Mitsubishi Lancer Evolution X FQ-330 SST: konzervativní extrémista

Jde vůbec konzervativismus s extrémismem dohromady? Ano, to pokud se spojí písmenka FQ, značící ty nejxtrémnější verze Mitsubishi Lancer Evo s číslicí 330, uvádějící její výkon. Po představeném, ale zatím stále ještě neprodávaném superostrém modelu FQ-400 totiž Mitsubishi přichází s přece jen konzervativněji naladěnou verzí FQ-330 SST.

Od „čtyřstovky” se nová verze bude odlišovat nejen nižším výkonem o hodnotě blížící se 330 koním, ale i automatickou převodovkou SST s dvěma spojkami. Je to na každý pád zajímavý vývoj, Evo X, na ro zdíl od svých předchůdců, zatím neproslulo jako zrovna ryzí sportovní náčiní - je těžší, měkčí a mocně propagovaný automat sportovnosti také nenahrává. Verze FQ-400 toto vše beze zbytku odstraňovala, nový FQ-330 SST ale vrací věci opět zpátky k normálu.

Abychom nevynechali klíčová fakta, nové FQ nabídne díky přepracovanému sacímu potrubí, odlišným svodům, výfukovému potrubí a závodnímu katalyzátoru, upravenému mezichladiči stlačeného vzduchu, a přeprogramované řídící jednotce nejvyšší výkon 329 koní při 6 500 ot/min a točivý moment až 322 N.m při 3 500 ot/min.

Zrychlení z 0 na 100 km/h tak zvládne o 0,3 sekundy rychleji než základní model, tedy za 4,4 sekundy. Maximální rychlost je elektronicky omezena na obligátních 250 km/h.

Jak už to u Eva FQ bývá, dostupné je primárně pouze ve Velké Británii a pokud jej chcete plnohodnotně provozovat zde, nevyhnete se větším úpravám. Rozdíl v ceně proti běžnému Evu X není přitom nikterak drastický, FQ-330 stojí o 3000 GPB (tedy o něco málo přes 90 000 Kč) více.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Mitsubishi Lancer Evo X
TEST RAM 1500 Longhorn 5.7 V8 HEMI: Hustý pracant i Rolls-Royce zároveň

RAM 1500 Longhorn HEMI

Americká auta jsou na českých silnicích stále docela úkazem. Jasným králem mezi nimi je RAM 1500, který jsme vyzkoušeli v kovbojské výbavě Longhorn a s pořádným motorem V8 pod kapotou!

5.  4.  2020 | Vladimír Kadera | 86 příspěvků
TEST Volkswagen Golf 1.5 eTSI DSG 1st Edition: Sesazený král Evropy vrací úder

Volkswagen Golf 1.5 eTSI DSG

Přestože se nový Volkswagen Golf tváří jako ten minulý, ve skutečnosti prošel komplexní proměnou. Spoléhá na elektrifikaci a přijel se zcela novým pojetím interiéru. Všechno to přináší zajímavé výhody, ale také jisté nevýhody.

1.  4.  2020 | Jan Mička | 60 příspěvků
Se Škodou Octavia 2.0 TDI Evo poprvé v Česku: Musí být nejlepší. Daří se jí to?

Škoda Octavia Combi 2.0 TDI Evo

Novou generaci Škody Octavia jsme poprvé vyzkoušeli rovnou na českých silnicích. Kombi s motorem 2.0 TDI Evo se tváří jako ideální služebák, navíc model jako takový nemá v rámci automobilky jednoduché poslání.

27.  3.  2020 | Jan Mička | 147 příspěvků