Mitsubishi Lancer Evolution IX, civilní závoďák levnější než STI

Seznam kapitol
  1. Mistubishi Lancer EVO IX
  2. Tisková zpráva: závodní vozy Mitsubishi Evolution IX RS

Také do České republiky již zavítala další generace špičkového modelu automobilky Mitsubishi - Lancer Evo IX. Zcivilněnou verzi vozů, které se často účastní závodů v rallye, ale také na okruzích a do vrchu, si tak mohou užít i čeští řidiči.

Cena nové generace je postavena velmi příznivě a hlavně je levnější, než největší konkurent Subaru Impreza STI. Lancer EVO IX si můžete zakoupit za 1 199 900 Kč s tím, že krom přikoupení sportovního paketu, díky němuž ušetříte 4,4 kg z váhy vozu v ceně 50 000 Kč, neexistuje příplatková výbava. Největší konkurent Impreza STI vás pak přijde na 1 228 800 Kč, což je téměř o 30 000 Kč více.

Lancer EVO IX si ponechal dvoulitrový přeplňovaný motor, který dává výkon 206 kW (280 k) v 6 500 ot. a točivý moment 335 Nm v 3 500 ot. Díky němu zrychlí Lancer EVO IX na stovku za 5,7 s a dosáhne maximální rychlosti 250 km/h To vše při kombinované spotřebě 10,6 l na 100 km.

Lancer však není vůz, který by měl své kvality dokazovat při sprintech, ale jeho místo je trochu jinde. Ke špičkovým jízdním vlastnostem mu pomáhá převodovka, motory, podvozek a pohon všech kol, který je odvozen ze speciálu WRC. O centrální rozdělení výkonu na nápravy se stará aktivní diferenciál ACD (Torsen), který umožňuje nastavit několik režimů jízdy, jako je asfalt, štěrk a sníh. Jízdním vlastnostem také pomáhá aktivní systém boční stability AYC, který se stará o rozdělení výkonu mezi kola zadní nápravy a umožňuje zvýšit rychlost průjezdu zatáčkou až o 10 procent.

Za cenu 1 199 900 Kč tak získáte jeden z nejrychlejších civilních vozů a v poměru cena/jízdní výkon se pak jedná o samotný vrchol. V základní výbavě pak mj. nalezente:

  • 4WD - pohon všech kol
  • ABS s EBD
  • ACD - Active Central Differential
  • boční airbagy a přední airbagy řidiče a spolujezdce
  • AYC - Active Yaw Control
  • Brzdový systém Brembo 17"
  • výškově stavitelné bezpečnostní pásy vpředu
  • boční ochranné lišty v barvě karosérie
  • karbonový sportovní spoiler vzadu
  • kit na opravu kola
  • kola z lehké slitiny ENKEI
  • střešní anténa
  • tónovaná okna
  • třetí brzdové světlo
  • vyhřívané zadní okno
  • zadní nárazník s integrovaným difusorem
  • zpětná zrcátka v barvě karosérie
  • automatická klimatizace
  • centrální zamykání na DO
  • černá sportovní sedadla Recaro (kůže/Alcantara)
  • digitální hodiny
  • el. ovládaná okna vpředu a vzadu
  • imobilizér
  • el. ovládaná vnější zpětná zrcátka
  • otevírání nádrže z místa řidiče
  • pedály z leštěného hliníku
  • příprava pro audio a 6 repro
  • posilovač řízení
  • sportovní volant MOMO v kůži
  • vyhřívaná zpětná zrcátka
  • výškově stavitelný volant
Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Mistubishi Lancer EVO IX
  2. Tisková zpráva: závodní vozy Mitsubishi Evolution IX RS
TEST Subaru XV 1,6i Lineartronic: Kompromis, ale ten nejlepší!

Subaru XV 1,6i Lineartronic

Subaru XV se na přelomu roku dostalo na trh v druhé generaci. Od té minulé se vizuálně moc neliší, ale japonští technici vůz vyladili téměř k dokonalosti.

včera | Radek Pecák | 73 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

17.  2.  2018 | Radek Pecák | 15 příspěvků
Minitest Ford Fiesta Vignale 1.0 EcoBoost: V čem je ta prémie?

Ford Fiesta 1.0 EB Vignale (minitest)

Vyplatí se koupě té nejvíce vyšňořené Fiesty? Vyzkoušeli jsme ji s litrovým motorem EcoBoost o výkonu 103 kW.

15.  2.  2018 | Milan Lažanský | 25 příspěvků