Mitsubishi Lancer Evolution VII

Všichni výrobci sportovních automobilů se začínají pomalu obávat uvedení nového Mitsubishi Lance Evolution 7. Až dočtete následující text pochopíte proč! Evo 7 vychází z nové generace Lanceru Cedia...
Mitsubishi Lancer Evolution VII
Všichni výrobci sportovních automobilů se začínají pomalu obávat uvedení nového Mitsubishi Lance Evolution 7. Až dočtete následující text pochopíte proč! Evo 7 vychází z nové generace Lanceru Cedia.

EVO 7 se vyznačuje vyšším výkonem, vyspělým systémem pohonu všech kol, výbornými brzdami a zcela přepracovaným nejen exteriérem, ale také interiérem. Další dobrou zprávou pro fanoušky je fakt, že se počítá s prodejem i na evropských trzích, kam by měl přijít v letos v létě. Svou výstavní premiéru bude mít nový Lancer EVO 7 na blížícím se autosaloně v Ženevě.

Protože je EVO 7 postaven na již zmíněném Lancer Cedia nabízí nejen výkon, ale také vysokou užitnou hodnotu. EVO 7 měří 4 520 mm, což je o 170 mm více než EVO 6, větší je i rozvor, a to o 90 mm. Větší rozvor se projevuje zejména v prostoru pro cestující na zadních sedlech. Ve výbavě nechybí centrální zamykání, elektricky ovládaná okna, sportovní volant MOMO, sportovní sedačky, klimatizace nebo špičkový audio systém se šesti reproduktory a CD přehrávačem.

Sedmá evoluce opustila „velmi agresivní“ vzhled svých předchůdců. Přední nárazník již nemá tak monstrózní rozměry, zadní křídlo přišlo o jedno patro, naopak zůstaly výdechy na přední kapotě.

To co je na EVO 7 nezajímavější je samozřejmě motor a podvozek. Není žádným překvapením, že se pod kapotou nachází přeplňovaný dvoulitrový čtyřválec. Přepracovaný motor nabízí výkon 280 ks při 6 500 ot./min. a točivý moment 383 Nm při 3 500 ot./min. Výkon je tedy stejný jako u EVO 6 a točivý moment vzrostl o 9 Nm. Nový motor je lehčí díky použití některých součástí vyrobených z hořčíkových slitin a dutých vačkových hřídelí. Nové je také turbo a chladič stlačeného vzduchu.

Výkon je na vozovku přenášen prostřednictvím pětistupňové manuální převodovky, její první a pátý stupeň byl prodloužen tak. aby byl více optimalizován pro každodenní provoz jak ve městě, tak na dálnici.

O poznání více změn najdeme v systému náhonu na všechna kola. EVO 7 využívá špičkové systémy AYC a ACD. Active Center Differntial (ACD) nahrazuje dříve používaný s viskózní spojkou. Hlavním posláním ACD je distribuce mezi přední a zadní nápravu v takovém optimálním poměru, aby se co nejvíce točivého momentu od motoru přeneslo na vozovku. Druhým důležitým kritériem pro volbu poměru přenosu je poloha volantu, protože ACD má za úkol také usnadnění zatáčení. Kromě automatického režimu má řidič možnost zvolit jeden z předdefinovaných povrchů – asfalt, šototolinu nebo sníh. Popišme si nyní. jak se chovají systémy ACD a AYC při zpomalování, nájezdu do zatáčky a výjezdu ze zatáčky.

Při zpomalování omezuje ACD prokluz v závislosti na intenzitě zpomalování, AYC při současném brždění a zatáčení přenáší točivý moment na vnitřní kolo tak. aby se omezila přetáčivá reakce.

Při nájezdu do zatáčky zvyšuje prokluz v závislosti na úhlu zatáčení a usnadňuje nájezd do zatáčky, AYC přenáší výkon na vnější kolo.

Při výjezdu ze zatáčky ACD omezuje prokluz, AYC přenáší výkon na vnější kolo, čímž se omezí nedotáčivost.

O jízdních výkonech zatím nebyly vydány oficiální informace. Očekáváme však zrychlení z 0 na 100 Km/h za čas jen o málo větší či menší než 5 vteřin a maximální rychlost cca 250 Km/h.

Cena Mitsubishi Lancer Evolution 7 se bude pravděpodobně pohybovat kolem částky 1 750 000 Kč.

Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

21.  10.  2017 | David Rusol | 2 příspěvky
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků