Mitsubishi Lancer Evolution VII

Všichni výrobci sportovních automobilů se začínají pomalu obávat uvedení nového Mitsubishi Lance Evolution 7. Až dočtete následující text pochopíte proč! Evo 7 vychází z nové generace Lanceru Cedia...
Mitsubishi Lancer Evolution VII
Všichni výrobci sportovních automobilů se začínají pomalu obávat uvedení nového Mitsubishi Lance Evolution 7. Až dočtete následující text pochopíte proč! Evo 7 vychází z nové generace Lanceru Cedia.

EVO 7 se vyznačuje vyšším výkonem, vyspělým systémem pohonu všech kol, výbornými brzdami a zcela přepracovaným nejen exteriérem, ale také interiérem. Další dobrou zprávou pro fanoušky je fakt, že se počítá s prodejem i na evropských trzích, kam by měl přijít v letos v létě. Svou výstavní premiéru bude mít nový Lancer EVO 7 na blížícím se autosaloně v Ženevě.

Protože je EVO 7 postaven na již zmíněném Lancer Cedia nabízí nejen výkon, ale také vysokou užitnou hodnotu. EVO 7 měří 4 520 mm, což je o 170 mm více než EVO 6, větší je i rozvor, a to o 90 mm. Větší rozvor se projevuje zejména v prostoru pro cestující na zadních sedlech. Ve výbavě nechybí centrální zamykání, elektricky ovládaná okna, sportovní volant MOMO, sportovní sedačky, klimatizace nebo špičkový audio systém se šesti reproduktory a CD přehrávačem.

Sedmá evoluce opustila „velmi agresivní“ vzhled svých předchůdců. Přední nárazník již nemá tak monstrózní rozměry, zadní křídlo přišlo o jedno patro, naopak zůstaly výdechy na přední kapotě.

To co je na EVO 7 nezajímavější je samozřejmě motor a podvozek. Není žádným překvapením, že se pod kapotou nachází přeplňovaný dvoulitrový čtyřválec. Přepracovaný motor nabízí výkon 280 ks při 6 500 ot./min. a točivý moment 383 Nm při 3 500 ot./min. Výkon je tedy stejný jako u EVO 6 a točivý moment vzrostl o 9 Nm. Nový motor je lehčí díky použití některých součástí vyrobených z hořčíkových slitin a dutých vačkových hřídelí. Nové je také turbo a chladič stlačeného vzduchu.

Výkon je na vozovku přenášen prostřednictvím pětistupňové manuální převodovky, její první a pátý stupeň byl prodloužen tak. aby byl více optimalizován pro každodenní provoz jak ve městě, tak na dálnici.

O poznání více změn najdeme v systému náhonu na všechna kola. EVO 7 využívá špičkové systémy AYC a ACD. Active Center Differntial (ACD) nahrazuje dříve používaný s viskózní spojkou. Hlavním posláním ACD je distribuce mezi přední a zadní nápravu v takovém optimálním poměru, aby se co nejvíce točivého momentu od motoru přeneslo na vozovku. Druhým důležitým kritériem pro volbu poměru přenosu je poloha volantu, protože ACD má za úkol také usnadnění zatáčení. Kromě automatického režimu má řidič možnost zvolit jeden z předdefinovaných povrchů – asfalt, šototolinu nebo sníh. Popišme si nyní. jak se chovají systémy ACD a AYC při zpomalování, nájezdu do zatáčky a výjezdu ze zatáčky.

Při zpomalování omezuje ACD prokluz v závislosti na intenzitě zpomalování, AYC při současném brždění a zatáčení přenáší točivý moment na vnitřní kolo tak. aby se omezila přetáčivá reakce.

Při nájezdu do zatáčky zvyšuje prokluz v závislosti na úhlu zatáčení a usnadňuje nájezd do zatáčky, AYC přenáší výkon na vnější kolo.

Při výjezdu ze zatáčky ACD omezuje prokluz, AYC přenáší výkon na vnější kolo, čímž se omezí nedotáčivost.

O jízdních výkonech zatím nebyly vydány oficiální informace. Očekáváme však zrychlení z 0 na 100 Km/h za čas jen o málo větší či menší než 5 vteřin a maximální rychlost cca 250 Km/h.

Cena Mitsubishi Lancer Evolution 7 se bude pravděpodobně pohybovat kolem částky 1 750 000 Kč.

Test Dacia Duster II dCi 110 4x4: Pouze pro silnici je jí škoda

Dacia Duster II 1.5 dCi 4x4

Příroda vytvořila v polovině ledna opravdu vhodné podmínky pro testování nové generace oblíbeného SUV Dacia Duster. Jezdili jsme s ním v hlubokém bahně i na zasněžených silnicích.

dnes | Radek Pecák
Minitest Volkswagen Touareg Masaj 3.0 TDI: Nesnáším loučení!

VW Touareg Masaj 3.0 TDI (minitest)

Dnešním testem dáváme poslední sbohem druhé generaci Volkswagenu Touareg. Velké a bytelné SUV s oprávněnými terénními ambicemi tady s námi bude už doslova jenom pár týdnů.

21.  1.  2018 | Jan Mička | 27 příspěvků
Test Toyota Land Cruiser 2.8 D-4D: Žádný úkol není nesplnitelný

Toyota Land Cruiser 2.8 D-4D

Toyota sice v Evropě propaguje hybridy, stále však nabízí i nezničitelná auta, která ji v minulosti proslavila.

18.  1.  2018 | Radek Pecák | 14 příspěvků