Mitsubishi Lancer Evo X oficiálně představen

Mitsubishi Lancer Evo, etalon mezi sportovními sedany, se na podzim dočká desáté evoluce. Ta bude odlišná od všeho dosavadního.

Japonská automobilka konečně uvolnila sérii oficiálních snímků nové generace ostrého Lanceru Evo, který se představí již ve své desáté evoluci. Ta bude výrazně odlišná již proto, že vychází ze zcela nové generace Lancerum, a tak mnohé, co jste znali z posledních čtyř evolucí, vzalo za své.

Hlavní změnou u nového Eva, z pohledu jeho využití, je zvětšení rozměrů a bohužel i hmotnosti. Ta by měla přesáhnout v produkční verzi 1 500 kg a také rozměry budou proti současnosti výrazně větší. To vše by se mělo neblaze podepsat na jízdních vlastnostech tohoto skvostu.

Samotná technika nebude proti současné verzi až tak odlišná. Aktivní diferenciály s přednastavenými charaktery, speciální odpružení a brzdová soustava. K tomu trvalý náhon na všechna kola a opravdu velmi atraktivní design. Novinkou je nabídnutí šestistupňové sekvenční převodovky, zatím však nevíme, zda bude u Evo X jedinou volbou, nebo alternativou ke klasickému manuálu.

Velkou změnou prošel i motor, který nabídne výkon přes magických 300 koní. O komfortu při takovém navýšení turbodmychadlem nemůže být řeč a pokud jste si libovali v bombastických peckách při sepnutí turba, bude to nyní ještě lepší.

Na přesné specifikace si však budeme muset počkat. Prozatím jsou k dispozici jen jakýsi náčrt toho, co tento vůz nabídne. A protože jsme získali i první specifikace jediného konkurenta Subaru Impreza STI, můžeme již začít pomalu srovnávat.

 

Lancer Evo X

Impreza hatch STI

Motor

celohliníkový, řadový čtyřválec

celohliníkový, boxer

přeplňovaný turbodmychadlem

přeplňovaný turbodmychadlem

Válce/ventily

4/16

4/16

Objem motoru (ccm)

1998

2 457

Výkon kW/k

více než 220/300

více než 235/320

Točivý moment (Nm)

440

430

Převodovka

sekveční šestistupňová

manuální šestistupňová

0-100 km/h

pod 4,5 s

pod 4,5 s

Poh. hmotnost (kg)

1 587

1 496

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Mitsubishi Lancer Evo X
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků