Mitsubishi Lancer Evolution VII

Všichni výrobci sportovních automobilů se začínají pomalu obávat uvedení nového Mitsubishi Lance Evolution 7. Až dočtete následující text pochopíte proč! Evo 7 vychází z nové generace Lanceru Cedia...
Mitsubishi Lancer Evolution VII
Všichni výrobci sportovních automobilů se začínají pomalu obávat uvedení nového Mitsubishi Lance Evolution 7. Až dočtete následující text pochopíte proč! Evo 7 vychází z nové generace Lanceru Cedia.

EVO 7 se vyznačuje vyšším výkonem, vyspělým systémem pohonu všech kol, výbornými brzdami a zcela přepracovaným nejen exteriérem, ale také interiérem. Další dobrou zprávou pro fanoušky je fakt, že se počítá s prodejem i na evropských trzích, kam by měl přijít v letos v létě. Svou výstavní premiéru bude mít nový Lancer EVO 7 na blížícím se autosaloně v Ženevě.

Protože je EVO 7 postaven na již zmíněném Lancer Cedia nabízí nejen výkon, ale také vysokou užitnou hodnotu. EVO 7 měří 4 520 mm, což je o 170 mm více než EVO 6, větší je i rozvor, a to o 90 mm. Větší rozvor se projevuje zejména v prostoru pro cestující na zadních sedlech. Ve výbavě nechybí centrální zamykání, elektricky ovládaná okna, sportovní volant MOMO, sportovní sedačky, klimatizace nebo špičkový audio systém se šesti reproduktory a CD přehrávačem.

Sedmá evoluce opustila „velmi agresivní“ vzhled svých předchůdců. Přední nárazník již nemá tak monstrózní rozměry, zadní křídlo přišlo o jedno patro, naopak zůstaly výdechy na přední kapotě.

To co je na EVO 7 nezajímavější je samozřejmě motor a podvozek. Není žádným překvapením, že se pod kapotou nachází přeplňovaný dvoulitrový čtyřválec. Přepracovaný motor nabízí výkon 280 ks při 6 500 ot./min. a točivý moment 383 Nm při 3 500 ot./min. Výkon je tedy stejný jako u EVO 6 a točivý moment vzrostl o 9 Nm. Nový motor je lehčí díky použití některých součástí vyrobených z hořčíkových slitin a dutých vačkových hřídelí. Nové je také turbo a chladič stlačeného vzduchu.

Výkon je na vozovku přenášen prostřednictvím pětistupňové manuální převodovky, její první a pátý stupeň byl prodloužen tak. aby byl více optimalizován pro každodenní provoz jak ve městě, tak na dálnici.

O poznání více změn najdeme v systému náhonu na všechna kola. EVO 7 využívá špičkové systémy AYC a ACD. Active Center Differntial (ACD) nahrazuje dříve používaný s viskózní spojkou. Hlavním posláním ACD je distribuce mezi přední a zadní nápravu v takovém optimálním poměru, aby se co nejvíce točivého momentu od motoru přeneslo na vozovku. Druhým důležitým kritériem pro volbu poměru přenosu je poloha volantu, protože ACD má za úkol také usnadnění zatáčení. Kromě automatického režimu má řidič možnost zvolit jeden z předdefinovaných povrchů – asfalt, šototolinu nebo sníh. Popišme si nyní. jak se chovají systémy ACD a AYC při zpomalování, nájezdu do zatáčky a výjezdu ze zatáčky.

Při zpomalování omezuje ACD prokluz v závislosti na intenzitě zpomalování, AYC při současném brždění a zatáčení přenáší točivý moment na vnitřní kolo tak. aby se omezila přetáčivá reakce.

Při nájezdu do zatáčky zvyšuje prokluz v závislosti na úhlu zatáčení a usnadňuje nájezd do zatáčky, AYC přenáší výkon na vnější kolo.

Při výjezdu ze zatáčky ACD omezuje prokluz, AYC přenáší výkon na vnější kolo, čímž se omezí nedotáčivost.

O jízdních výkonech zatím nebyly vydány oficiální informace. Očekáváme však zrychlení z 0 na 100 Km/h za čas jen o málo větší či menší než 5 vteřin a maximální rychlost cca 250 Km/h.

Cena Mitsubishi Lancer Evolution 7 se bude pravděpodobně pohybovat kolem částky 1 750 000 Kč.

bazar

Mitsubishi Outlander 2
Rok výroby: 2008
Stav: 171 409 km
Cena: 196 000 Kč
Mitsubishi ASX 1,8
Rok výroby: 2011
Stav: 122 991 km
Cena: 333 000 Kč
Mitsubishi Space Runner 2,4
Rok výroby: 2002
Stav: 189 740 km
Cena: 46 000 Kč
Mitsubishi Outlander 2
Rok výroby: 2008
Stav: 150 974 km
Cena: 151 000 Kč
Mitsubishi Lancer 1,6
Rok výroby: 2007
Stav: 130 848 km
Cena: 76 000 Kč
Mitsubishi ASX 1,6
Rok výroby: 2017
Stav: 988 km
Cena: 450 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků