Mitsubishi Lancer Evolution IX, civilní závoďák levnější než STI

Seznam kapitol
  1. Mistubishi Lancer EVO IX
  2. Tisková zpráva: závodní vozy Mitsubishi Evolution IX RS

Také do České republiky již zavítala další generace špičkového modelu automobilky Mitsubishi - Lancer Evo IX. Zcivilněnou verzi vozů, které se často účastní závodů v rallye, ale také na okruzích a do vrchu, si tak mohou užít i čeští řidiči.

Cena nové generace je postavena velmi příznivě a hlavně je levnější, než největší konkurent Subaru Impreza STI. Lancer EVO IX si můžete zakoupit za 1 199 900 Kč s tím, že krom přikoupení sportovního paketu, díky němuž ušetříte 4,4 kg z váhy vozu v ceně 50 000 Kč, neexistuje příplatková výbava. Největší konkurent Impreza STI vás pak přijde na 1 228 800 Kč, což je téměř o 30 000 Kč více.

Lancer EVO IX si ponechal dvoulitrový přeplňovaný motor, který dává výkon 206 kW (280 k) v 6 500 ot. a točivý moment 335 Nm v 3 500 ot. Díky němu zrychlí Lancer EVO IX na stovku za 5,7 s a dosáhne maximální rychlosti 250 km/h To vše při kombinované spotřebě 10,6 l na 100 km.

Lancer však není vůz, který by měl své kvality dokazovat při sprintech, ale jeho místo je trochu jinde. Ke špičkovým jízdním vlastnostem mu pomáhá převodovka, motory, podvozek a pohon všech kol, který je odvozen ze speciálu WRC. O centrální rozdělení výkonu na nápravy se stará aktivní diferenciál ACD (Torsen), který umožňuje nastavit několik režimů jízdy, jako je asfalt, štěrk a sníh. Jízdním vlastnostem také pomáhá aktivní systém boční stability AYC, který se stará o rozdělení výkonu mezi kola zadní nápravy a umožňuje zvýšit rychlost průjezdu zatáčkou až o 10 procent.

Za cenu 1 199 900 Kč tak získáte jeden z nejrychlejších civilních vozů a v poměru cena/jízdní výkon se pak jedná o samotný vrchol. V základní výbavě pak mj. nalezente:

  • 4WD - pohon všech kol
  • ABS s EBD
  • ACD - Active Central Differential
  • boční airbagy a přední airbagy řidiče a spolujezdce
  • AYC - Active Yaw Control
  • Brzdový systém Brembo 17"
  • výškově stavitelné bezpečnostní pásy vpředu
  • boční ochranné lišty v barvě karosérie
  • karbonový sportovní spoiler vzadu
  • kit na opravu kola
  • kola z lehké slitiny ENKEI
  • střešní anténa
  • tónovaná okna
  • třetí brzdové světlo
  • vyhřívané zadní okno
  • zadní nárazník s integrovaným difusorem
  • zpětná zrcátka v barvě karosérie
  • automatická klimatizace
  • centrální zamykání na DO
  • černá sportovní sedadla Recaro (kůže/Alcantara)
  • digitální hodiny
  • el. ovládaná okna vpředu a vzadu
  • imobilizér
  • el. ovládaná vnější zpětná zrcátka
  • otevírání nádrže z místa řidiče
  • pedály z leštěného hliníku
  • příprava pro audio a 6 repro
  • posilovač řízení
  • sportovní volant MOMO v kůži
  • vyhřívaná zpětná zrcátka
  • výškově stavitelný volant
Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Mistubishi Lancer EVO IX
  2. Tisková zpráva: závodní vozy Mitsubishi Evolution IX RS
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

včera | David Rusol | 20 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Minitest Renault Espace 1.8 TCe

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 10 příspěvků
TEST Volkswagen Polo 1.0 TSI Highline – Golfův revír

Volkswagen Polo 1.0 TSI

Segment malých vozů pomalu dorůstá modely nižší střední třídy. Nový Volkswagen Polo je toho důkazem, z vyšších tříd si navíc půjčil i několik užitečných technologií.

7.  12.  2017 | Jan Mička | 30 příspěvků