Mitsubishi Lancer Evolution IX, civilní závoďák levnější než STI

Mitsubishi Lancer Evolution IX, civilní závoďák levnější než STI
Seznam kapitol
  1. Mistubishi Lancer EVO IX
  2. Tisková zpráva: závodní vozy Mitsubishi Evolution IX RS

Také do České republiky již zavítala další generace špičkového modelu automobilky Mitsubishi - Lancer Evo IX. Zcivilněnou verzi vozů, které se často účastní závodů v rallye, ale také na okruzích a do vrchu, si tak mohou užít i čeští řidiči.

Cena nové generace je postavena velmi příznivě a hlavně je levnější, než největší konkurent Subaru Impreza STI. Lancer EVO IX si můžete zakoupit za 1 199 900 Kč s tím, že krom přikoupení sportovního paketu, díky němuž ušetříte 4,4 kg z váhy vozu v ceně 50 000 Kč, neexistuje příplatková výbava. Největší konkurent Impreza STI vás pak přijde na 1 228 800 Kč, což je téměř o 30 000 Kč více.

Lancer EVO IX si ponechal dvoulitrový přeplňovaný motor, který dává výkon 206 kW (280 k) v 6 500 ot. a točivý moment 335 Nm v 3 500 ot. Díky němu zrychlí Lancer EVO IX na stovku za 5,7 s a dosáhne maximální rychlosti 250 km/h To vše při kombinované spotřebě 10,6 l na 100 km.

Lancer však není vůz, který by měl své kvality dokazovat při sprintech, ale jeho místo je trochu jinde. Ke špičkovým jízdním vlastnostem mu pomáhá převodovka, motory, podvozek a pohon všech kol, který je odvozen ze speciálu WRC. O centrální rozdělení výkonu na nápravy se stará aktivní diferenciál ACD (Torsen), který umožňuje nastavit několik režimů jízdy, jako je asfalt, štěrk a sníh. Jízdním vlastnostem také pomáhá aktivní systém boční stability AYC, který se stará o rozdělení výkonu mezi kola zadní nápravy a umožňuje zvýšit rychlost průjezdu zatáčkou až o 10 procent.

Za cenu 1 199 900 Kč tak získáte jeden z nejrychlejších civilních vozů a v poměru cena/jízdní výkon se pak jedná o samotný vrchol. V základní výbavě pak mj. nalezente:

  • 4WD - pohon všech kol
  • ABS s EBD
  • ACD - Active Central Differential
  • boční airbagy a přední airbagy řidiče a spolujezdce
  • AYC - Active Yaw Control
  • Brzdový systém Brembo 17"
  • výškově stavitelné bezpečnostní pásy vpředu
  • boční ochranné lišty v barvě karosérie
  • karbonový sportovní spoiler vzadu
  • kit na opravu kola
  • kola z lehké slitiny ENKEI
  • střešní anténa
  • tónovaná okna
  • třetí brzdové světlo
  • vyhřívané zadní okno
  • zadní nárazník s integrovaným difusorem
  • zpětná zrcátka v barvě karosérie
  • automatická klimatizace
  • centrální zamykání na DO
  • černá sportovní sedadla Recaro (kůže/Alcantara)
  • digitální hodiny
  • el. ovládaná okna vpředu a vzadu
  • imobilizér
  • el. ovládaná vnější zpětná zrcátka
  • otevírání nádrže z místa řidiče
  • pedály z leštěného hliníku
  • příprava pro audio a 6 repro
  • posilovač řízení
  • sportovní volant MOMO v kůži
  • vyhřívaná zpětná zrcátka
  • výškově stavitelný volant
Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Mistubishi Lancer EVO IX
  2. Tisková zpráva: závodní vozy Mitsubishi Evolution IX RS

bazar

Mitsubishi Outlander 2
Rok výroby: 2010
Stav: 144 924 km
Cena: 250 000 Kč
Mitsubishi Colt 1,1
Rok výroby: 2005
Stav: 98 895 km
Cena: 80 000 Kč
Mitsubishi Colt 1,1
Rok výroby: 2011
Stav: 98 191 km
Cena: 120 000 Kč
Mitsubishi ASX 1,8
Rok výroby: 2012
Stav: 95 225 km
Cena: 320 000 Kč
Mitsubishi ASX 1,8
Rok výroby: 2012
Stav: 78 745 km
Cena: 310 000 Kč
Mitsubishi Colt 1,5
Rok výroby: 2006
Stav: 63 449 km
Cena: 90 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Fiatu Fullback: Převlečené Mitsubishi se jeví jako správná volba

Fiat Fullback

Fiat se po vzoru Renaultu a Mercedesu také rozhodl nabízet pracovní pickup, který původně pochází z úplně jiné dílny. A rozhodl se více než správně, protože Fiat Fullback alias Mitsubishi L200 je vynikajícím pracovním pickupem. V terénu má dost potence a na silnici dostatek kultivovanosti.

včera | Jiří Švamberk | 2 příspěvky
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků