Mitsubishi Lancer Evolution X FQ-330 SST: konzervativní extrémista

Jde vůbec konzervativismus s extrémismem dohromady? Ano, to pokud se spojí písmenka FQ, značící ty nejxtrémnější verze Mitsubishi Lancer Evo s číslicí 330, uvádějící její výkon. Po představeném, ale zatím stále ještě neprodávaném superostrém modelu FQ-400 totiž Mitsubishi přichází s přece jen konzervativněji naladěnou verzí FQ-330 SST.

Od „čtyřstovky” se nová verze bude odlišovat nejen nižším výkonem o hodnotě blížící se 330 koním, ale i automatickou převodovkou SST s dvěma spojkami. Je to na každý pád zajímavý vývoj, Evo X, na ro zdíl od svých předchůdců, zatím neproslulo jako zrovna ryzí sportovní náčiní - je těžší, měkčí a mocně propagovaný automat sportovnosti také nenahrává. Verze FQ-400 toto vše beze zbytku odstraňovala, nový FQ-330 SST ale vrací věci opět zpátky k normálu.

Abychom nevynechali klíčová fakta, nové FQ nabídne díky přepracovanému sacímu potrubí, odlišným svodům, výfukovému potrubí a závodnímu katalyzátoru, upravenému mezichladiči stlačeného vzduchu, a přeprogramované řídící jednotce nejvyšší výkon 329 koní při 6 500 ot/min a točivý moment až 322 N.m při 3 500 ot/min.

Zrychlení z 0 na 100 km/h tak zvládne o 0,3 sekundy rychleji než základní model, tedy za 4,4 sekundy. Maximální rychlost je elektronicky omezena na obligátních 250 km/h.

Jak už to u Eva FQ bývá, dostupné je primárně pouze ve Velké Británii a pokud jej chcete plnohodnotně provozovat zde, nevyhnete se větším úpravám. Rozdíl v ceně proti běžnému Evu X není přitom nikterak drastický, FQ-330 stojí o 3000 GPB (tedy o něco málo přes 90 000 Kč) více.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Mitsubishi Lancer Evo X
Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity je v podstatě běžný městský skútr, který ale díky své koncepci nabízí řadu výhod. Můžete ho řídit i s běžným béčkem nebo řidičákem A1, nabízí extra porci stability navíc a může ho tak řídit i naprostý začátečník. Navíc, ze semaforů odjedete vždy jako první a ve finále nabízí i nejnižší cenu ze všech tříkolových skútrů.

25.  6.  2017 | Michal Žďárský | 10 příspěvků
Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Na dovolenou si velká část motoristů bere i své bicykly. Pokud je nechcete převážet na střešním nosiči, zbývá řešení v podobě upevnění nosiče na víko zavazadelníku či na tažné zařízení. Švýcarský autoklub otestoval obě varianty na různých modelech.

18.  6.  2017 | Milan Lažanský | 33 příspěvků
Test: VW Golf GTI je i po faceliftu nejlepším hot-hatchem všedních dnů...

Volkswagen Golf GTI (2017)

Nedávný facelift Volkswagenu Golf se dotkl i verze GTI. Vyzkoušeli jsme základní variantu s manuální převodovkou.

15.  6.  2017 | Milan Lažanský | 44 příspěvků