Mitsubishi Lancer Evo X oficiálně představen

Mitsubishi Lancer Evo, etalon mezi sportovními sedany, se na podzim dočká desáté evoluce. Ta bude odlišná od všeho dosavadního.

Japonská automobilka konečně uvolnila sérii oficiálních snímků nové generace ostrého Lanceru Evo, který se představí již ve své desáté evoluci. Ta bude výrazně odlišná již proto, že vychází ze zcela nové generace Lancerum, a tak mnohé, co jste znali z posledních čtyř evolucí, vzalo za své.

Hlavní změnou u nového Eva, z pohledu jeho využití, je zvětšení rozměrů a bohužel i hmotnosti. Ta by měla přesáhnout v produkční verzi 1 500 kg a také rozměry budou proti současnosti výrazně větší. To vše by se mělo neblaze podepsat na jízdních vlastnostech tohoto skvostu.

Samotná technika nebude proti současné verzi až tak odlišná. Aktivní diferenciály s přednastavenými charaktery, speciální odpružení a brzdová soustava. K tomu trvalý náhon na všechna kola a opravdu velmi atraktivní design. Novinkou je nabídnutí šestistupňové sekvenční převodovky, zatím však nevíme, zda bude u Evo X jedinou volbou, nebo alternativou ke klasickému manuálu.

Velkou změnou prošel i motor, který nabídne výkon přes magických 300 koní. O komfortu při takovém navýšení turbodmychadlem nemůže být řeč a pokud jste si libovali v bombastických peckách při sepnutí turba, bude to nyní ještě lepší.

Na přesné specifikace si však budeme muset počkat. Prozatím jsou k dispozici jen jakýsi náčrt toho, co tento vůz nabídne. A protože jsme získali i první specifikace jediného konkurenta Subaru Impreza STI, můžeme již začít pomalu srovnávat.

 

Lancer Evo X

Impreza hatch STI

Motor

celohliníkový, řadový čtyřválec

celohliníkový, boxer

přeplňovaný turbodmychadlem

přeplňovaný turbodmychadlem

Válce/ventily

4/16

4/16

Objem motoru (ccm)

1998

2 457

Výkon kW/k

více než 220/300

více než 235/320

Točivý moment (Nm)

440

430

Převodovka

sekveční šestistupňová

manuální šestistupňová

0-100 km/h

pod 4,5 s

pod 4,5 s

Poh. hmotnost (kg)

1 587

1 496

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Mitsubishi Lancer Evo X
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

dnes | Miro Mihálik | 11 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 18 příspěvků
TEST Lada Vesta SW Cross: Mnohem lepší, než by měla být!

Lada Vesta SW Cross

Přestože jsou vozy Lada na českých silnicích jako doma už celá desetiletí, potkat, nebo ještě lépe řídit nejnovější modely, není zase tak snadné. A víte co? Je to velká škoda…

10.  7.  2018 | Jan Mička | 205 příspěvků