostalo Evo X FQ400 ještě 18-ti palcová kola, nový aerodynamický bodykit a výkonnější brzdy. Produkce bude i navzdory zvýšené poptávce po tomto modelu omezena na 100 kusů, takže dostat se k němu nebude až tak snadné, nicméně cena kolem 50 000 liber (1 520 000 Kč) je jistě celkem příjemná. Na její upřesnění jako i na kompletní oficiální údaje si však ještě budeme muset počkat.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Mitsubishi Lancer Evolution X FQ400
Test Kia Stonic 1.0 T-GDI: Hřebíček trefený na hlavičku

Kia Stonic 1,0 T-GDI

Značka Kia letos zažívá velkou produktovou ofenzívu, což se nakonec projevilo i v počtu nominaci do ankety Světové auto roku. Zcela nový model Stonic má ambice stát se jedním z nejdůležitějších v její nabídce.

16.  11.  2017 | Radek Pecák | 8 příspěvků
TEST Fiat 124 Spider - Miata po italsku je víc než jen víkendovka...

Fiat 124 Spider

Oproti Mazdě MX-5 je větší, těžší a chybí mu atmosférický motor. To zní jako cesta do pekel, ale jaká je "Fiata" doopravdy?

14.  11.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Minitest Škoda Karoq 2.0 TDI 4x4: Potvrdila i u nás, že je dobře postavena?

Minitest Škoda Karoq 2.0 TDI 4x4

Škodu Karoq v provedení s turbodieselem 2,0 TDI, manuální převodovkou a pohonem všech kol získala redakce Autorevue.cz na test jako jeden z prvních tuzemských sdělovacích prostředků. Jak funguje na českých silnicích?

10.  11.  2017 | Radek Pecák | 83 příspěvků