Mitsubishi Lancer Evolution X FQ-330 SST: konzervativní extrémista

Jde vůbec konzervativismus s extrémismem dohromady? Ano, to pokud se spojí písmenka FQ, značící ty nejxtrémnější verze Mitsubishi Lancer Evo s číslicí 330, uvádějící její výkon. Po představeném, ale zatím stále ještě neprodávaném superostrém modelu FQ-400 totiž Mitsubishi přichází s přece jen konzervativněji naladěnou verzí FQ-330 SST.

Od „čtyřstovky” se nová verze bude odlišovat nejen nižším výkonem o hodnotě blížící se 330 koním, ale i automatickou převodovkou SST s dvěma spojkami. Je to na každý pád zajímavý vývoj, Evo X, na ro zdíl od svých předchůdců, zatím neproslulo jako zrovna ryzí sportovní náčiní - je těžší, měkčí a mocně propagovaný automat sportovnosti také nenahrává. Verze FQ-400 toto vše beze zbytku odstraňovala, nový FQ-330 SST ale vrací věci opět zpátky k normálu.

Abychom nevynechali klíčová fakta, nové FQ nabídne díky přepracovanému sacímu potrubí, odlišným svodům, výfukovému potrubí a závodnímu katalyzátoru, upravenému mezichladiči stlačeného vzduchu, a přeprogramované řídící jednotce nejvyšší výkon 329 koní při 6 500 ot/min a točivý moment až 322 N.m při 3 500 ot/min.

Zrychlení z 0 na 100 km/h tak zvládne o 0,3 sekundy rychleji než základní model, tedy za 4,4 sekundy. Maximální rychlost je elektronicky omezena na obligátních 250 km/h.

Jak už to u Eva FQ bývá, dostupné je primárně pouze ve Velké Británii a pokud jej chcete plnohodnotně provozovat zde, nevyhnete se větším úpravám. Rozdíl v ceně proti běžnému Evu X není přitom nikterak drastický, FQ-330 stojí o 3000 GPB (tedy o něco málo přes 90 000 Kč) více.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Mitsubishi Lancer Evo X
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

dnes | Michal Žďárský | 1 příspěvek
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků