Mitsubishi Lancer Evo X oficiálně představen

Mitsubishi Lancer Evo, etalon mezi sportovními sedany, se na podzim dočká desáté evoluce. Ta bude odlišná od všeho dosavadního.

Japonská automobilka konečně uvolnila sérii oficiálních snímků nové generace ostrého Lanceru Evo, který se představí již ve své desáté evoluci. Ta bude výrazně odlišná již proto, že vychází ze zcela nové generace Lancerum, a tak mnohé, co jste znali z posledních čtyř evolucí, vzalo za své.

Hlavní změnou u nového Eva, z pohledu jeho využití, je zvětšení rozměrů a bohužel i hmotnosti. Ta by měla přesáhnout v produkční verzi 1 500 kg a také rozměry budou proti současnosti výrazně větší. To vše by se mělo neblaze podepsat na jízdních vlastnostech tohoto skvostu.

Samotná technika nebude proti současné verzi až tak odlišná. Aktivní diferenciály s přednastavenými charaktery, speciální odpružení a brzdová soustava. K tomu trvalý náhon na všechna kola a opravdu velmi atraktivní design. Novinkou je nabídnutí šestistupňové sekvenční převodovky, zatím však nevíme, zda bude u Evo X jedinou volbou, nebo alternativou ke klasickému manuálu.

Velkou změnou prošel i motor, který nabídne výkon přes magických 300 koní. O komfortu při takovém navýšení turbodmychadlem nemůže být řeč a pokud jste si libovali v bombastických peckách při sepnutí turba, bude to nyní ještě lepší.

Na přesné specifikace si však budeme muset počkat. Prozatím jsou k dispozici jen jakýsi náčrt toho, co tento vůz nabídne. A protože jsme získali i první specifikace jediného konkurenta Subaru Impreza STI, můžeme již začít pomalu srovnávat.

 

Lancer Evo X

Impreza hatch STI

Motor

celohliníkový, řadový čtyřválec

celohliníkový, boxer

přeplňovaný turbodmychadlem

přeplňovaný turbodmychadlem

Válce/ventily

4/16

4/16

Objem motoru (ccm)

1998

2 457

Výkon kW/k

více než 220/300

více než 235/320

Točivý moment (Nm)

440

430

Převodovka

sekveční šestistupňová

manuální šestistupňová

0-100 km/h

pod 4,5 s

pod 4,5 s

Poh. hmotnost (kg)

1 587

1 496

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Mitsubishi Lancer Evo X

bazar

Mitsubishi Outlander 2
Rok výroby: 2010
Stav: 144 924 km
Cena: 250 000 Kč
Mitsubishi Colt 1,1
Rok výroby: 2005
Stav: 98 895 km
Cena: 80 000 Kč
Mitsubishi Colt 1,1
Rok výroby: 2011
Stav: 98 191 km
Cena: 120 000 Kč
Mitsubishi ASX 1,8
Rok výroby: 2012
Stav: 95 225 km
Cena: 320 000 Kč
Mitsubishi ASX 1,8
Rok výroby: 2012
Stav: 78 745 km
Cena: 310 000 Kč
Mitsubishi Colt 1,5
Rok výroby: 2006
Stav: 63 449 km
Cena: 90 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Fiatu Fullback: Převlečené Mitsubishi se jeví jako správná volba

Fiat Fullback

Fiat se po vzoru Renaultu a Mercedesu také rozhodl nabízet pracovní pickup, který původně pochází z úplně jiné dílny. A rozhodl se více než správně, protože Fiat Fullback alias Mitsubishi L200 je vynikajícím pracovním pickupem. V terénu má dost potence a na silnici dostatek kultivovanosti.

včera | Jiří Švamberk | 2 příspěvky
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků